LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oad bederft vakantiepret bijvoorbaat
-
Oad bederft vakantiepret bijvoorbaat
Deze zomer word ik 50 jaar. Dit wil ik vieren met mijn kinderen, hun vriend en/of vriendin en mijn man met een vakantie in Spanje.
Ik ben daarom op 15 januari 2008 naar het reisbureau in ons dorp gegaan en heb een all-inclusief vakantie (van 15 juli t/m 26 juli) geboekt voor 8 personen in Spanje. Direct moet je een aanbetaling doen, dat heb ik gedaan. Dan moet je ongeveer acht weken voor vertrek het restant bedrag betalen, ook dit is netjes en op tijd betaald. Pas 3 weken voor vertrek hoor je hoe laat je vertrekt en wanneer je weer naar Nederland terug vliegt. Wij gaan pas vliegen om 21.15 uur op 15 juli, wat betekent dat we pas 16 juli in ons hotel aankomen. Terug vliegen doen wij al om 8.00 uur 's morgen op 26 juli, dit beteknt dat we om ongeveer 4.00 uur 's morgen al klaar moeten staan voor onze transfer naar het vliegveld. M.a.w. wij missen twee dagen van onze vakantie, en het eten en drinken van de dagen 15 juli en 26 juli, terwijl daar wel voor betaald is. Ik heb met het reisbureau contact gehad dat ik het hier niet mee ens ben, ik krijg op deze manier geen waar voor mijn geld. Zij waren het daar mee eens, maar kunnen er niets aan veranderen. Is het normaal dat je iets betaald en vervolgens er niets voor terug krijgt? Oad vindt dit wel normaal. Wat kan ik hier aan doen om dit soort dingen te voorkomen? Mijn voorpret van mijn vakantie en mijn 50e verjaardag is nu al geheel bedorven.
Ik ben daarom op 15 januari 2008 naar het reisbureau in ons dorp gegaan en heb een all-inclusief vakantie (van 15 juli t/m 26 juli) geboekt voor 8 personen in Spanje. Direct moet je een aanbetaling doen, dat heb ik gedaan. Dan moet je ongeveer acht weken voor vertrek het restant bedrag betalen, ook dit is netjes en op tijd betaald. Pas 3 weken voor vertrek hoor je hoe laat je vertrekt en wanneer je weer naar Nederland terug vliegt. Wij gaan pas vliegen om 21.15 uur op 15 juli, wat betekent dat we pas 16 juli in ons hotel aankomen. Terug vliegen doen wij al om 8.00 uur 's morgen op 26 juli, dit beteknt dat we om ongeveer 4.00 uur 's morgen al klaar moeten staan voor onze transfer naar het vliegveld. M.a.w. wij missen twee dagen van onze vakantie, en het eten en drinken van de dagen 15 juli en 26 juli, terwijl daar wel voor betaald is. Ik heb met het reisbureau contact gehad dat ik het hier niet mee ens ben, ik krijg op deze manier geen waar voor mijn geld. Zij waren het daar mee eens, maar kunnen er niets aan veranderen. Is het normaal dat je iets betaald en vervolgens er niets voor terug krijgt? Oad vindt dit wel normaal. Wat kan ik hier aan doen om dit soort dingen te voorkomen? Mijn voorpret van mijn vakantie en mijn 50e verjaardag is nu al geheel bedorven.
Re: Oad bederft vakantiepret bijvoorbaat
Onterechte klacht.
1 dag bestaat uit 24 uur, u kunt vliegen tussen 00.00 - 24.00 uur.
Anders had u moeten aangeven dat u vroeg heen wilt vliegen en laat terug of anders annuleren.
1 dag bestaat uit 24 uur, u kunt vliegen tussen 00.00 - 24.00 uur.
Anders had u moeten aangeven dat u vroeg heen wilt vliegen en laat terug of anders annuleren.
Geheel bedorven? Hallo, Je gaat 10 dagen met 8 personen naar Spanje.Mijn voorpret van mijn vakantie en mijn 50e verjaardag is nu al geheel bedorven.
Alsof je je daar nu ineens niet meer op kan verheugen.
Ik ga er van uit dat oad dit soort zaken wel in hun voorwaarden heeft staan.
Je weet nu waar je bij een volgende keer op moet letten.
Ik snap overigens best dat je liever op andere tijden had gevlogen, maar dat geldt denk ik voor iedereen.
-
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
Ik heb 4 jaar moeten sparen voor dit uitje, ga andere jaren nooit op vakantie, dan vind ik een reacties zoals hier onder staan wel heel erg kortzichtig
Ik heb 4 jaar moeten sparen voor dit uitje, ga andere jaren nooit op vakantie, dan vind ik een reacties zoals hier onder staan wel heel erg kortzichtig
Ik snap dat je liever andere reacties had gehad, maar leg eens uit wat je kortzichtig vindt?
Dat je er 1, 4 of 10 jaar voor hebt gespaard verandert toch niets aan de situatie?
Sommige tegenslagen kun je ook positief benaderen.
Je kunt lekker rustig vertrekken en je bent lekker op tijd weer thuis.
Bovendien heb je weer wat geleerd.
Prettige vakantie.
Dat je er 1, 4 of 10 jaar voor hebt gespaard verandert toch niets aan de situatie?
Sommige tegenslagen kun je ook positief benaderen.
Je kunt lekker rustig vertrekken en je bent lekker op tijd weer thuis.
Bovendien heb je weer wat geleerd.
Prettige vakantie.
Ik ben blij als ik vroeg naar huis vlieg, hoef ik niet midden in de nacht vanaf Schiphol naar huis te reizen.
Mijn collega vond het ook niet prettig dat zij om 00.05 uur vloog, de dag ervoor was ze nog werken en dezelfde avond moest ze al naar Schiphol (van werk naar huis, even slapen, koffer pakken en dan naar Schiphol).
Maar komt wel om half 4 in de nacht op plaats van bestemming aan, moet nog naar het appartement en gaat slapen en wordt laat wakker, dus ook een deel van de dag weg.
Een vliegtuig kan niet aan speciale wensen voldoen.
Mijn collega vond het ook niet prettig dat zij om 00.05 uur vloog, de dag ervoor was ze nog werken en dezelfde avond moest ze al naar Schiphol (van werk naar huis, even slapen, koffer pakken en dan naar Schiphol).
Maar komt wel om half 4 in de nacht op plaats van bestemming aan, moet nog naar het appartement en gaat slapen en wordt laat wakker, dus ook een deel van de dag weg.
Een vliegtuig kan niet aan speciale wensen voldoen.
Beste F.Marinus.
Waarschijnlijk bent je al een tijdje niet meer op vakantie geweest, wat niet erg is, maar je had kunnen weten, dat vooral in het hoogseizoen de tijden niet altijd optimaal zijn en aan je wensen voldoen. Vaak gaan er op een dag meedere vluchten en op een ervan gaan jullie heen en terug. Dat de tijden tegenvallen, kan OAD volgens mij ook niets aan doen. Zij zijn ook afhankelijk van de vliegmaatschappijen.
Misschien een optie om de volgende keer gezellig met z'n allen met de bus naar Spanje te gaan. Veel voordeliger en je komt s'morgens vroeg aan en gaat altijd s,avonds laat terug. Dus altijd volle dagen, afhankelijk van het aantal dagen dat je wilt.
Ik vind dit echt een jammer, maar helaas verhaal.
Waarschijnlijk bent je al een tijdje niet meer op vakantie geweest, wat niet erg is, maar je had kunnen weten, dat vooral in het hoogseizoen de tijden niet altijd optimaal zijn en aan je wensen voldoen. Vaak gaan er op een dag meedere vluchten en op een ervan gaan jullie heen en terug. Dat de tijden tegenvallen, kan OAD volgens mij ook niets aan doen. Zij zijn ook afhankelijk van de vliegmaatschappijen.
Misschien een optie om de volgende keer gezellig met z'n allen met de bus naar Spanje te gaan. Veel voordeliger en je komt s'morgens vroeg aan en gaat altijd s,avonds laat terug. Dus altijd volle dagen, afhankelijk van het aantal dagen dat je wilt.
Ik vind dit echt een jammer, maar helaas verhaal.
Heb jij daar ervaring mee dan MLF? Ben jij weleens met het vliegtuig verder weggeweest dan Spanje?bus
Bus is leuk als je 16 bent en voor het eerst zonder pa en ma op vakantie gaat.
Verder dan je eigen stad uit moet je iets anders kiezen dan een bus.
Jammer MLF, dat je geen antwoord op mijn vraag hebt gegeven.
F. Marinus, als je een reis boekt, dan kun je ervanuit gaan dat je op de eerste dag vertrekt en op de laatste dag weer teruggaat. In jouw geval heb je eigenlijk 2 maal pech. De eerste dag vertrek je laat (en die dag ben je dus kwijt) en de laatste dag moet je ook weer vroeg weg ( en die dag ben je dus ook kwijt). Helaas kun je hier niet veel aan doen.
Je kunt alleen proberen om nog iets van het eten terug te krijgen. Maar het wil ook wel eens zo zijn, dat er in het hotel voor gezorgd wordt, dat je op de eerste dag nog wel iets te eten krijgt (alhoewel dat met deze tijden niet echt waarschijnlijk is). En dit zou ook voor de laatste dag kunnen gelden.
Wij gaan er altijd van uit, dat de eerste en laatste dag verloren zijn. Dan kan het alleen maar mee vallen. En bij ons is dat ook dit jaar ook zo. Wij gaan naar Griekeland en (als we geen vertragingen hebben) zijn wij ruim voor de middag op onze bestemming en op de laatste dag vertrekken wij na het ontbijt.
Je kunt alleen proberen om nog iets van het eten terug te krijgen. Maar het wil ook wel eens zo zijn, dat er in het hotel voor gezorgd wordt, dat je op de eerste dag nog wel iets te eten krijgt (alhoewel dat met deze tijden niet echt waarschijnlijk is). En dit zou ook voor de laatste dag kunnen gelden.
Wij gaan er altijd van uit, dat de eerste en laatste dag verloren zijn. Dan kan het alleen maar mee vallen. En bij ons is dat ook dit jaar ook zo. Wij gaan naar Griekeland en (als we geen vertragingen hebben) zijn wij ruim voor de middag op onze bestemming en op de laatste dag vertrekken wij na het ontbijt.
Volgens mij volgt u de reiswereld slecht, beste MLF. U doelt waarschijnlijk op een pendelbusreis, die enkel voor het vervoer naar en van de vakantiebestemming dient. Deze is inderdaad puur op de prijs samengesteld.MLF schreef: Bus is leuk als je 16 bent en voor het eerst zonder pa en ma op vakantie gaat.
Een busreis kan echter ook een excursiereis zijn, waar de touringcar dus de hele vakantie bij je blijft. Deze is (helaas) meestal iets duurder dan een vliegreis, maar biedt vele malen meer comfort en geeft je de mogelijkheid om veel meer te genieten van natuur en cultuur.
Het is niet voor niets dat deze reizen ondanks hun iets hogere prijs aan een flinke opmars bezig zijn.
Een vliegreis en een buspendelreis zijn onderling nauwelijks verschillend en hebben beide tot doel je zo goedkoop mogelijk naar een bestemming te brengen.
Maar je hoeft toch niet altijd voor het goedkoopste te kiezen?
De door G7 bedoelde busreis is een reis van A naar B, dat is waar MLF volgens mij ook naar terug verwijst.
Dan de door u bedoelde reis: ik denk dat de gemiddelde, zelfstandige reiziger gruwelt van het idee van een begeleide busreis om 'natuur' en çultuur' te zien. Maar goed, ieder zijn eigen vakatnie en een busreis naar bestemming is volgens mij vooral een kostenplaatje dan een keuze omdat het zo fijn reist.
Dan de door u bedoelde reis: ik denk dat de gemiddelde, zelfstandige reiziger gruwelt van het idee van een begeleide busreis om 'natuur' en çultuur' te zien. Maar goed, ieder zijn eigen vakatnie en een busreis naar bestemming is volgens mij vooral een kostenplaatje dan een keuze omdat het zo fijn reist.
Het ging mij erom, dat sommigen wel 16 tot 20 uur of meer in een krap stoeltje van het vliegtuig gaan zitten en daar dan geen moeite mee lijken te hebben, maar wel als je zegt, ik ga met de (royal-class)bus naar b.v. Spanje. Terwijl je dan in een bijna ligstandstoel en veel beenruimte zit en regelmatig onderweg stopt, om de beentjes te strekken. Doe jij dat maar eens op zo'n lange vlucht!
Maargoed, we gaan zo eigenlijk off-topic en TS hebben we niet meer gezien. Is zeker de koffer al aan het inpakken!
Fam. F.Marinus........een hele fijne vakantie gewenst en een goede reis ook. Lekker gaan genieten van alles en van elkaar! Komt het allemaal vast nog wel goed!
Maargoed, we gaan zo eigenlijk off-topic en TS hebben we niet meer gezien. Is zeker de koffer al aan het inpakken!
Fam. F.Marinus........een hele fijne vakantie gewenst en een goede reis ook. Lekker gaan genieten van alles en van elkaar! Komt het allemaal vast nog wel goed!
G7
Met de bus naar Spanje is iets langer dan met het vliegtuig.
Met de bus naar Spanje is iets langer dan met het vliegtuig.
Jee, is dat zo? Maar dat was de vraag niet!Met de bus naar Spanje is iets langer dan met het vliegtuig.
Maargoed, jij ook een fijne vakantie, als je nog gaat.
u bent kort van geheugen, de reactie sloeg hierop:
Het ging mij erom, dat sommigen wel 16 tot 20 uur of meer in een krap stoeltje van het vliegtuig gaan zitten en daar dan geen moeite mee lijken te hebben, maar wel als je zegt
Als je het eten mist de eerste en de laatste dag, dan vreet en zuip je toch iets meer de dagen ertussen.
Snap het moeilijk doen niet zo. Met chartervluchten is het altijd de gok waarneer je vliegt.
Je gaat met je familie lekker een x-aantal dagen weg. Geniet ervan.
Er zijn wel meer dingen waar je je aan kan ergeren. O.a onze fijne regering die ons aan alle kanten uit proberen te wringen.
FIJNE VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Snap het moeilijk doen niet zo. Met chartervluchten is het altijd de gok waarneer je vliegt.
Je gaat met je familie lekker een x-aantal dagen weg. Geniet ervan.
Er zijn wel meer dingen waar je je aan kan ergeren. O.a onze fijne regering die ons aan alle kanten uit proberen te wringen.
FIJNE VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is niet zo erg als je doet voorkomen, je mist 1 dag t.o.v. een reis met "normale" vliegtijden. Bij "normale" vliegtijden had je 2 maal de vroege of 2 maal de late vlucht gehad. Bij vroege vluchten mis je de laatste dag, bij late vluchten mis je de eerste dag.wij missen twee dagen van onze vakantie, en het eten en drinken van de dagen 15 juli en 26 juli
Dus je mist 1 warme maaltijd. Nou geloof me, na 10 dagen heb je die all-inclusive maaltijden echt wel gezien.
En bekijk de tijden eens van de positieve kant:
Als ik moet kiezen tussen een vroege vlucht (05:00 uur) en 21:15, dan kies ik voor de laatste. Om 05:00 uur vetrekken is op Schiphol uiterlijk om 03:00, vertrek van huis om 01:30. Geen nachtrust, geen openbaar vervoer, dus met de auto (duur parkeren) of taxi naar Schiphol, en de hele dag een beetje groggy door slaaptekort.Wij gaan pas vliegen om 21.15 uur
Prima vertrektijd, ben je mooi op tijd thuis om nog boodschappen voor het weekend in huis te halen. Bovendien, de laatste dag doe je toch niet veel meer. Je moet om 11:00 uur uit je kamer zijn, de rest van de tijd probeer je nog zo goed mogelijk door te komen, maar eigenlijk zit je steeds op de klok te kijken of je nog niet wordt opgehaald. En met zo’n late vlucht zit je op Schiphol (aankomst 1:00 uur) weer zonder openbaar vervoer, dus ook dan taxi of duur parkeren.Terug vliegen doen wij al om 8.00 uur 's morgen
Kortom, andere vliegtijden hebben ook hun nadelen. Gewoon lekker genieten!