2 etickets bij Lufthansa via internet geboekt voor een reis naar India.
Ook ik heb de fout gemaakt door de roepnaam van mijn partner te registreren ipv doopnaam. Dom staat duidelijk vermeld naam zoals in paspoort.
Eerst maar eens even bellen of dit een probleem is. Na verscheidende telefoontjes was het antwoord, "ik heb melding gemaakt dat de naam verkeerd is gespeld en juiste naam vermeld". Op de vraag of we nu zonder problemen konden reizen was hun antwoord, "kan geen garantie geven, weet niet hoe diegenene achter de balie reageerd" Het was dus goed mogelijk dat mijn partner niet mee mocht. Na weer verschillende telefoontjes moet ik dus toch een nieuwe ticket kopen. Alleen maar omdat Lufthansa haar eigen beleid niet weet. Verkeerde naam heeft niets met de douane te maken want die gaat af op de gegevens van paspoort en visum.
Na onderhandeling zou ik wel de belastingen en heffingen terug krijgen, euro 360.
Ook was niet waar , kreeg uiteindelijk maar euro 94 terug op een ticket van euro 650,-.
Reis regelmatig met Lufthansa en had dit niet verwacht van deze "dure" maatschappij. Het is dus niet alleen de goedkope maatschappijen die dit doen maar ook de zogenaamde "betere" maatschappijen.
Jschepens
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ook bij Lufthansa nieuwe ticket bij verkeerde naam
Re: Ook bij Lufthansa nieuwe ticket bij verkeerde naam
Het is overal zo dat de naam op de boardingpass gelijk moet zijn aan die in je paspoort. Men moet namelijk vanwege de veiligheidsregels zeker weten dat de personen die in het systeem staan de zelfde zijn als de personen die meegaan. Het kan alleen zo zijn dat sommige maatschappijen het omboeken van de naam (wat in feite neerkomt op cancellen en een nieuwe reservering maken) kostenloos doen. (Of het zonder kosten gebeurt kan zelfs ook nog afhangen van het soort ticket dat je hebt.)