LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
maar dat een touroperator dat moet doen is completet onzin. Als de officiele autoriteiten dit controleren mag je vanuit gaan dat het op de juiste correcte wijze gebeurd.
Mister toch::::: Nog meer amtenaren aan het werk ??????
De overheid moet de bloeddruk etc aan boord van de bemanning gaan opmeten etc ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.
De vliegmy dient over geldige logboeken te beschikken, waarin alles is weergegeven, inclusief de checklist, steeksproefs gewijs wordt eea gecontroleerd door de Inspectie.
Mister toch::::: Nog meer amtenaren aan het werk ??????
De overheid moet de bloeddruk etc aan boord van de bemanning gaan opmeten etc ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.
De vliegmy dient over geldige logboeken te beschikken, waarin alles is weergegeven, inclusief de checklist, steeksproefs gewijs wordt eea gecontroleerd door de Inspectie.
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
De vliegmaatschappij dus en niet de touroperator.
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
Natuurlijk de vliegtuigmy met de piloot is eind verantwoordelijk.
Mr Gace weet ook niet alles meer
Mr Gace weet ook niet alles meer
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
Har...
we zitten op een lijn..
alleen praten we langs elkaar heen...
Lets enjoy the holidays!
we zitten op een lijn..
alleen praten we langs elkaar heen...
Lets enjoy the holidays!
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
Kijk eens aan, ook over dit onderwerp zijn we het met elkaar eens
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
Touroperator is juridisch gezien geheel verantwoordelijk voor de airline.
Autoriteiten ook, maar die hebben blijkbaar hun plicht vervuld met het vliegverbod.
De zorgplicht van de touroperator gaat logischerwijs voor die van de overheid.......
Autoriteiten ook, maar die hebben blijkbaar hun plicht vervuld met het vliegverbod.
De zorgplicht van de touroperator gaat logischerwijs voor die van de overheid.......
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
@ Angele,
Afspraak is afspraak!
Ik zou er zeker werk van maken. Je bent een overeenkomst aangegaan en heb daar een prijs bij afgesproken. Dat de touroperator zich niet aan deze afspraak kan houden, is niet jouw probleem.
De touroperator is niet gerechtigd om zondermeer een duurder alternatief op te dringen. Daarnaast kan hij zich niet houden aan de overeenkomst en is D-reizeneigenlijk degene die deze reis annuleert en niet jij.
mvg
Leonora
Afspraak is afspraak!
Ik zou er zeker werk van maken. Je bent een overeenkomst aangegaan en heb daar een prijs bij afgesproken. Dat de touroperator zich niet aan deze afspraak kan houden, is niet jouw probleem.
De touroperator is niet gerechtigd om zondermeer een duurder alternatief op te dringen. Daarnaast kan hij zich niet houden aan de overeenkomst en is D-reizeneigenlijk degene die deze reis annuleert en niet jij.
mvg
Leonora
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
Waar staat dat je kosteloos kunt annuleren als je 't alternatief niet goed vindt???
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
staat nergens:
indien de t.o. prijs mag verhogen, moet hij dat aanbieden aan de klant. Indien reiziger weigert, mag touroperator vervolgens annuleren.
De clue is dit: de touroperator mag niet altijd de prijs verhogen en dus ook niet aanbieden en daarna annuleren.
indien de t.o. prijs mag verhogen, moet hij dat aanbieden aan de klant. Indien reiziger weigert, mag touroperator vervolgens annuleren.
De clue is dit: de touroperator mag niet altijd de prijs verhogen en dus ook niet aanbieden en daarna annuleren.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
er wordt dus een KEUZE geboden....en mag u helemaal zelf bepalen (zonder dwang) of u akkoord gaat /of niet
DE KEUZE IS AAN U!
lekker dat zonnetje!
oh ja vergeet niet ook aan iets positiefs te denken
DE KEUZE IS AAN U!
lekker dat zonnetje!
oh ja vergeet niet ook aan iets positiefs te denken
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 jun 2005 15:15
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
@ Leonora,
Wij hebben alles nog eens aangekaart bij D-Reizen. Na een hoop gezeur hebben we eindelijk de manager van de Vakantiewinkels aan de lijn gekregen. Na nog meer gezeur met haar hebben we de toezegging gekregen dat ze een brief bij de vakantiewinkel waar we geboekt hebben neer zou leggen, waarin zij pleit voor kosteloze omboeking. Blijkbaar hadden we dus toch gelijk. Na gezegd te hebben dat we contact op zouden nemen met de consumentenbond, kregen we deze toezegging.
Wij hebben alles nog eens aangekaart bij D-Reizen. Na een hoop gezeur hebben we eindelijk de manager van de Vakantiewinkels aan de lijn gekregen. Na nog meer gezeur met haar hebben we de toezegging gekregen dat ze een brief bij de vakantiewinkel waar we geboekt hebben neer zou leggen, waarin zij pleit voor kosteloze omboeking. Blijkbaar hadden we dus toch gelijk. Na gezegd te hebben dat we contact op zouden nemen met de consumentenbond, kregen we deze toezegging.
Re: Rechten van vliegpassagiers (Europese wetgeving)
@ angele
Goed zo! Laat je ook even weten hoe het is afgelopen?
Liefs
Leonora
Goed zo! Laat je ook even weten hoe het is afgelopen?
Liefs
Leonora