LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechten bij vliegtickets

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Vonnetje

rechten bij vliegtickets

Ongelezen bericht door Vonnetje »

Ik heb een retour vliegticket van Amsterdam naar Tanger geboekt bij Royal Air Maroc(RAM) op de site staan allemaal mooie dingen over de toestellen en verzorging. Op de heenreis hadden we een uur vertraging, gingen niet met een toestel van RAM(boeing 747-400) maar met een oud toestel van swiftair (een MD83)armleuning stuk, bekleding scheur, opbergvakje veiligheidskaart vast met kauwgom etc. dus een veel minder toestel dan waarvoor we betaald hadden. Aan boord geen kranten en RAM magazine zoals op de site staat.
Op de terugreis hetzelfde; uur vertraging en hetzelfde toestel als op de heenreis, met dezelfde mankementen,we zaten toevallig op precies dezelfde stoelen. Aan boord nog soberder dan heenreis; we zouden (bij vluchten van meer dan 3 uur)een warme maaltijd krijgen maar we kregen twee oude droge broodjes met kaas en worst. De keuze van frisdrank was geminimaliseerd uit 3 keuzes water appelsap en cola. Na het eten zouden we nog koffie krijgen maar dit hebben we ook niet aangeboden gekregen.
Kortom we hebben niet gekregen wat we hebben geboekt maar wel het dure ticket moeten betalen!
klachten moesten we maar bij RAM in Amsterdam indienen. Ik vraag me af wat de rechten van reizigers is en wat je kunt vragen voor schadevergoeding? Ik kan alleen maar dingen over vertraging vinden maar niet over verzorging en toestel.

bprosman

Re: rechten bij vliegtickets

Ongelezen bericht door bprosman »

Een 747-400 voor een niet transatlantische vlucht lijkt me ook heel onwaarschijnlijk.
Zijn overigens meer "lotgenoten" :
https://www.facebook.com/Wish2Care/post ... 2051271565

Je krijgt waar je voor betaald neem ik dan altijd maar aan.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik vrees dat hier niets over vastgelegd is, erger nog: het tegengestelde is waarschijnlijk het geval. Toestelkeuze is altijd aan de maatschappij, op basis van operationele omstandigheden. De beste keus is hier wel degelijk een klacht in te dienen (waar vast niet op gereageerd wordt) en gewoon niet meer met deze maatschappij te vliegen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Vonnetje schreef:Ik heb een retour vliegticket van Amsterdam naar Tanger geboekt bij Royal Air Maroc(RAM) op de site staan allemaal mooie dingen over de toestellen en verzorging. Op de heenreis hadden we een uur vertraging, gingen niet met een toestel van RAM(boeing 747-400) maar met een oud toestel van swiftair (een MD83)armleuning stuk, bekleding scheur, opbergvakje veiligheidskaart vast met kauwgom etc. dus een veel minder toestel dan waarvoor we betaald hadden. Aan boord geen kranten en RAM magazine zoals op de site staat.
Op de terugreis hetzelfde; uur vertraging en hetzelfde toestel als op de heenreis, met dezelfde mankementen,we zaten toevallig op precies dezelfde stoelen. Aan boord nog soberder dan heenreis; we zouden (bij vluchten van meer dan 3 uur)een warme maaltijd krijgen maar we kregen twee oude droge broodjes met kaas en worst. De keuze van frisdrank was geminimaliseerd uit 3 keuzes water appelsap en cola. Na het eten zouden we nog koffie krijgen maar dit hebben we ook niet aangeboden gekregen.
Kortom we hebben niet gekregen wat we hebben geboekt maar wel het dure ticket moeten betalen!
klachten moesten we maar bij RAM in Amsterdam indienen. Ik vraag me af wat de rechten van reizigers is en wat je kunt vragen voor schadevergoeding? Ik kan alleen maar dingen over vertraging vinden maar niet over verzorging en toestel.
Als ik even snel een ticket bij ze boek naar Tangier, dan staat er bij vluchtdetails een 737-400, oftewel een (veel logischer) regionaal model Boeing, en geen intercontinentaal toestel als de 747-400. :wink:

Het kan heel goed zijn dat ze door onvoorziene omstandigheden een tijdelijk toestel erbij hebben geleased, dat kan je even navragen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, als ik met de trein reis, dan kan het ook best zijn dat ik niet in het gewenste treinsteltype terecht kom, maar in een ander type. Met misschien geen wifi, terwijl ik er wel op had gerekend. En misschien zonder stiltecoupe, terwijl ik daar wel op had gerekend. Daar is weinig aan te doen, als je niet explieciet bepaalde zaken hebt geboekt. Als je bijvoorbeeld extra beenruimte of entertainment hebt geboekt en dat is er niet in het vervangende toestel, dan heb je wel een goede reden om die meerkosten terug te vragen.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Vonnetje schreef: .... en wat je kunt vragen voor schadevergoeding? ....
Laat eens weten hoeveel schade je precies hebt geleden, en laat de "emotionele schade" maar even buiten beschouwing. (ik denk ineens aan "dubbeltje" en "1e rang")

v.d.Heyden

Vonnetje

Ongelezen bericht door Vonnetje »

Hahaha ja ik bedoelde ook 737-400 staat ook op de vluchtgegevens dat we daarmee vliegen.
Het gaat mij ook niet zozeer om de schadevergoeding
Maar ik wil het wel melden en weten of zij dat zo mogen doen het is toch een soort misleiding, want je betaald in verhouding erg veel voor een ticket bij RAM.
Waar je denkt waar voor je geld te krijgen. Als we nog een
Keer gaan dan met een andere maatschappij daar zijn de prijzen ook naar en verwacht je het ook.
Als ik in een trein 1e klas boek en ervoor betaal verwacht ik ook 1e klas te kunnen zitten en niet in een trein waar ze alleen 2e klas hebben.
De vlucht zelf (stijgen en landen)met swiftair was trouwens heel goed en de spaanse bemanning
Erg aardig.
Maar het klopt niet dat er voor die prijs lowbudget geleverd

encore

Ongelezen bericht door encore »

bprosman schreef:Een 747-400 voor een niet transatlantische vlucht lijkt me ook heel onwaarschijnlijk.
...
Hoezo? Elk jaar gaan er een paar 747-400s naar Heraklion vanaf Schiphol.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Elk jaar gaan er een paar 747-400s naar Heraklion vanaf Schiphol.
Sinds wanneer vliegt Maroc Airlines op Heraklion ? :?

Volgens TS gaat t ook om een 737 :
Hahaha ja ik bedoelde ook 737-400 staat ook op de vluchtgegevens dat we daarmee vliegen.

sjohie

encore schreef:
bprosman schreef:Een 747-400 voor een niet transatlantische vlucht lijkt me ook heel onwaarschijnlijk.
...
Sinds Martinair is gestopt met charters een aantal jaren geleden, vliegen er volgens mij geen 747's meer op Heraklion vanuit Nederland, welke maatschappij was dat dan als ik vragen mag?

sjohie

Vonnetje schreef:Hahaha ja ik bedoelde ook 737-400 staat ook op de vluchtgegevens dat we daarmee vliegen.
Het gaat mij ook niet zozeer om de schadevergoeding
Maar ik wil het wel melden en weten of zij dat zo mogen doen het is toch een soort misleiding, want je betaald in verhouding erg veel voor een ticket bij RAM.
Waar je denkt waar voor je geld te krijgen. Als we nog een
Keer gaan dan met een andere maatschappij daar zijn de prijzen ook naar en verwacht je het ook.
Als ik in een trein 1e klas boek en ervoor betaal verwacht ik ook 1e klas te kunnen zitten en niet in een trein waar ze alleen 2e klas hebben.
De vlucht zelf (stijgen en landen)met swiftair was trouwens heel goed en de spaanse bemanning
Erg aardig.
Maar het klopt niet dat er voor die prijs lowbudget geleverd
Tsja, je trein-vergelijking gaat alleen op als je een businessclass ticket had gekocht, en er enkel touristclass aanwezig was. En businessclass had je zo te lezen niet geboekt, of wel?

encore

Ongelezen bericht door encore »

sjohie schreef:
encore schreef:
Sinds Martinair is gestopt met charters een aantal jaren geleden, vliegen er volgens mij geen 747's meer op Heraklion vanuit Nederland, welke maatschappij was dat dan als ik vragen mag?
Hmm, geen idee meer, moet ik opsnorren. en inderdaad. "Vanaf Schiphol" is inderdaad lang geleden. Paar weken geleden was het ook geen 747 maar iets anders. Stonden wel 2 747-400 .. ik denk uit het oosten ergens. Kon het niet lezen. Veel Russen de laatste tijd daar aan die kant van Europa.. Afijn, terug ontopic maar weer?

Gesloten