LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oad
oad
Ik vergeet nog dat ze bij Oad zeiden dat alles nu opgeblazen wordt, in het verleden zijn er vaker dingen gebeurd met vliegtuigen: o.a. Farao, Tennerif en iedereen stapt nog in bij deze maatschappijen! Aldus de medewerker van OAD tegen Mams. Onur heeft beterschap beloofd zei ze er ook nog bij. Afwachten maar..meer kan je dus niet..
Re: oad
Ik ben het helemaal met je eens, maar je doet er dus niks aan! Ik bedoel je hebt het maar te nemen anders ga je dus niet op vakantie...
En het is wel erg cru om nu te hopen dat er nog een incident is waardoor ze hun landingrechten verliezen.. ik bedoel dat gun je toch niemand. Dus afwachten en het er beste van hopen maar...!
En om even terug te komen op tennerif dat kwam toch door het weer en een fout dat er twee toestellen op de zelfde baan terecht kwamen? Dat had niks met de erbarmelijke toestanden van het toestel zelf te maken. Dus dat argument vegen we al van tafel! En over Farao weet ik het niet, wat daar de oorzaak van was... .
En het is wel erg cru om nu te hopen dat er nog een incident is waardoor ze hun landingrechten verliezen.. ik bedoel dat gun je toch niemand. Dus afwachten en het er beste van hopen maar...!
En om even terug te komen op tennerif dat kwam toch door het weer en een fout dat er twee toestellen op de zelfde baan terecht kwamen? Dat had niks met de erbarmelijke toestanden van het toestel zelf te maken. Dus dat argument vegen we al van tafel! En over Farao weet ik het niet, wat daar de oorzaak van was... .
Re: oad
Ook wij hebben een vakantie van Oad geboekt bij D-reizen, en zouden ook met Onur Air vliegen. D-reizen is nu aan het uitzoeken of er een ander vliegtuig (een Westerse) beschikbaar is waar onze reis overgeboekt zou kunnen worden. Wij vliegen in principe pas 5 juni a.s. maar in geen geval meer met Onur Air, als het niet anders kan dan annuleer ik wel, kost wel heeeeeel veel geld, maar we blijven liever in leven en laten onze vakantieplezier niet bederven!!!!!!!
Ik snap nog steeds niet dat er niet wordt ingegrepen, hebben afgelopen weekend een laatste waarschuwing gekregen maar zijn dus gewoon op de oude voet verder gegaan. Het mag niet te lang meer duren hoor voor dat er ingegrepen wordt anders gaat het dalijk tenkoste van een heleboel vakantiepret en maar niet te denken aan de ongelukken die hiervan kunnen komen.
Is daar het wachten op????????????????? Nee toch, hier moet anders de politiek een stok(je) voorsteken.
Eigenlijk hopen ook wij op nog een (klein) incident zodat dat deze onbetrouwbare maatschappij uit de lucht wordt gehaald.
Nog even afwachten dus, en iedereen die nog met vakantie gaat, laten we met z'n allen hopen dat het toch nog goed komt allemaal.
Ik snap nog steeds niet dat er niet wordt ingegrepen, hebben afgelopen weekend een laatste waarschuwing gekregen maar zijn dus gewoon op de oude voet verder gegaan. Het mag niet te lang meer duren hoor voor dat er ingegrepen wordt anders gaat het dalijk tenkoste van een heleboel vakantiepret en maar niet te denken aan de ongelukken die hiervan kunnen komen.
Is daar het wachten op????????????????? Nee toch, hier moet anders de politiek een stok(je) voorsteken.
Eigenlijk hopen ook wij op nog een (klein) incident zodat dat deze onbetrouwbare maatschappij uit de lucht wordt gehaald.
Nog even afwachten dus, en iedereen die nog met vakantie gaat, laten we met z'n allen hopen dat het toch nog goed komt allemaal.
Re: oad
Heb net dreizen aan de lijn gehad, wij vliegen 24 mei as richting kusedasi met onur air. Er was voor ons geen passende oplossing.
De oplossingen die oad op dit moment aan bied: is de reis verzetten, een andere bestemming kiezen of reis annuleren en het geld parkeren tot dat je een passende bestemming hebt gevonden. Alle nederlandse charters zaten in ons geval vol. Wij hebben afspraken, zoals duiken, gemaakt dus we zitten toch redelijk vast aan de datum. Dus wij gaan toch maar vliegen met onur air, met heel veel tegenzin helaas. Maar de duikarrangementen ed zijn al wel betaald en dit geld (400 euro) krijgen we niet terug. Ookal verzetten we de reis naar een latere datum.
Heb ook OAD zelf aan de lijn gehad en zei zeggen dat het allemaal vreselijk opgeblazen word. Martinair zou volgens hun vorige week ook problemen met een steekvlam in de motor hebben gehad en hier hoor je niks over. Er zijn afspraken met Onur gemaakt dat er absoluut niet met de lockheed machines gevlogen mag worden alleen met de airbussen, dit vanwege alle mankementen die er nu zijn met Onur Air. Om volgens OAD te spreken: Ze hebben al 15 jaar een prima samenwerking gehad met Onur air en zijn hebben nog steeds vertrouwen in Onur. Op vragen zoals waarom Neckerman Onur air niet meer aanbied of waarom Corendon dan alle Onur Air vluchten cancled en mensen op Transavia boekt, geven ze helaas geen antwoord.
Ik moet zeggen, er zijn oplossingen, maar als zoals wij niet kunt wijken omdat je arrangementen hebt geboek, tja dan wordt het moeilijk met wat je gaat doen.
De oplossingen die oad op dit moment aan bied: is de reis verzetten, een andere bestemming kiezen of reis annuleren en het geld parkeren tot dat je een passende bestemming hebt gevonden. Alle nederlandse charters zaten in ons geval vol. Wij hebben afspraken, zoals duiken, gemaakt dus we zitten toch redelijk vast aan de datum. Dus wij gaan toch maar vliegen met onur air, met heel veel tegenzin helaas. Maar de duikarrangementen ed zijn al wel betaald en dit geld (400 euro) krijgen we niet terug. Ookal verzetten we de reis naar een latere datum.
Heb ook OAD zelf aan de lijn gehad en zei zeggen dat het allemaal vreselijk opgeblazen word. Martinair zou volgens hun vorige week ook problemen met een steekvlam in de motor hebben gehad en hier hoor je niks over. Er zijn afspraken met Onur gemaakt dat er absoluut niet met de lockheed machines gevlogen mag worden alleen met de airbussen, dit vanwege alle mankementen die er nu zijn met Onur Air. Om volgens OAD te spreken: Ze hebben al 15 jaar een prima samenwerking gehad met Onur air en zijn hebben nog steeds vertrouwen in Onur. Op vragen zoals waarom Neckerman Onur air niet meer aanbied of waarom Corendon dan alle Onur Air vluchten cancled en mensen op Transavia boekt, geven ze helaas geen antwoord.
Ik moet zeggen, er zijn oplossingen, maar als zoals wij niet kunt wijken omdat je arrangementen hebt geboek, tja dan wordt het moeilijk met wat je gaat doen.
Re: oad
Monique martin air heeft geen steekvlam in de motoren gehad.Laat je niks wijs maken.En zet zoiets niet op het topic.Mensen willen nog op va
kantie en willen nog een klein beetje voorpret.Ik ga in september en wel met martinair.En laten de reisbureaus doen wat ze moeten doen,en niet met indianen verhalen komen
kantie en willen nog een klein beetje voorpret.Ik ga in september en wel met martinair.En laten de reisbureaus doen wat ze moeten doen,en niet met indianen verhalen komen
Re: oad
Dat is het dus het probleem, ze hebben het wel gehad vorige week.
Ik heb het nagevraagd bij een vriendin van mij die werkt bij Martinair en zij bevestigde.
Het enige wat ik er eigenlijk mee wil zeggen, is dat er bij elk vliegtuig wel iets kan gebeuren. Maar het is nederlands en daar hoor je niks over, nu het uit Turkije komt wordt je er mee doogegooid met alle negatieve verhalen. Ik geef toe ook ik wil het liefst gewoon met een nederlanse charter vliegen, maar helaas is dat niet mogelijk.
Groeten,
Monique
Ik heb het nagevraagd bij een vriendin van mij die werkt bij Martinair en zij bevestigde.
Het enige wat ik er eigenlijk mee wil zeggen, is dat er bij elk vliegtuig wel iets kan gebeuren. Maar het is nederlands en daar hoor je niks over, nu het uit Turkije komt wordt je er mee doogegooid met alle negatieve verhalen. Ik geef toe ook ik wil het liefst gewoon met een nederlanse charter vliegen, maar helaas is dat niet mogelijk.
Groeten,
Monique
Re: oad
Het is met Phuket begonnen deze hele heisa Nu komt aale vliegtuigen van Turkije.En wie is er straks aan de beurt,gaan we dan de reisbureaus uit pluizen!!!Je word er horen dol van.iederland moet naar zich zelf kijken.En de verhalen komen nu o¨peens allemaal los en de eennog spetterender dan de ander. Maar ik stop want uiteindelijk stapt iedereen toch het toestel in en maakt verre reizen.Iedereen boekze en vlieg ze!
Re: oad
Monique: welk vliegtuig, welke datum, welke bestemming? Wat doet die vriendin van jou bij Martinair? Zolang ze geen grondwerktuigkundige of vlieger is weet ze waarschijnlijk niet waarover ze praat.
Het is al meermalen hier gezegd: iedereen overkomt wel 'ns wat, een vliegtuig is nu eenmaal een gecompliceerd stuk techniek waar ook gewoon dingen stuk gaan. Het verschil zit 'm erin hoe je met deze zaken als bedrijf omgaat. Probeer je ze onder het tapijt te schuiven, of doe je er wat aan.
Het is al meermalen hier gezegd: iedereen overkomt wel 'ns wat, een vliegtuig is nu eenmaal een gecompliceerd stuk techniek waar ook gewoon dingen stuk gaan. Het verschil zit 'm erin hoe je met deze zaken als bedrijf omgaat. Probeer je ze onder het tapijt te schuiven, of doe je er wat aan.
Re: oad
Onur Air vliegt al jaren zonder veel problemen en nu ineens worden alle incidenten uitvergroot. Foto's met een toestel naast de baan op Eelde van 2 jaar geleden worden gebruikt ter illustratie. Telegraaf maakt van een mug een olifant.
Als je met een andere maatschappij vliegt heb je ook kans op ellende. Vraag maar aan de passagiers die vanochtend met Martinair vlucht MP0106 uit Dalaman zouden komen om 00:40. Zij vlogen met een door Martinair gehuurde Lockheed Tristar van de Portugese maatschappij Euro Atlantic. Het vliegtuig ging stuk in Turkije en technici uit Portugal moesten worden ingevlogen om het toestel te repareren. Aankomst is nu om 23:33, bijna 23 uur vertraging. Fijn, een Nederlandse maatschappij. Die Tristar is ook al heel wat jaren oud.
Een andere Tristar is gehuurd door ArkeFly voor een aantal vluchten. Deze Tristar heeft nog maar kort geleden ook flinke technische problemen gehad op Curacao. Een andere Tristar van dezelfde Portugese maatschappij staat al vele maanden op Schiphol geparkeerd. De maatschappij heeft geen geld voor reparatie van een al bijna afgeschreven toestel.
Onlangs moest een Boeing 767 van Holland exel na de start terugkeren nadat een van de twee motoren was uitgevallen.
Een Martinair DC10 is gecrashed op Faro, een Transavia B757 naast de baan geraakt op Schiphol.
Ik heb drie weken geleden gevlogen met Onur Air. De asbakjes in de Airbus A321 waren met plakband vastgeplakt anders vielen ze uit de stoelleuning. Het ziet er vreemd uit maar onveilig is het niet. Vlucht is prima verlopen. Onur Air vliegt niet alleen met verouderde Airbus A300 toestellen maar ook met relatief jonge toestellen als de Airbus A321 en MD88.
Je moet je geen zorgen maken, vliegen met Onur Air is nog altijd statistisch gezien veiliger dan de autorit naar het vliegveld.
Als je met een andere maatschappij vliegt heb je ook kans op ellende. Vraag maar aan de passagiers die vanochtend met Martinair vlucht MP0106 uit Dalaman zouden komen om 00:40. Zij vlogen met een door Martinair gehuurde Lockheed Tristar van de Portugese maatschappij Euro Atlantic. Het vliegtuig ging stuk in Turkije en technici uit Portugal moesten worden ingevlogen om het toestel te repareren. Aankomst is nu om 23:33, bijna 23 uur vertraging. Fijn, een Nederlandse maatschappij. Die Tristar is ook al heel wat jaren oud.
Een andere Tristar is gehuurd door ArkeFly voor een aantal vluchten. Deze Tristar heeft nog maar kort geleden ook flinke technische problemen gehad op Curacao. Een andere Tristar van dezelfde Portugese maatschappij staat al vele maanden op Schiphol geparkeerd. De maatschappij heeft geen geld voor reparatie van een al bijna afgeschreven toestel.
Onlangs moest een Boeing 767 van Holland exel na de start terugkeren nadat een van de twee motoren was uitgevallen.
Een Martinair DC10 is gecrashed op Faro, een Transavia B757 naast de baan geraakt op Schiphol.
Ik heb drie weken geleden gevlogen met Onur Air. De asbakjes in de Airbus A321 waren met plakband vastgeplakt anders vielen ze uit de stoelleuning. Het ziet er vreemd uit maar onveilig is het niet. Vlucht is prima verlopen. Onur Air vliegt niet alleen met verouderde Airbus A300 toestellen maar ook met relatief jonge toestellen als de Airbus A321 en MD88.
Je moet je geen zorgen maken, vliegen met Onur Air is nog altijd statistisch gezien veiliger dan de autorit naar het vliegveld.
Re: oad
Nou probleem is over toch!, sinds gistermiddag 4 uur heeft Onur air een landingsverbod in Nederland (hoorde vanmorgen ook in Duitsland!) Dus Mams Oad gebeld en jah hoor nu kan ze wel met een andere maatschappij... Geweldig! Ze gaat eind mei en ze kunnen nu nog niet aangeven met wie ze dan wel vliegt! (wel erg als het dan Fly air blijkt te zijn!) Maar goed dat ziet ze dan wel, waarschijnlijk Martin air aldus Oad!
Wel intens sneu voor al die mensen die nu in Turkeije niet weten hoe ze thuis moeten komen...
Wel intens sneu voor al die mensen die nu in Turkeije niet weten hoe ze thuis moeten komen...
Re: oad
Het probleem is niet zozeer dat er al dan niet incidenten kunnen passeren, als wel op welke wijze een airline een infrastructuur opgebouwd heeft om ervoor te zorgen dat a) incidenten zo veel mogelijk uitgesloten worden en b) dat de gevolgen van een onverhoopt toch voorkomend incident zo gering mogelijk is en in ieder geval niet de veiligheid van passagiers bedreigt. Onur Air is nog a van de betere Turkse airlines en wordt al jarenlang gebruikt door de grote Nederlandse touroperators. Echter: in Turkije gelden (nog) minder stringente regelingen omtrent maintenance, kwalificaties crew en vooral een minder strikte controle. Een bepaalde voorgeschreven controle kun je daar gemakkelijker voor je uitschuiven dan in West Europa en dat levert de facto altijd een groter risico op.
Het probleem is wel dat verreweg de meeste Turkije- gangers juist kiezen voor Onur Air (en aanverwante luchtvaartmaatschappijen) vanwege de prijs. Een Nederlandse maatschappij is over de lijn zo'n € 40 duurder in de inkoop dan een Turkse airline. Als de consument wat minder zou jagen op de "koopjes" in de markt en bereidt zou zijn voro zekerheid en veiligheid een kleine premie te betalen, zou de Onur affaire nooit zoveel "slachtoffers" gemaakt kunnen hebben.
Het probleem is wel dat verreweg de meeste Turkije- gangers juist kiezen voor Onur Air (en aanverwante luchtvaartmaatschappijen) vanwege de prijs. Een Nederlandse maatschappij is over de lijn zo'n € 40 duurder in de inkoop dan een Turkse airline. Als de consument wat minder zou jagen op de "koopjes" in de markt en bereidt zou zijn voro zekerheid en veiligheid een kleine premie te betalen, zou de Onur affaire nooit zoveel "slachtoffers" gemaakt kunnen hebben.
Re: oad
ik wil graag reageren op dit stukje
onor air is absoluut geen prijs vechter wij hebben tickets geboekt bij oad en betalen 1079 euro voor 4 tickets ( onor air )
nu met al die problemen heb ik op internet zitten surfen kwam bij sudtours terecht daar betaal je voor 4 tickets 1066 euro in de zelfde periode met een nederlandse maatschappij dus wie is hier nou de prijs vechter ONOR OF MARTINAIR oh ja en nog iets als je bij oad wilt omboeken naar een nederlandse vlieg maatschappij kost het in ons geval nog eens 112 euro extra schandalig dat oad zijn klanten zo belazert onze conclusie nooit meer oad volgend jaar word het sudtours scheelt in ons geval 135 euro en altijd met een nederlandse maatschappij vliegen
onor air is absoluut geen prijs vechter wij hebben tickets geboekt bij oad en betalen 1079 euro voor 4 tickets ( onor air )
nu met al die problemen heb ik op internet zitten surfen kwam bij sudtours terecht daar betaal je voor 4 tickets 1066 euro in de zelfde periode met een nederlandse maatschappij dus wie is hier nou de prijs vechter ONOR OF MARTINAIR oh ja en nog iets als je bij oad wilt omboeken naar een nederlandse vlieg maatschappij kost het in ons geval nog eens 112 euro extra schandalig dat oad zijn klanten zo belazert onze conclusie nooit meer oad volgend jaar word het sudtours scheelt in ons geval 135 euro en altijd met een nederlandse maatschappij vliegen
Re: oad
Arjan en Wilma, jullie hadden de prijsbijlage van OAD beter moeten lezen. Daar staat overduidelijk in dat je de basisprijs gebaseerd is op Onur, voor Transavia of Martinair betaal je een paar tientjes toeslag. Voor dat grote bedrag wat jullie hebben uitgegeven had ik al helemaal niet hoeven nadenken.
sterkte
sterkte
Re: oad
Sudtours vliegt wel degelijk uitsluitend met Nederlandse airlines. Het prijsverschil tussen Onur en Nederlandse carriers is wel degelijk ongeveer € 40,= Dat OAD vervolgens daar een forse marge opzet is een ander verhaal..
De policy van OAD is om Onur passagiers een Nederlandse vervoerder aan te bieden MET een toeslag. Als men dat weigert, moeten klanten annuleringskosten betalen. Dat is een niet legale politoek. Iedere Onur passagier mag een toeslag weigeren en dan blijft de verplichting van de touroperator bestaan om de reisovereenkomst uit te voeren. Vanzelfsprekend kun je dan kosteloos annuleren eisen en elders boeken (bij een Nederlandse airline natuurlijk!).
De policy van OAD is om Onur passagiers een Nederlandse vervoerder aan te bieden MET een toeslag. Als men dat weigert, moeten klanten annuleringskosten betalen. Dat is een niet legale politoek. Iedere Onur passagier mag een toeslag weigeren en dan blijft de verplichting van de touroperator bestaan om de reisovereenkomst uit te voeren. Vanzelfsprekend kun je dan kosteloos annuleren eisen en elders boeken (bij een Nederlandse airline natuurlijk!).
Re: oad
Ik wil ff reageren op al die mensen die zeuren over alle mankementjes van Onur Air als jullie nou zo veel klachten hebben over Onur Air waarom heb je dan niet toen je de boeking ging maken gezegd dat je liever met een nederlandse maatschappij wilt vliegen??? ik snap jullie wel want dan moeten jullie weer extra betalen..... Het slaat allemaal nergens op ik werk zelf op een reisbureau en je zou eens moeten weten hoe vaak wij een bericht krijgen over een vliegtuig maatschappij dat hij een noodlanding bijvoorbeeld heeft moeten maken en dat komt niet eens in het nieuws het is maar goed dat klanten veel dingen niet horen... Mensen maken andere mensen gek met alle verhalen de ene verteld dit en de andere maakt er weer iets anders van en zo komen alle verhalen in de lucht.. Ik snap iedereen echt volkomen en dat meen ik echt maar iedereen moet gewoon stoppen met het bang maken van andere mensen dat is gewoon niet leuk.....En Martinair mocht gisteren ook niet landen op turkse grond en word dat verteld op het nieuws NEE dat is allemaal niet belangrijk laten we maar lekker de onbekende maatschappijen de grond in boren lekker hoor....
Re: oad
voor de dame van het reisbureau.
Waarom mocht martiair dan niet landen op turkse grond? Had dit te maken met onveiligheid of misschien het terugpakken gezien het feit dat onur air niet meer mag landen.
En het feit dat mensen bij het reisbureau vaak niet vermelden dat ze met een nederlands maatschappij willen vliegen>
Is dat niet 1 van de taken van de medewerksters om mensen erop te wijzen dat ze een keuze hebben, tot nu toe heb ik het in ieder geval nog nooit meegemaakt dat er werd gevraagd wilt u vliegen met een turkse of nederlandse charter?
Waarom mocht martiair dan niet landen op turkse grond? Had dit te maken met onveiligheid of misschien het terugpakken gezien het feit dat onur air niet meer mag landen.
En het feit dat mensen bij het reisbureau vaak niet vermelden dat ze met een nederlands maatschappij willen vliegen>
Is dat niet 1 van de taken van de medewerksters om mensen erop te wijzen dat ze een keuze hebben, tot nu toe heb ik het in ieder geval nog nooit meegemaakt dat er werd gevraagd wilt u vliegen met een turkse of nederlandse charter?