LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OAD de wereld in één reis

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rob2012

OAD de wereld in één reis

Ongelezen bericht door Rob2012 »

Ik heb sinds kort een reis geboekt bij OAD.

Deze week kreeg ik een brief van OAD dat ik de helft van het totaal bedrag binnen 10 dagen kon overmaken naar hun bankrekening. Wanneer ik dit niet doe zal er 50 euro p.p. boven op de afgesproken prijs komen.

Normaal als je binnen 10 dagen betaald krijg je extra korting! In plaats daarvan blijft het bedrag onveranderd maar wanneer je dit niet doet wordt er even 50 euro doorbelast p.p.!

Mijn vraag is dan ook mag OAD dit zomaar doen?
Welke stappen kan ik ondernemen?

rozemarijntje

Re: OAD de wereld in één reis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

geen idee heb je al in de voorwaarden gekeken?

ik boek vaak met oad maar nog nooit last gehad?
ga je al heel snel weg??
lees de voorwaarden even..

Oad Reizen

Ongelezen bericht door Oad Reizen »

Beste Rob2012,

Graag ontvangen wij uw reserveringsnummer, zodat wij inhoudelijk op uw vraag kunnen reageren.
Deze kunt u sturen naar [email protected].

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Oad Reizen

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Uit de ANVR Reisvoorwaarden :
Artikel 6 Betaling, rente en incassokosten
1. a. Bij het totstandkomen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 15 % van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Organisatoren van cruises, lijndienstreizen, rondreizen (inclusief camperverhuur), avontuurlijke reizen, eigenvervoerreizen inzake de verhuur van motorboten of zeiljachten, resp. reizen met bezoeken aan nationale parken incl. “pretparken” of bezoeken aan culturele- of sportevenementen, en van reizen buiten Europa en de Middellandse Zeelanden kunnen hiervan afwijken. Zij maken dat vooraf duidelijk aan de reiziger kenbaar.
b. In geval van eigen-vervoerreizen naar hotels bedraagt de aanbetaling 20 % van de reissom.
c. In geval van eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals bungalows,
appartementen, stacaravans, campingstaanplaatsen bedraagt de aanbetaling 30 % van de reissom.

2. Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken voor de dag van vertrek (bij eigenvervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) in het bezit zijn van het boekingskantoor. Bij niet tijdige betaling is de reiziger in verzuim. Hij wordt daar door of namens de reisorganisator schriftelijk op gewezen en heeft dan alsnog de mogelijkheid het nog verschuldigde bedrag binnen 7 werkdagen te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. De reisorganisator heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten in rekening te brengen. In dat geval zijn de bepalingen van artikel 12 van toepassing en worden de reeds betaalde gelden met de annuleringsgelden verrekend.

3. Indien de overeenkomst binnen 6 weken voor de dag van vertrek tot stand komt, moet terstond de gehele reissom worden voldaan.

4. De reiziger die niet tijdig aan een geldelijke verplichting jegens de reisorganisator heeft voldaan, is over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Voorts is hij gehouden tot vergoeding van in redelijkheid door de reisorganisator gemaakte buitengerechtelijke kosten.

Gesloten