LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opeens veel duurder ticket
Opeens veel duurder ticket
Onlangs hebben wij online voor 4 personen een vlucht geboekt naar Tenerife bij Transavia.
wij hebben stoelen geselecteerd tegen een actietarief, 4 stoelen, heen 119 euro, terug 155 euro per stoel. We hebben 4 plaatsen gereserveerd tegen die prijzen
De boekingssite gaf een bedrag van 274 totaal per persoon, totaalbedrag 1101 euro.
Tijdens de betaling was het bedrag echter opeens 1885 euro.
Helaas is dit ons op dat moment niet opgevallen, ergens een gedacht, het zullen de toeslagen wel zijn en het bedrag is betaald.
pas de volgende dag realiseerden wij ons dat we een fout hebben gemaakt en hebben we contact opgenomen met Transavia met de vraag hoe dit kon.
Transavia gaf als antwoord dat er tijdens de boeking geen 4 stoelen beschikbaar waren tegen het actietarief en zij dus de normale tarieven hebben gerekend.
Het actietarief was echter nog steeds beschikbaar de volgende dag.
Wij hebben daarop geantwoord dat ze ons niet van tevoren gewaarschuwd hebben dat de tarieven hoger waren dan geboekt. Transavia heeft dit ontkent en gezegd dat voor de boeking een overzicht wordt gegeven van het bedrag.
Dat overzicht is bijgevoegd en is een bedrag van 1101 euro.
Volgens Article 22 EU directive consumer rights, zie hieronder, had Transavia ons vantevoren moeten waarschuwen. Transavia zegt dat ze dat gedaan hebben, wij zeggen van niet.
Transavia wil het verschil niet vergoeden.
Welke stappen kunnen wij nog nemen?
Additional payments
Before the consumer is bound by the contract or offer, the trader shall seek the express consent of the consumer to any extra payment in addition to the remuneration agreed upon for the trader’s main contractual obligation. If the trader has not obtained the consumer’s express consent but has inferred it by using default options which the consumer is required to reject in order to avoid the additional payment, the consumer shall be entitled to reimbursement of this payment
wij hebben stoelen geselecteerd tegen een actietarief, 4 stoelen, heen 119 euro, terug 155 euro per stoel. We hebben 4 plaatsen gereserveerd tegen die prijzen
De boekingssite gaf een bedrag van 274 totaal per persoon, totaalbedrag 1101 euro.
Tijdens de betaling was het bedrag echter opeens 1885 euro.
Helaas is dit ons op dat moment niet opgevallen, ergens een gedacht, het zullen de toeslagen wel zijn en het bedrag is betaald.
pas de volgende dag realiseerden wij ons dat we een fout hebben gemaakt en hebben we contact opgenomen met Transavia met de vraag hoe dit kon.
Transavia gaf als antwoord dat er tijdens de boeking geen 4 stoelen beschikbaar waren tegen het actietarief en zij dus de normale tarieven hebben gerekend.
Het actietarief was echter nog steeds beschikbaar de volgende dag.
Wij hebben daarop geantwoord dat ze ons niet van tevoren gewaarschuwd hebben dat de tarieven hoger waren dan geboekt. Transavia heeft dit ontkent en gezegd dat voor de boeking een overzicht wordt gegeven van het bedrag.
Dat overzicht is bijgevoegd en is een bedrag van 1101 euro.
Volgens Article 22 EU directive consumer rights, zie hieronder, had Transavia ons vantevoren moeten waarschuwen. Transavia zegt dat ze dat gedaan hebben, wij zeggen van niet.
Transavia wil het verschil niet vergoeden.
Welke stappen kunnen wij nog nemen?
Additional payments
Before the consumer is bound by the contract or offer, the trader shall seek the express consent of the consumer to any extra payment in addition to the remuneration agreed upon for the trader’s main contractual obligation. If the trader has not obtained the consumer’s express consent but has inferred it by using default options which the consumer is required to reject in order to avoid the additional payment, the consumer shall be entitled to reimbursement of this payment
Re: Opeens veel duurder ticket
het was dus wel opgevallen, alleen viel het kwartje pas de volgende dag. ik weet niet of de actiestoelen nog daadwerkelijk beschikbaar waren, ik zou eens contact opnemen met het juridisch loket.rhoony schreef: Tijdens de betaling was het bedrag echter opeens 1885 euro.
Helaas is dit ons op dat moment niet opgevallen, ergens een gedacht, het zullen de toeslagen wel zijn en het bedrag is betaald.
Re: Opeens veel duurder ticket
Gedacht, en dan via Ideal betaalt en niet de transactie afbreken.Tijdens de betaling was het bedrag echter opeens 1885 euro.
Helaas is dit ons op dat moment niet opgevallen, ergens een gedacht, het zullen de toeslagen wel zijn en het bedrag is betaald.
Na de betaling krijg je trouwens een mailtje met het E-ticket, waar nog alles vermeld staat, ook dat is niet opgevallen.
Ik denk ieder jullie hebben het verkeerde tarief aangevinkt, wat ook niet is opgevallen.
Re: Opeens veel duurder ticket
Het ligt dus helemaal aan de manier waarop het orderproces is ingericht of u gelijk heeft of niet.rhoony schreef: Additional payments
Before the consumer is bound by the contract or offer, the trader shall seek the express consent of the consumer to any extra payment in addition to the remuneration agreed upon for the trader’s main contractual obligation. If the trader has not obtained the consumer’s express consent but has inferred it by using default options which the consumer is required to reject in order to avoid the additional payment, the consumer shall be entitled to reimbursement of this payment
Wanneer u het (grote) prijsverschil niet heeft opgemerkt, kan het natuurlijk ook zo zijn dat u ergens iets heeft bevestigd. Gewoon een kwestie van het orderproces nogmaals (deels)doorlopen en van elke stap een schermafdruk maken...
Re: Opeens veel duurder ticket
Hier gaat het om de extra betalingen, d.w.z. extra kosten buiten de kosten voor het ticket.crazyme schreef:Het ligt dus helemaal aan de manier waarop het orderproces is ingericht of u gelijk heeft of niet.rhoony schreef: Additional payments
Before the consumer is bound by the contract or offer, the trader shall seek the express consent of the consumer to any extra payment in addition to the remuneration agreed upon for the trader’s main contractual obligation. If the trader has not obtained the consumer’s express consent but has inferred it by using default options which the consumer is required to reject in order to avoid the additional payment, the consumer shall be entitled to reimbursement of this payment
Wanneer u het (grote) prijsverschil niet heeft opgemerkt, kan het natuurlijk ook zo zijn dat u ergens iets heeft bevestigd. Gewoon een kwestie van het orderproces nogmaals (deels)doorlopen en van elke stap een schermafdruk maken...
Re: Opeens veel duurder ticket
Er is geen extra betaling. Er is slechts 1 betaling.eleven schreef:Hier gaat het om de extra betalingen, d.w.z. extra kosten buiten de kosten voor het ticket.crazyme schreef:Het ligt dus helemaal aan de manier waarop het orderproces is ingericht of u gelijk heeft of niet.rhoony schreef: Additional payments
Before the consumer is bound by the contract or offer, the trader shall seek the express consent of the consumer to any extra payment in addition to the remuneration agreed upon for the trader’s main contractual obligation. If the trader has not obtained the consumer’s express consent but has inferred it by using default options which the consumer is required to reject in order to avoid the additional payment, the consumer shall be entitled to reimbursement of this payment
Wanneer u het (grote) prijsverschil niet heeft opgemerkt, kan het natuurlijk ook zo zijn dat u ergens iets heeft bevestigd. Gewoon een kwestie van het orderproces nogmaals (deels)doorlopen en van elke stap een schermafdruk maken...
Tijdens het orderproces kostten de stoelen nog 1101,- en tijdens het afrekenen 1885,-
Dat was volgens de maatschappij omdat de actiestoelen op waren.
Dat is waarschijnlijk niet conform de voorwaarden gemeld aan de klant, dus kan deze daar bezwaar tegen maken.
Re: Opeens veel duurder ticket
Ik bedoel met de extra betalingen de Engelse tekst.crazyme schreef:Er is geen extra betaling. Er is slechts 1 betaling.eleven schreef:Hier gaat het om de extra betalingen, d.w.z. extra kosten buiten de kosten voor het ticket.crazyme schreef:
Het ligt dus helemaal aan de manier waarop het orderproces is ingericht of u gelijk heeft of niet.
Wanneer u het (grote) prijsverschil niet heeft opgemerkt, kan het natuurlijk ook zo zijn dat u ergens iets heeft bevestigd. Gewoon een kwestie van het orderproces nogmaals (deels)doorlopen en van elke stap een schermafdruk maken...
Tijdens het orderproces kostten de stoelen nog 1101,- en tijdens het afrekenen 1885,-
Dat was volgens de maatschappij omdat de actiestoelen op waren.
Dat is waarschijnlijk niet conform de voorwaarden gemeld aan de klant, dus kan deze daar bezwaar tegen maken.
Voor je gaat betalen, krijg je eerst nog een overzicht van de ingevoerde gegevens en kosten.
Dan ga je mee akkoord en naar de betaling.
Ik kan mij niet voorstellen, dat in dit tussentijdse proces de bedragen veranderd zijn en als nog, breek ik de boeking af en neem contact met Transavia op.
Heb zelf pas 4 aparte tickets geboekt bij Transavia, daarom nog vers in mijn geheugen.
Re: Opeens veel duurder ticket
Net even proefgedraaid, maar de prijs blijft tot aan het einde hetzelfde, en als je wat toevoegt wordt het meteen ge-update.