LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 20 aug 2017 12:34
Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Ik heb afgelopen jaar Augustus 2018 een vliegreis geboekt met Garuda Indonesië naar Bali medio maart 2019.
Natuurlijk heb ik netjes betaald, de bevestiging en alles gekregen, de planningen, reis naar Schiphol, Hotel en dergelijke geregeld, krijg ik vandaag opeens het bericht dat ik zonder reden van opgaaf een dag later moet gaan vertrekken! Natuurlijk heb ik meteen klacht gemaakt bij Garuda, omdat A; ik alles voor mijn vakantie al geplant heb, B: omdat ik er geen prijs op stel dat iemand mijn vakantieplanning zomaar om kan gooien en C; Zij waarschijnlijk gewoon overboekt zijn en mij dus maar uit de vlucht zetten. Volgens mij is het gewoon dan een vertraging zonder overmacht en heb ik anders recht op een schadevergoeding van 24 uur! Ik kreeg later bericht van Garuda dat ik, als ik niet een dag later wil vertrekken ik maar moest omboeken naar een andere luchtvaart maatschappij!
Kan iemand mij helpen omtrent mijn rechten en mag Garuda zomaar mijn planning omzetten zonder enige vorm van schadevergoeding, tegemoetkoming? Hopelijk kan iemand mij helpen met raad en advies!!! Alvast bedankt!
Natuurlijk heb ik netjes betaald, de bevestiging en alles gekregen, de planningen, reis naar Schiphol, Hotel en dergelijke geregeld, krijg ik vandaag opeens het bericht dat ik zonder reden van opgaaf een dag later moet gaan vertrekken! Natuurlijk heb ik meteen klacht gemaakt bij Garuda, omdat A; ik alles voor mijn vakantie al geplant heb, B: omdat ik er geen prijs op stel dat iemand mijn vakantieplanning zomaar om kan gooien en C; Zij waarschijnlijk gewoon overboekt zijn en mij dus maar uit de vlucht zetten. Volgens mij is het gewoon dan een vertraging zonder overmacht en heb ik anders recht op een schadevergoeding van 24 uur! Ik kreeg later bericht van Garuda dat ik, als ik niet een dag later wil vertrekken ik maar moest omboeken naar een andere luchtvaart maatschappij!
Kan iemand mij helpen omtrent mijn rechten en mag Garuda zomaar mijn planning omzetten zonder enige vorm van schadevergoeding, tegemoetkoming? Hopelijk kan iemand mij helpen met raad en advies!!! Alvast bedankt!
- Costnix
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27
Beste antwoord
Gekozen door Georgie159
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Toevallig een charter vlucht geboekt? Dan loop je deze risico's.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 20 aug 2017 12:34
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Nee geen chartervlucht geboekt, gewoon een lijnvlucht Amsterdam Jakarta, ( Bali) geboekt. Ze vliegen 6 dagen per week naar Indonesië!
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 20 aug 2017 12:34
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Helaas is het nu van kwaad tot erger geworden en hebben ze, ( denk ik als straf voor mij omdat ik het niet eens was met hun beleid en geen compensatie verdiende), mijn wachttijd in Jakarta van zo'n 4 uur verlengt naar zo'n 13 uur. Ik moet nu de 15e vertrekken, kom om 07.00u aan in Jakarta, moet dan tot 20.20 u wachten voordat ik naar Bali door kan reizen. Ik ben hart patiënt, dat overleef ik niet zolang reizen! Wat kan ik in hemelsnaam doen, schijnbaar heb ik geen rechten omdat Garuda niet van Europa is??? Wie kan mij aub. helpen!!!
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Het heeft er niet mee te maken dat ze minder op Bali vliegen vanwege de vulkaan uitbarstingen aldaar? Er is immers een vrij groot gebied op Bali als gevarenzone bepaald waar ze een compleet reisverbod op hebben uitgeschreven.
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Dit mogen ze gewoon doen.Georgie159 schreef: ↑16 feb 2019 14:54Helaas is het nu van kwaad tot erger geworden en hebben ze, ( denk ik als straf voor mij omdat ik het niet eens was met hun beleid en geen compensatie verdiende), mijn wachttijd in Jakarta van zo'n 4 uur verlengt naar zo'n 13 uur. Ik moet nu de 15e vertrekken, kom om 07.00u aan in Jakarta, moet dan tot 20.20 u wachten voordat ik naar Bali door kan reizen. Ik ben hart patiënt, dat overleef ik niet zolang reizen! Wat kan ik in hemelsnaam doen, schijnbaar heb ik geen rechten omdat Garuda niet van Europa is??? Wie kan mij aub. helpen!!!
https://www.euclaim.nl/blog/schemawijzi ... dit-zomaar
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
@geengast: De vulkaan is nu en stuk rustiger. Er is alleen een toegangsverbod van vier kilometer rond om de vulkaan.
De laatste uitbarsting is van eind novmber 2017
De topicstarter maakt zich hier (nog) niet druk om.
De laatste uitbarsting is van eind novmber 2017
De topicstarter maakt zich hier (nog) niet druk om.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Georgie159 schreef: ↑13 feb 2019 12:01Nee geen chartervlucht geboekt, gewoon een lijnvlucht Amsterdam Jakarta, ( Bali) geboekt. Ze vliegen 6 dagen per week naar Indonesië!
Garuda is een Indonesische luchtvaartmaatschappij en misschien gelden dan de Europese richtlijnen bij vertraging niet?Mk schreef: ↑17 feb 2019 12:09Dit mogen ze gewoon doen.Georgie159 schreef: ↑16 feb 2019 14:54Helaas is het nu van kwaad tot erger geworden en hebben ze, ( denk ik als straf voor mij omdat ik het niet eens was met hun beleid en geen compensatie verdiende), mijn wachttijd in Jakarta van zo'n 4 uur verlengt naar zo'n 13 uur. Ik moet nu de 15e vertrekken, kom om 07.00u aan in Jakarta, moet dan tot 20.20 u wachten voordat ik naar Bali door kan reizen. Ik ben hart patiënt, dat overleef ik niet zolang reizen! Wat kan ik in hemelsnaam doen, schijnbaar heb ik geen rechten omdat Garuda niet van Europa is??? Wie kan mij aub. helpen!!!
https://www.euclaim.nl/blog/schemawijzi ... dit-zomaar
Ze kondigen het ruim van te voren aan , meer dan 2 weken van te voren en dat kan en mag.
Ik denk echt dat dit niet als een straf is gedaan, dat zou te gek voor woorden zijn en is natuurlijk onzin.
Misschien kunt u een kamer regelen in een hotel in de buurt vh vliegveld in Jakarta en daar dan overdag een aantal uren tot rust komen , wat slapen en wat eten voordat u verder vliegt naar Bali?
Ik vrees dat er geen recht op tegemoetkoming is in dit geval.
Probeer u er bij neer te leggen , deze opwinding is niet goed voor u als hartpatiënt.
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Het gaat hier niet om vertraging oid. Garuda wijzigt het schema en daar kan je blijkbaar weinig tegen doen. Beste suggestie is inderdaad om in het airporthotel in Jakarta een kamer te huren voor een paar uur (er zit er één in terminal 2) of annuleren en bij een amdere maatschappij boeken.
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Ik kan me nauwelijks voorstellen, omdat Garuda geen Europese luchtvaartmaatschappij is, dat u al uw rechten daardoor verliest. Misschien heeft u nog iets aan de hierna volgende link:
https://www.rechtenvanvliegtuigpassagie ... d-rechten/
https://www.rechtenvanvliegtuigpassagie ... d-rechten/
Georgie159
vindt dit leuk
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Ook daar staatBreejKC schreef: ↑17 feb 2019 19:30Ik kan me nauwelijks voorstellen, omdat Garuda geen Europese luchtvaartmaatschappij is, dat u al uw rechten daardoor verliest. Misschien heeft u nog iets aan de hierna volgende link:
https://www.rechtenvanvliegtuigpassagie ... d-rechten/
“Bent u meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heeft u geen recht op compensatie”
Georgie159
vindt dit leuk
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 20 aug 2017 12:34
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Ik heb ze gelukkig vanmorgen vriendelijk kunnen overtuigen om de wachttijd in Jakarta terug in te korten tot twee uur zoals eerder gereserveerd. de annulering van de vlucht heeft/ had niets te maken met vulkanen en aardbevingen. Alles is daar weer veilig verklaard, het vliegtuig kregen ze niet vol. Ze vliegen 6 keer per week met een lijnvlucht van Amsterdam naar Jakarta, daar maken ze ook reclame voor. Als ze hun vliegtuigen niet vol krijgen dan moeten ze in mijn ogen minder vluchten, (tijdelijk), plannen tussen Amsterdam en Jakarta en niet de passagier de dupe laten worden! Als ze dan toch evengoed vluchten aanbieden die aansluitend geannuleerd worden, dan zijn zij volgens mij wel een compensatie verschuldigd aan passagiers die hun hele, (vakantie)planning vast hebben staan. Daarbij vliegen ze op en vanuit Amsterdam en zouden ze zich aan Europese afspraken moeten houden? Erg jammer dat zij het zo hebben laten gebeuren, ik was erg tevreden en gelukkig met hun service tijdens het vliegen en keek al uit naar de vlucht, nu moet ik voortaan naar een andere aanbieder uitkijken. Trouwens vorig jaar hebben zij ook al zoiets gedaan voor mijn terugreis. Die zou via Jakarta zo'n 18 uur duren. Een paar weken voor vertrek kreeg ik bericht dat ik een andere vlucht zou krijgen via Singapore, met als gevolg dat ik 7 uur in Singapore op de luchthaven moest wachten op de aansluiting naar Amsterdam! Ik vind het niet netjes, eerst datum en reistijden aanbieden en eenmaal geboekt alles, vooral voor de reiziger negatief gaan veranderen. bedankt allemaal voor de tips en opmerkingen!
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Als je zoiets via een reisbureau boekt is misschien veiliger.
Re: Omzetten vliegboeking Garuda zonder opgaaf van reden of tegenmoedkoming.
Bedankt, goed om te weten dat Garuda geen betrouwbare maatschappij is om bij te boeken.Georgie159 schreef: ↑18 feb 2019 14:53Ik heb ze gelukkig vanmorgen vriendelijk kunnen overtuigen om de wachttijd in Jakarta terug in te korten tot twee uur zoals eerder gereserveerd. de annulering van de vlucht heeft/ had niets te maken met vulkanen en aardbevingen. Alles is daar weer veilig verklaard, het vliegtuig kregen ze niet vol. Ze vliegen 6 keer per week met een lijnvlucht van Amsterdam naar Jakarta, daar maken ze ook reclame voor. Als ze hun vliegtuigen niet vol krijgen dan moeten ze in mijn ogen minder vluchten, (tijdelijk), plannen tussen Amsterdam en Jakarta en niet de passagier de dupe laten worden! Als ze dan toch evengoed vluchten aanbieden die aansluitend geannuleerd worden, dan zijn zij volgens mij wel een compensatie verschuldigd aan passagiers die hun hele, (vakantie)planning vast hebben staan. Daarbij vliegen ze op en vanuit Amsterdam en zouden ze zich aan Europese afspraken moeten houden? Erg jammer dat zij het zo hebben laten gebeuren, ik was erg tevreden en gelukkig met hun service tijdens het vliegen en keek al uit naar de vlucht, nu moet ik voortaan naar een andere aanbieder uitkijken. Trouwens vorig jaar hebben zij ook al zoiets gedaan voor mijn terugreis. Die zou via Jakarta zo'n 18 uur duren. Een paar weken voor vertrek kreeg ik bericht dat ik een andere vlucht zou krijgen via Singapore, met als gevolg dat ik 7 uur in Singapore op de luchthaven moest wachten op de aansluiting naar Amsterdam! Ik vind het niet netjes, eerst datum en reistijden aanbieden en eenmaal geboekt alles, vooral voor de reiziger negatief gaan veranderen. bedankt allemaal voor de tips en opmerkingen!
Overigens zie ik je telkens terugkomen op Europese regels: wat Garuda doet mag gewoon, ook als het een Europese maatschappij zou zijn.