Ik heb het idee dat online boekingsites je IP nummer kunnen herkennen en daardoor de prijs van tickets opdrijven.
Hoe kom ik daarbij...? Onlangs wilde ik een ticket naar Curacao boeken bij Martinair voor 600 euro. Er ging iets mis tijdens de boeking en bij de 2e poging was het ticket ineens 25 euro duurder. Vanaf een andere pc, de volgende ochtend, was het ticket weer 600 euro.
Heeft iemand hier ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Online boekingssites
Re: Online boekingssites
Prijzen zijn afhankelijk van vraag en aanbod, hoe voller de vlucht, hoe duurder het ticket. Het kan dus zijn dat dit de laatste stoel(stoelen) was voor de prijs van 600 euro. Het kan zijn dat die stoel dus nog even in het systeem is blijven hangen, waardoor daarna het ticket duurder was. Later is deze stoel weer vrij gegeven. Of er kan net een voorlopige reservering gemaakt zijn op deze vlucht, en later weer afgezegd. Maar dat ze je ip-adres onthouden, daar heeft het niets mee te maken!...
Of het IP-adres onthouden wordt weet ik niet maar ik heb wel het idee dat als ik een bepaalde reis of ticket vaker bekijk (bijvoorbeeld om te zien of iets nog beschikbaar is) de prijs voor diezelfde reis naar verloop van tijd duurder wordt... Iets wordt vaker bekeken dus wordt er misschien gedacht dat er voor een bepaalde reis veel vraag is dus wordt de prijs automatisch hoger. Een collega van mij bevestigde dat vermoeden toen hij zelf zijn reis via internet boekte...
Hoi Allemaal,
Het is inderdaad een gegeven dat sommige boekingssites van luchtvaartmaatschappijen je bezoeken herkennen en als je dingen vaak heb opgezocht de prijs opvoeren.
Wat kan je hier tegen doen: Regelmatig je geheugen en coockies wissen, dan verminder je dit!
Het is inderdaad een gegeven dat sommige boekingssites van luchtvaartmaatschappijen je bezoeken herkennen en als je dingen vaak heb opgezocht de prijs opvoeren.
Wat kan je hier tegen doen: Regelmatig je geheugen en coockies wissen, dan verminder je dit!