In het kort de situatie. In 2019 een cruise geboekt bij Holland America Line. Deze cruise zou plaatsvinden in augustus 2020. Gezien Corona werd deze cruise geannuleerd. Er kon gekozen worden uit een voucher met 25% credits of het geld terugvragen. Besloten is om het geld terug te vragen. Echter de tijd die daarmee gemoeid was, was zolang dat alsnog besloten is om een nieuwe cruise te boeken voor 2021. Vertrek juli. Op een gegeven moment komt er een mail over het doorgaan van de reis. Een dag later een bericht dat deze geannuleerd wordt vanwege Corona. Wederom een digitaal formulier gekregen dat er gekozen kon worden voor een voucher (weer met wat extra’s) of het geld terugvragen. Voor dit laatste gekozen. Medio juni hier achteraan gebeld en gesproken met een medewerker van Holland America Line. Toegezegd dat de financiële afhandeling binnen vier weken zou plaatsvinden. Vervolgens komt er in juli een zogenaamd refund formulier dat ingevuld moest worden. Daarbij werd aangegeven dat de uitbetaling tussen de twee en drie maand zou duren.
Eind september maar eens geïnformeerd omdat de uitbetaling van de reissom nog steeds niet had plaatsgevonden. Vrij snel een reactie dat dit wel was gebeurt. Gecheckt en inderdaad er had had een restitutie plaatsgevonden van € 175,12. Echter dit was voor eerder betaalde bijkomende kosten. Dit kenbaar gemaakt aan Holland America Line en wederom gevraagd naar de restitutie van de oorspronkelijke reissom van € 7.444. Als reactie ontvangen dat ze dit bedrag nergens in de administratie konden vinden. Vervolgens sturen ze een mail binnen de Holland America Line organisatie met het verzoek wie kan hiermee assisteren. Enkele dagen later komt er een bericht dat het bedrag “gevonden” is. Ik heb daarop gevraagd om dit bedrag per omgaande uit te betalen. Dit omdat de termijn van drie maanden inmiddels was verstreken. En hierbij ook nog een keer gerefereerd aan het telefoongesprek met de medewerker van Holland America Line in juni dit jaar. Helaas, dit kon niet. Daarbij werd aangegeven dat voor dit bedrag er nooit een refund verzoek ontvangen was. Hoe vreemd. Zij hadden dit zelf opgestuurd en diende alleen nog maar ingevuld en geretourneerd te worden. Uit coulance wilden ze het formulier dat ingevuld was, alsnog gebruiken voor de terugbetaling van de oorspronkelijke reissom. Maar van een vlotte terugbetaling kon geen sprake zijn. Dit ging “gewoon” weer in de procedure. Ik heb geëist dat dit bedrag binnen een week terugbetaald diende te worden. Alternatief was om een compensatie voor te late betaling te geven. Op beide heb ik nul op het rekest gekregen. Wel dat de persoon in Nederland de vinger aan de pols zou houden. Dit voor wat het waard is.
Inmiddels alweer weken verder, maar geen betaling of een status overzicht van Holland America Line ontvangen. U zult begrijpen dat wij erg teleurgesteld zijn in Holland America Line.
Wij weten niet of er meerdere klachten over deze werkwijze bekend zijn. Maar volgens mij ga je zo niet met klanten om.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met refund Holland America Line
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 okt 2021 18:00
Re: Problemen met refund Holland America Line
Stuur nog een laatste mail dat je nog 2 weken wacht en anders een deurwaarder gaat inschakelen. Grote kans dat er dan goed naar de zaak gekeken wordt.
Indien de betaling nog niet binnen komt, dan zal je naar een deurwaarder moeten gaan. Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt kan je met hun contact opnemen.
Indien de betaling nog niet binnen komt, dan zal je naar een deurwaarder moeten gaan. Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt kan je met hun contact opnemen.
Re: Problemen met refund Holland America Line
maak van de 2 weken 15 dagen....