LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onvoldoende voorlichting over prijzen bij TUI
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 dec 2016 10:12
Onvoldoende voorlichting over prijzen bij TUI
Na veel zoeken gebeld met TUI om reis naar Bonaire te boeken. Belde op de 26e december. Na uitvoerig samen met de medewerker van TUI te hebben gesproken, stelde hij ons een reis voor bij hotel vd Valk. Was wel duurder, maar ja volgens hem prima plek en ook nog iets goedkoper omdat we weggingen op de zaterdag ipv de vrijdag. Uiteindelijk vertrouwen we deze man en boeken de reis. Nog geen 48 uur later ontdekken we dat deze reis ruim 600 euro goedkoper is geworden. Gebeld, maar ja geboekt is geboekt. Dat wisten onze medewerkers niet. Herhaaldelijk om verklaring gevraagd maar die is er niet. U kunt klacht indienen. Wat blijkt dat kan pas na de reis. Dat gaan we dien echter weinig vertrouwen dat men eerlijk gaat zijn. Neem dan Neckermann die geeft nu bij het lager worden van de prijs verschil terug. Heeft iemand dezelfde ervaringen met TUI en mogelijke tips ?
Re: Onvoldoende voorlichting over prijzen bij TUI
Wat was de reden van dat prijsverschil?
Het kan bijvoorbeeld zijn dat er een paar goedkope tickets geannuleerd zijn, waardoor er ineens weer goedkoper aangeboden kan worden. Jouw tickets zijn daardoor echter niet ineens goedkoper geworden. En zodra die goedkopere tickets weer verkocht zijn, is de hogere prijs erweer. TUI hoeft je dan dus uiteraard ook geen geld terug te geven.
Het kan bijvoorbeeld zijn dat er een paar goedkope tickets geannuleerd zijn, waardoor er ineens weer goedkoper aangeboden kan worden. Jouw tickets zijn daardoor echter niet ineens goedkoper geworden. En zodra die goedkopere tickets weer verkocht zijn, is de hogere prijs erweer. TUI hoeft je dan dus uiteraard ook geen geld terug te geven.
Re: Onvoldoende voorlichting over prijzen bij TUI
Bij een geboekt ticket?Noorderling2016 schreef:Na veel zoeken gebeld met TUI om reis naar Bonaire te boeken. Belde op de 26e december. Na uitvoerig samen met de medewerker van TUI te hebben gesproken, stelde hij ons een reis voor bij hotel vd Valk. Was wel duurder, maar ja volgens hem prima plek en ook nog iets goedkoper omdat we weggingen op de zaterdag ipv de vrijdag. Uiteindelijk vertrouwen we deze man en boeken de reis. Nog geen 48 uur later ontdekken we dat deze reis ruim 600 euro goedkoper is geworden. Gebeld, maar ja geboekt is geboekt. Dat wisten onze medewerkers niet. Herhaaldelijk om verklaring gevraagd maar die is er niet. U kunt klacht indienen. Wat blijkt dat kan pas na de reis. Dat gaan we dien echter weinig vertrouwen dat men eerlijk gaat zijn. Neem dan Neckermann die geeft nu bij het lager worden van de prijs verschil terug. Heeft iemand dezelfde ervaringen met TUI en mogelijke tips ?
Waar in de voorwaarden staat dit te lezen?
Re: Onvoldoende voorlichting over prijzen bij TUI
Dat is de 'first minute' garantie. Maar die is voor heel veel reizen uitgesloten... Bovendien moet de reis exact hetzelfde zijn. Ander kamertype of een andere vlucht betekent dat de garantie op gaat.
Daarnaast krijg je vijf dagen bedenktijd, zodat je bij een groot prijsverschil binnen een paar dagen alsnog kunt annuleren. En je kunt veel reizen onbeperkt omboeken, mits de reissom niet lager wordt.
Kleine bijkomstigheid is wel dat Neckermann geen reizen naar Bonaire aanbiedt...
Daarnaast krijg je vijf dagen bedenktijd, zodat je bij een groot prijsverschil binnen een paar dagen alsnog kunt annuleren. En je kunt veel reizen onbeperkt omboeken, mits de reissom niet lager wordt.
Kleine bijkomstigheid is wel dat Neckermann geen reizen naar Bonaire aanbiedt...
-
- Berichten: 12826
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Onvoldoende voorlichting over prijzen bij TUI
Tja, op maandag is de bloemkool in de aanbieding waar ik zaterdag nog de hoofdprijs voor heb betaald. Helaas voor u geldt koop is koop. U heeft met uw volle verstand ja gezegd tegen de reis die aangeboden is.
Als de reis binnen 48 uur €600 duurder was geworden, had u dit bedrag dan ook bijbetaald?
Als de reis binnen 48 uur €600 duurder was geworden, had u dit bedrag dan ook bijbetaald?
Re: Onvoldoende voorlichting over prijzen bij TUI
Tegenwoordig kunnen de prijzen van vakanties per dag verschillen. Bij TUI zit er in de gids daarom ook een zogenaamde prijsbijlage meer bij. De actuele prijzen kun je op internet vinden. Geld overigens mee reisorganisaties. Dit kan in je voordeel maar ook in je nadeel werken. Zo kan er ineens een bepaalde korting gegeven worden die een dag geleden er nog niet was. Als U dezelfde reis nu op internet zou boeken kunt U zien waarom deze reis ineens goedkoper is. Heeft U exect dezelfde opties (accomodatie, verzorging, vliegtuigklasse, bagagevoorkeuren, verzekeringen enz enz) gekozen als bij de geboekte reis? Misschien kunt U hier nog laten weten waar het verschil exact vandaan komt.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03
Re: Onvoldoende voorlichting over prijzen bij TUI
Wij vliegen meermalen per jaar met Transavia en boeken de tickets meestal ruim 6 maanden van tevoren. Tot nu toe zouden deze tickets bij een latere boeking altijd iets of veel duurder zijn geweest. Voor onze reis naar Malaga binnenkort zouden we bij het boeken nu 30% goedkoper uit zijn. Jammer, maar helaas. We weten dat het vroeg boeken een gok is en accepteren ons verlies zonder morren.