LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onur Air lekt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jeetje

Onur Air lekt

Ongelezen bericht door Jeetje »

Onur Air lekt

Een vliegtuig van Onur Air kon woensdagmorgen niet opstijgen vanaf Eindhoven Airport omdat het ding kort voor de start een nog onbekende vloeistof lekte. In het toestel zaten 138 mensen. Alle passagiers en de vijfkoppige bemanning hebben het vliegtuig verlaten. Ja, er is veel verbeterd bij de maatschappij, volkomen terecht dat dat vliegverbod een weekje geleden opgeheven werd.

En ik ga volgende week met hun mee.

Linda K

Re: Onur Air lekt

Ongelezen bericht door Linda K »

Tjonge jonge...het is toch echt triest! Ik ga 25 juni met mijn gezin naar Kusadasi en ik begin mijzelf nu toch echt zorgen te maken. Een kerosine lek is toch wel ernstig zou ik zo zeggen. Gelukkig is de lek op tijd ontdekt wie weet wat het had kunnen gebeuren!!! Ik vlieg al jaren met Onur maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Normaal ben ik niet bang om te gaan vliegen maar nu denk ik daar toch anders over. Ik hoop dat de inspectiedienst nog strenger gaat controleren!

Linda K

Hoezo onzin! Het is toch te belachelijk voor woorden dat er in een paar weken tijd zich bij Onur een paar zeer kwalijke voorvallen voordoen. Natuulijk is vliegen niet geheel zonder risico en dat realiseer ik mijzelf ook heel goed!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ehhmmm, nee, gebeurd namelijk net zo vaak bij nederlandse maatschappijen, maar die gebeurtenissen worden in de doofpot gestopt.

Linda K

Daar zit een kern van waarheid in. Ik mag het misschien niet zeggen maar zou het misschien met concurrentiestrijd te maken kunnen hebben??

Gast

Een maatschappij die altijd slecht heeft gefunctioneerd kan niet opeens als een tierelier gaan lopen. Ze hebben geen geld (door al die dumpvluchten) piloot moet in dienst blijven en dus blijven ze bezuinigen op iets anders, nl het vliegtuig.
IK heb er voorlopig geen vertrouwen in en snap niet dat er mensen zijn die in zo'n toestel stappen, en sowieso niet dat je je kinderen er in laat stappen. Het is gevaarlijk! Als de auto een lek heeft rent iedereen naar de garage maar ach zo'n vliegtuig wat maakt t uit??
Kan me niet voorstellen dat er iemand zo denkt... een schietgebedje moeten opzeggen voordat je opstijgt , dat wil toch niemand!

Linda K

Het liefst stap ik ook niet meer in een Onur vliegtuig. Ik heb nu al een paar keer contact met mijn reisorganisatie opgenomen met het verzoek ons a.u.b. over te boeken naar een andere maatschappij. Helaas is dit niet mogelijk omdat alle stoelen voor de 25 ste al verkocht zijn. Nu hoop ik stiekem dat Onur weer een vliegverbod krijgt zodat wij alsnog met een andere maatschappij kunnen vliegen. Misschien met veel vertraging etc. maar dat heb ik er echt wel voor over!

Gast

mwah, bij nederlandse maatschappijen worden regelmatig dronken piloten betrapt en dergelijke.
Ik wil niet eens weten hoeveel er tussen door glippen.
Plus de andere mankementen van de nederlandse maatschappijen waar wij niks van mogen weten....
Tja, je zit echt veel beter in die vliegtuigen hoor :roll:

Gast

Waarom weer een nieuwe topic hierover openen.
Er is toch al een topic Onur Air.
:roll:
Radar sluit de boel maar, want dadelijk zien we door de vele topics het onderwerp niet meer...

Gast

Linda K k hoop dat Ze jou niet mee nemen,dan hoef je ook niet stiekem te hopen op een vliegverbod.Je had beter nooit kunnen boeken,en had dan niet eerder geboekt als dat je met een nl mij had gegaan.Dat had beter geweest dan deze wens te doen.Ik vind het erg
gluipeig om dat nu te doen om zo iets te zeggen.Eigen schuld dikke bult zoals je zelf heel goedkoop weg wilde en nu niet onder die boeking uit kan komen.Ben dan zo flink om als nog op eigen kosten am te boeken of te annuleren.Maar dat gaat je geld kosten!!!Bezint eer je begind zou ik zeggen§!!!

Linda K

Zeg Gast een beetje veel bijdehandjes gegeten!! Wie zegt dat mijn vakantie goedkoop is? Nederlandse reisorganisatie OAD oa. vliegen ook met Onur Air en deze reizen zijn over het algemeen echt niet goedkoop! Vaak geeft een reisorganisatie bij een boeking ook niet aan met welke maatschappij er gevlogen gaat worden dit weten zij pas een paar weken van te voren. Hoe zou jij Gast jezelf voelen wanneer jou dit zou overkomen! Dan hoop je ook stiekem dat je met een andere maatschappij mag vliegen. Thuis blijven is toch ook niet alles, zeker met het weer wat wij in Nederland hebben!! Hoezo hypocriet. Ik vertrek echt wel naar Turkije...wees maar niet bang GAST!!!

Gast

Je had ook met een nederlandse maatschappij kunnen vliegen bij boeking.Ik heb ook geboekt bij oad en vertrek met een nl mij.En dat wist ik al bij boeken. Ik kijk altijd als ik boek met wie ze vliegen en in de boeken staat het ook.Even beter oeken en anders vragen en verder kijken.Dat scheelt een hoop ergernis achteraf.En ik denk dat je zelf te veel bijdehandjes op hebt.Ik niet dus!!!Maar ik weet wel hoe ik boek en doe het al jaartjes.

Gast

mwah, bij nederlandse maatschappijen worden regelmatig dronken piloten betrapt en dergelijke.
Ik wil niet eens weten hoeveel er tussen door glippen.
Ben jij diezelfde gast die in een andere thread liep te beweren dat de KLM de laatste paar jaar nog een aantal crashes heeft gehad en een vliegverbod in de USA?
En nu opeens allemaal dronken piloten.
Er is hier een gast (of meerdere gasten) met een erg dikke duim. Compleet ongefundeerde beschuldigingen. Typisch weer zo'n reactie van een Onur-fan. Onur in de problemen, dan verzinnen we toch gewoon een probleem bij een Nederalndse maatschappij om de aandacht af te leiden van de echte probleemgevallen. Mwah....

Gast

Het is toch van de gekken dat Onur Air weer een gebrek vertoont. Vliegen moet gewoon veilig zijn en anders ga ik wel lopen. Ik zou zeggen, opdoeken die maatschappij, een paar tientjes extra voor een stoel in een veilig vliegtuig heb ik er graag voor over.

bene

Ongelezen bericht door bene »

Hoorde ook nog iets over Enschede, mensen die in Eelde (Groningen) ingestapt zijn, en een tussenlanding in Enschede gemaakt hebben. Die hebben ook problemen. Maar ik denk dat dit over hetzelfde gaat. Onze buren zijn nl. met die vlucht mee.
wij zelf gaan volgende week ook met Onur Air, vanaf Eelde. Weet niet of dit nou nog wel verstandig is.

gemami

Ongelezen bericht door gemami »

Tsja, lekker elkaar afzeiken is nog altijd leuker dan een serieuze discussie over de gevaren van slecht onderhouden vliegtuigen. Het onderhoud aan toestellen van de KLM is vele malen beter dan die van Onur Air. Bij goed onderhouden toestellen is de kans op ongevallen door technische mankementen nihil. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat vliegen vele malen veiliger is dan autorijden. Onze Rijksluchtvaartinspectie heeft strenge richtlijnen die door onze NL maatschappijen moeten worden nageleefd. Deze worden gecontroleerd en bij niet naleving raakt een maatschappij haar luchtwaardigheidsbewijs voor dat vliegtuig of zelfs haar hele maatschappij kwijt. Bij veel buitenlandse maatschappijen is dat toezicht stukken minder. Prijsvechters kunnen alleen bestaan door te bezuinigen op onderhoud en dus uw veiligheid of door het hebben van neveninkomsten, waarbij de vluchten slechts dekmantel zijn voor drugstransport of witwassen (Air Holland, Holland Excel).

Gast

Germani.
Wie weet vliegen er wel meer toestellen met behulp van wit was praktijken.Het zijn toevallig of niet wel hollandse maatschappijen.En daar hoor je nu niets over.k heb veel met air holland gevlogen en ik vond het fijne en goed onderhouden toestellen.Voor mij hadden ze bestlanger mogen vliegen.En verders was daar niets mee aan de hand.Alleen zien de maatschappijen alleen de dollartekens en gaat men in op de verleiding van het grote geld..Dt is jammer,maar vlieg technisch was het in orde. Maar ik geloof nooit dat hun de enige zijn,want de concurentie in de luchtvaart is moordend.Maar bekijk de zaak wel in zijn proporties.

gemami

Mijn naam is gemami en niet germami, dat heeft een beetje negatieve bijklank.

Natuurlijk kon air holland goed onderhoud plegen voor lage prijzen, de inkomsten uit vliegoperaties hoefden namelijk niet de kosten te dekken, daar hadden ze andere bronnen voor.
Ik vraag me af wie het nu in verband ziet en wie niet?

Misschien is het goed om een blacklist te maken op dit forum van luchtvaartmaatschappijen en touroperators, dan kan iedereen die lijst raadplegen voordat ze gaan boeken.

Om een voorzetje te maken:

luchtvaartmaatschappijen black list:

phuket air
Onur air
Holland Excel (nu ArkeFly)
Air Holland (failliet)
Dutch Carribean Airlines (failliet)
....

touroperators black list:
FlyBrazil
...

gemami

foute gegevens? Alle namen in bovenstaande lijst zijn uit dit forum afkomstig, blader maar eens terug. Over FLy Brazil kan ik heel kort zijn, die zaak ligt nu voor de rechter en dat is niet voor niets.
Als je valt over een typfoutje, dan ben je erg goed bezig "gast".

Gesloten