Een maand geleden had ik reis geboekt voor December. Nu, na volledige betaling, krijg ik een toeslag van 15% voorgeschoteld (400EUR) wegens onvoorziene transport kosten.
Volgens de ANVR mag dit dus tot 6 weken voor vertrek, dus het lijkt legitiem. Echter mijn probleem is wat onverzien is en of er geen misbruik wordt gemaakt van de regels.
Uit de uitleg van de organisatie blijkt dat de geplande manier van reizen niet mogelijk blijkt te zijn en dat er extra losse interne vluchten geboekt moeten worden.
Echter dit had de organisatie kunnen weten toen ik boekte! Als een organisatie niet meteen verplicht is om te controleren of hun programma nog wel mogelijk is, dan weet je dus nooit de definitieve prijs is tot 6 weken voor vertrek. Hoezo transparantie in de reiswereld?
Deels van het extra bedrag is ook nog brandstoftoeslag. Nu de olie afgelopen maand van 150 naar 100$ is gezakt, ontstaat er toch enige twijfel. Heeft iemand nog vernomen dat er nieuwe toeslagen zijn gekomen afgelopen maand?
Nu sta ik dus met de rug tegen de muur. De reis van de concurent is inmiddels vol, dus het is accepteren of geen vakantie. Ik voel me belazerd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opdraaien voor fout van reisorganisatie
-
Re: Opdraaien voor fout van reisorganisatie
Brandstof toeslagen mogen conform ANVR voorwaarden doorberekend worden aan de klant. Maarrrr...er zijn de afgelopen maanden zoals u terecht opmerkt bij geen enkele chartermaatschappij opererend vanuit NL brandstof toeslagen bijgekomen.
Ik vind de door u aangegeven toeslag dus heel raar. Zelfs al zou het om een brandstoef toeslag gaan dan zou deze nog niet op 15% uit hoeven komen. Maar hoogstens een paar tientjes...
Ik ben erg benieuwd bij welke touroperator u deze reis heeft geboekt, want dit zaakje stinkt wel. Want de smoes 'de geplande reis kan wegens vervoers problemen geen doorgang vinden' komt op mij meer over als 'wij hebben de stoelen niet ingekocht en blijken nu zelf een hogere inkoopsprijs te moeten betalen'...
Ik vind de door u aangegeven toeslag dus heel raar. Zelfs al zou het om een brandstoef toeslag gaan dan zou deze nog niet op 15% uit hoeven komen. Maar hoogstens een paar tientjes...
Ik ben erg benieuwd bij welke touroperator u deze reis heeft geboekt, want dit zaakje stinkt wel. Want de smoes 'de geplande reis kan wegens vervoers problemen geen doorgang vinden' komt op mij meer over als 'wij hebben de stoelen niet ingekocht en blijken nu zelf een hogere inkoopsprijs te moeten betalen'...
-
Re: Opdraaien voor fout van reisorganisatie
Precies mijn punt! Ik mag opdraaien voor planningsfouten van de operator.
Ik zie op het forum dat ik niet de enige ben die brandstof toeslagen heeft gekregen ondanks een daling van de olie prijs.
Ik heb daarboven op nog een toeslag gekregen voor verkeerd ingeplande vluchten.
Ik begrijp dat er toeslagen kunnen komen!
De grootste moeite heb ik met het feit dat een operator niet verplicht is meteen bij boeking te melden dat er al toeslagen bekend zijn.
Dmv het uitstellen kan je de prijs laag houden tot vlak voor vertrek en de reiziger voor het blok zetten.
Ik heb een klacht ingediend maar na ruim 2 weken nog geen reactie mogen ontvangen. Ik heb me voorgenomen geen namen te noemen voordat de beschuldigde heeft gereageerd...
Ik zie op het forum dat ik niet de enige ben die brandstof toeslagen heeft gekregen ondanks een daling van de olie prijs.
Ik heb daarboven op nog een toeslag gekregen voor verkeerd ingeplande vluchten.
Ik begrijp dat er toeslagen kunnen komen!
De grootste moeite heb ik met het feit dat een operator niet verplicht is meteen bij boeking te melden dat er al toeslagen bekend zijn.
Dmv het uitstellen kan je de prijs laag houden tot vlak voor vertrek en de reiziger voor het blok zetten.
Ik heb een klacht ingediend maar na ruim 2 weken nog geen reactie mogen ontvangen. Ik heb me voorgenomen geen namen te noemen voordat de beschuldigde heeft gereageerd...