LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] One2gether-travel, Sunhill Centro Gumbet [opgelost] 26-08-14

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jerwarm

One2gether-travel, Sunhill Centro Gumbet [opgelost] 26-08-14

Ongelezen bericht door jerwarm »

ik en een hele groep hebben een reis+ verblijf geboekt via one2gether travel die allinclusive/volpension zou zijn, voor het geld wat ik voor deze vakantie heb neergelegd verwachtte ik eigenlijk ook zo’n verblijf. Ik heb 1073,88€ betaald voor een 12dagen vakantie met 4 sterren hotel Sunhill, dit hotel wordt door one2gether helemaal opgehemeld op de site met foto’s/ beloftes en mooie reviews.

[img]http://www.sunhillhotels.com/eng/img/slide-5.jpg
[/img]
Echter; de realiteit is heel anders....

Eenmaal op het vliegveld aangekomen in Turkije beginnen de eerste problemen al; het hotel Sunhill is overboekt en daarom worden wij > Ik en anderen in een ander hotel gezet als compensatie. Zover was er nog niet veel aan de hand, maar echter door deze overplaatsing werden we wel meteen van de andere vakantiegangers in het Sunhill gescheiden.

De volgende dag gingen we ontbijten in het Sunhill, ook het diner hebben we een paar keer meegemaakt.... dit was zo slecht dat als Rob Geus van de smaakpolitie hier lucht van zou krijgen METEEN de hele hotel/gaarkeuken afgesloten zou worden voor nader onderzoek en gevaar voor verdere besmettingen verder voorkomen worden.

Koude kip/ bakken met ondefinieerbare stukken [vlees]? brokken, heel veel groentes en vage salades waar je eigenlijk niet aan kon zien waar het van gemaakt was.

De eieren waren helemaal groen doorgekookt en kon je als tennisbal gebruiken, de gebakken ei met [kaas]? eroverheen was al helemaal niet naar binnen te krijgen.

Het smaakte ook helemaal niet lekker, en daarnaast werden bij de lunch de overschotten gewoon weer in nieuwe opgemaakte bakken bij het diner opnieuw aangeboden! uiteraard weer niet goed opgewarmd, gewoon lauw/koud.

Ik ben vaker in 3/4* sterren hotels geweest maar heb het nog nooit aangetroffen zoals hier het geval is geweest in het Sunhill, dit [eten] is gewoon op een schaal van 1 op 10....

een cijfer [2] te geven. En dan ben ik nog genereus.

Meer klachten; er zou getafeltennist kunnen worden, deze faciliteit nergens gezien. Daarvoor heb ik mijn tafeltennisbatje meegenomen om wedstrijden te kunnen spelen.

Een activiteitenteam? nergens gezien, er werd hoegenaamd niets gedaan met het dagelijkse hotelprogramma.

Voor deze boeking was het ook mogelijk om bier te drinken op het dakterras tot een uur of 11:00 bij het Sunhill, maar nu de realiteit.

Ik heb bijna moeten smeken om een 2e biertje met 2 vakantiegangers ernaast terwijl dit een volpension/all-inclusive verblijf is! De medewerkers bij de biertap keken je erg argwanend aan en je moest een vervelend spelletje spelen om nog een biertje te krijgen.

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, ik heb er immers voor betaald.

Maar dachten we nu alles gehad te hebben; nee.

waaronder;

Eten in Sunhill Centro zwaar onder de maat, niet warm, onsmakelijk, gewoon smerig eigenlijk.

Geen tafeltennis faciliteit aanwezig.

De website liegt/ verteld oude waarheden, is al tijden niet bijgewerkt.

Foutieve informatie die verstrekt wordt bij aanvang boeking, hotel wordt opgehemeld.

Geen/weinig bier wat gratis getapt zou worden op het dakterras van Sunhill Centro.

Ziekenhuisopname door slechte eten die minstens 250€ gaat kosten, dit was al duidelijk terwijl ik daar opgenomen lag.

Diverse ontbijt/lunch/etentjes die niet gebutgetteerd waren, kosten minstens 250€

De stress van overboeking hotel Sunhill Centro meteen bij aankomst op vliegveld.

Totaal geen animatieteam of iets dergelijks gezien bij het Sunhill Centro.

tot zover deze klacht die nu in behandeling is bij DAS. :arrow:
Laatst gewijzigd door jerwarm op 05 okt 2014 17:40, 2 keer totaal gewijzigd.

jerwarm

Re: One2gether-travel, Sunhill Centro Gumbet [opgelost] 26-08-14

zie hieronder het Whatsapp bericht tussen de reisleiding en het kantoor in Nederland, wij hebben een officiele klacht ingediend op 3 September.

Van: **********************
Datum: 3 september 2014 12:11:25 EEST
Aan: **************************
Onderwerp: Klacht

Hi M******,

Bij deze wil ik een officiële klacht indienen voor 3 groepsleden.
Al een tijdje merk ikzelf en ook de groepen dat het eten in Sunhill Centro echt in slechte staat is, zo ook tijdens deze reis en dat er daarom een officiële klacht over is nu.
Wanneer iemand €1300 moet neertellen voor een all-inclusive vakantie waarbij je constant buiten de deur moet gaan eten, dan is er iets mis. Daarnaast is er niet alleen €1300 betaald maar is er ook nog eens een overboeking en hadden ze voor €600 via corendon hier kunnen komen.

Tijdens het eten is er voor ongeveer 80 kamers een zeer beperkte keuze uit eten, namelijk 5 bakken waarvan er bij eentje alleen maar brood in zit en in de andere standaard koude kip (die warm zou moeten zijn). Daarnaast ligt alles dat 's middags is geserveerd er 's avonds weer in de vorm van een koude salade. In de ochtend is het ontbijt tot 10.00 uur en van 10.00 tot 10.30 uur is er een uitslapersontbijt.. Maar het ontbijt wordt om 09.30 al niet eens meer aangevuld en moeten we het doen met groen gekookte eitjes en wederom 2 bakken waar alleen brood in ligt.

Er zijn al 5 personen ziek geweest deze week van het eten en ikzelf kom er nooit meer om wat te eten. Ik kan wel begrijpen dat de groep momenteel echt boos is voor het vele geld dat ze betalen en dat ze zo ongeveer genoodzaakt zijn om ditzelfde bedrag buiten de deur te moeten uitgeven. Daarnaast is er voor onze groepsgroottes nooit plek in het restaurant..

Enkele andere klachten zijn: de kaartjes van de deuren werken nooit, deze moeten iedere dag opnieuw geactiveerd worden. Kamerdeuren klemmen zo erg dat gasten niet uit de kamer kunnen. Er zit schimmel in de badkamers en bij 1 gast zelfs bloed op de muren... Dat is niet erg fris.
Daarnaast wordt het hotel nogal opgehemeld op de website, maar daar is in werkelijkheid niets van waar maar dat is wel de reden dat mensen deze reis boeken.. Erg misleidend dus.

Ik wil graag vragen of er voor deze groep voor de laatste dagen een financiële compensatie kan komen, zoals eerder een keer op Cyprus. Er zijn nu zelfs gasten die het eten overslaan overdag omdat ze geen geld meer hebben, dat vind ik toch wel heel erg.

Groetjes,

Verstuurd vanaf mijn iPhone

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door jerwarm op 05 okt 2014 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm

dit is het antwoord wat we kregen [gezamenlijk] op onze klacht. :( :shock: :cry:

One2gethertravel doet er alles aan om de kwaliteit van onze service- en dienstverlening en de uitvoering van een reis zo optimaal mogelijk te laten zijn. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat jij ons op de hoogte hebt gebracht van jouw bevindingen tijdens deze vakantie en dat jij ons in de gelegenheid stelt om onvrede weg te nemen of waar mogelijk te verhelpen!

Jouw klachten gaan voornamelijk over het eten in Sunhill Centro en daarover het volgende:

In dit hotel verblijven jaarlijks veel van onze klanten en we hebben over het algemeen goede recensies over dit hotel.

Tijdens de periode dat jij verbleef in het hotel hebben wij inderdaad klachten gekregen via ********.
Ze heeft ons gemeld dat het eten niet werd aangevuld en dat onze gasten de smaak niet goed vonden.

Nadat onze vertegenwoordiger ter plaatse er bij het hotel op heeft aangedrongen dat het moest verbeteren is de manager erop gaan toezien dat het voldoende werd aangevuld.

Nadien heeft ********* ons een filmpje gestuurd en daarop was te zien dat het inderdaad beter was geworden.

Verder heeft de hotel eigenaar ons laten weten dat hij onderzoek heeft laten doen naar de kwaliteit van het eten. Dan gaat het over de smaak, temperatuur, versheid, variatie en hoeveelheid van het eten.

Uit dat onderzoek is naar voren gekomen dat hij daarover tevreden is nadat er meer aandacht is geschonken aan het adequaat bijvullen van de gerechten.

Er zijn geen bedorven etenswaren aangetroffen en dat is ook wel te verklaren, want dan zou bijna iedereen die in het hotel verbleef ziek zijn geworden, en dat was niet het geval.

Verder kan het natuurlijk zo zijn dat de smaak van het eten je niet bevalt. In Turkije zijn er toch andere gewoontes, gerechten en kruiden die een specifieke smaak aan het eten geven.

We begrepen verder van onze lokale vertegenwoordiger dat de overige klachten m.b.t. de kamers en de deurpasjes direct werden opgelost.

Toch zijn wij van mening dat er voor deze klachten een vergoeding op zijn plaats is omdat je niet optimaal hebt kunnen genieten van hetgeen door ons is aangeboden.

We willen je een compensatie aanbieden van € 15,- per persoon per dag vanaf 3 september 2014 tot en met het eind van jouw vakantie. Op 3 september is bij ons de melding van ******** binnen gekomen.

In totaal ontvang je € 60,- en daarnaast willen we je een waarde cheque aanbieden van €50,- per persoon op een volgende vakantie van minimaal 6 dagen uit ons assortiment.

Deze e-mail kun je gebruiken als waardebon en deze is geldig t/m 31-12-2015.

Hopelijk hebben we jouw klachten naar tevredenheid afgehandeld en zien we je nog een keer terug op één van onze bestemmingen!

Met vriendelijke groet/ Kind regards,

jerwarm

Verder heeft de hotel eigenaar ons laten weten dat hij onderzoek heeft laten doen naar de kwaliteit van het eten. Dan gaat het over de smaak, temperatuur, versheid, variatie en hoeveelheid van het eten.
ehm, wij van wc-eend.........?? hoe kan je nu je eigen onderzoek laten uitvoeren op je eigen voedsel?? :lol: :roll:
Laatst gewijzigd door jerwarm op 05 okt 2014 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm

Nadat onze vertegenwoordiger ter plaatse er bij het hotel op heeft aangedrongen dat het moest verbeteren is de manager erop gaan toezien dat het voldoende werd aangevuld.

Nadien heeft ********* ons een filmpje gestuurd en daarop was te zien dat het inderdaad beter was geworden
.

hoe kan ik nu een filmpje maken van eten en daarbij dan zeggen dat de kwaliteit daarvan beter is geworden, secu het lekkerder smaakt als eerst het geval was...................?? :oops: :o

wat een onzin, de reisorganisatie One2gethertravel gelooft het zelf nog..... :roll: :!:

jerwarm

wij hebben vernomen dat deze pagina/topicnaam in strijd is met de wet door een reactie van one2gether-travel. Echter is dat onzin, op ieder forum mag een bedrijf met naam/toenaam vermeldt worden. Deze pagina en op Trosradar en anderen blijven daarom gewoon staan.

*pagina is ook op FB te vinden* :arrow:

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Wat een elende. Houd ons op de hoogte. :)

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

One2gether travel is niet aangesloten bij het ANVR. Dat wil zeggen dat je onder willekeurige reisvoorwaarden boekt, dat je niet naar de Geschillencommissie reizen kunt en dat je verder ook geen beroep kunt doen op de reisvoorwaarden samen met de Consumentenbond opgesteld.

Dus de eigenlijke vraag is: aan welke voorwaarden moeten maaltijden en hotel voldoen als dat in geen enkele afspraak wettelijk is vastgelegd?

Wees verstandig: boek ANVR!

jerwarm

inmiddels is er uitsluitsel in deze zaak; :)

one2gether travel is toch nog overgegaan tot een schadevergoeding, en een bedrag van 220€ netto als compensatie voor al het leed opgedaan in/rond het hotel, uit te keren.
Wij hebben deze aanbieding gehad verschillend van 140€ [8 dgn] t/m 220€ [12 dgn] compensatie.
Inmiddels heb ik [en anderen] dit bedrag mogen ontvangen op mijn rekening.

Hierbij is voor mij en andere vakantiegangers de zaak nu positief af gedaan.
Het topic kan dicht en mag een slotje op. :arrow:

Gesloten