LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] one2gethertravel misleidt en buit single ouders uit!!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ilonka1963

one2gethertravel misleidt en buit single ouders uit!!!

Ongelezen bericht door Ilonka1963 »

Van de zomer heb ik bij One2gethertravel een 1 oudervakantie geboekt....

Maar wat bleek bij aankomst........we waren met 4 vrouwen en zo'n 30 kinderen! We zaten met z'n allen op een boot in de haven van Harderwijk en we kwamen er al gauw achter dat we eigenlijk als ouders "bijgezet" waren op een kinderzeilkamp!! Ok...je probeert er zowiezo wat moois van te maken en wil niet zeuren, dus je bekijkt alles nog positief....
Maar de problemen kwamen al snel.....ten eerste waren er kinderen die heimwee kregen naar hun ouders en zich afvroegen waarom wij als ouders er wel bij waren. Andersom was een kind van ons boos dat zijn moeder er nog wel bij was, want dat hadden die andere kinderen toch ook niet?
Verder zat er begeleiding op de groep kinderen en daarvan waren de meesten nog niet de pubertijd ontgroeid (1 was zelfs nog maar 15!).....en die dachten dat je met schreeuwen en autoritair gedrag de groep er wel onder kon houden. De groep kinderen die op kamp waren hadden wel ontzag voor deze leiders omdat ze allemaal nog redelijk jong waren, maar mijn kinderen van bijna 14 en 15 pikten dat gedrag niet meer. De leiders wilden 's-avonds samen zijn (en drinken) en eigenlijk konden ze ons ouders daar niet bij gebruiken (en ze waren ook totaal niet gewend dat er opeens ouders ook gedurende de hele week aanwezig waren.....we voelden ons de pottenkijkers!).

We sliepen allemaal in het ruim van het schip waar zeer kleine kamertjes aanwezig waren.......de kinderen sliepen met 2 pax per kamer, maar ik moest de kamer met mijn beide kinderen delen.
De 4 douches waren vies en eentje deed het zelfs niet, om over de wc's maar niet te spreken. Verder moest ik de eerste dag allergiepillen slikken omdat er waarschijnlijk haast nooit schoongemaakt werd in het ruim (natte vloerbedekking die ligt te dampen omdat alle kinderen er weer met natte voeten overheen lopen; honden die overal liepen etc etc).

Het eten was ook niet om naar huis te schrijven....elke ochtend en middag het goedkoopste fabrieksbrood met de goedkoopste pindakaas en chocopasta en (soms beschimmelde) kaas en vleeswaren. Avondeten was ook zeer summier.

Gedurende de week kwamen er steeds meer irritaties bij ons moeders en zagen we met eigen ogen hoe onverantwoordelijk de leiding vaak met de kinderen omging.....kinderen alleen in hun zeilbootje in de vaargeul terwijl de leiding het te druk met elkaar hebben; kinderen vroeg naar bed omdat de leiding dan weer kon gaan drinken en nachtbraken, terwijl ze de volgende ochtend weer de verantwoording voor de kinderen hadden etc etc.

Ach...en zo kan ik nog wel een heel relaas gaan opschrijven wat er gedurende die week gebeurde, maar het gaat erom dat wij als alleenstaande ouders zeer misleid en uitgebuit zijn!
Eur 550,- pp vinden wij echt te veel betaald voor een weekje zeilkamp, terwijl de (kamp) kinderen Eur 100,- minder betaalden!!! Waarom??...wij sliepen zelfs met z'n 3en op een kamer!!

Natuurlijk hebben wij geklaagd bij One2gethertravel, maar na de aangetekende klachtenbrief en meerdere telefoontjes naar Peter Langhout kregen wij per gezin (niet pp!) een waardebon van Eur 100,- om volgend jaar te besteden als we weer met One2gethertravel op vakantie zouden gaan!!!

Ik schrijf nu mijn relaas op dit forum om meer bekendheid hieraan te geven en alleenstaande ouders te waarschuwen!!! Deze reisorganisatie speelt in op de singlemarkt omdat ze hier goede bussiness inzien en bedenken dat ze toch wat meer kunnen vragen, want die singles zijn allang blij dat ze een leuke vakantie speciaal voor hun en hun kinderen kunnen boeken!!

Laat dit soort reisorganisaties geen gebruik meer van ons maken en over de ruggen van ons geld verdienen omdat wij waarschijnlijk een makkelijke prooi zijn!!

dhc

Re: one2gethertravel misleidt en buit single ouders uit!!!

Ongelezen bericht door dhc »

"van de zomer'...dus zo'n maand of 4-5 geleden?
En nu uw ergernis van u afschrijven? Dat lucht op....

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ilonka1963 schreef: Natuurlijk hebben wij geklaagd bij One2gethertravel, maar na de aangetekende klachtenbrief en meerdere telefoontjes naar Peter Langhout kregen wij per gezin (niet pp!) een waardebon van Eur 100,- om volgend jaar te besteden als we weer met One2gethertravel op vakantie zouden gaan!!!
Dat had je niet moeten accepteren die waardebon, nu is het te laat omdat
je de bon geaccepteerd hebt helaas.

PeterLanghoutReizen

Ongelezen bericht door PeterLanghoutReizen »

Beste Ilonka,
Bij deze willen wij melden dat wij als Peter Langhout Reizen absoluut niets met One2gether van doen hebben. Wij gaan er dan ook vanuit dat dit een vergissing is geweest.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Peter Langhout Reizen

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien hier je reactie achterlaten :

http://www.one2gethertravel.nl/forum/vi ... cab4169da8

Gesloten