LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reis geboekt nog niets betaald
Reis geboekt nog niets betaald
Ik heb voor de Corona crisis een reis geboekt naar Egypte maar nog niets (aan)betaald. Vertrekdatum 14 juni. Met de nieuwe voorwaarden moet deze reis twee weken voor vertrek worden betaald.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat deze reis niet door. Ben je dan toch verplicht om te betalen en een voucher te accepteren of kun je ook besluiten om niet te betalen?
Zoals het er nu naar uit ziet gaat deze reis niet door. Ben je dan toch verplicht om te betalen en een voucher te accepteren of kun je ook besluiten om niet te betalen?
-
Re: Reis geboekt nog niets betaald
Welk reisbureau? Pakketreis?
Wat zegt het reisbureaus ervan?
Wat zegt het reisbureaus ervan?
Je kan schriftelijk beroepen op je recht op opschorting als het er naar uitziet dat de reis niet door kan gaan vanwege Corona. Daarnaast als je betaald en de reis toch niet door kan gaan dan heeft de reisorganisator de wettelijke verplichting om je jouw reissom terug te betalen.
tttlocke
vindt dit leuk
Bij TUI,
En een allinclusive
We kunnen een voucher krijgen
Maar als ik nog niets betaalt heb hoef ik ook niets terug te krijgen?
En een allinclusive
We kunnen een voucher krijgen
Maar als ik nog niets betaalt heb hoef ik ook niets terug te krijgen?
-
U hebt nog 7 weken tot het moment dat u zou moeten betalen. Niemand kan nu vertellen wat de status is over 7 weken. Meer dan afwachten kunt u dus niet.
15 juni as heb ik een busreis geboekt naar Noorwegen. Heb nog niets betaald, ook geen aanbetaling. Ik ga er vanuit dat deze reis niet doorgaat. Maar wat als ik binnenkort de rekening krijg met verzoek te betalen. Dat ga ik toch niet doen voor een reis die niet doorgaat. Ik ben zeer benieuwd wat mijn rechten zijn. Ik heb deze casus nog nergens gehoord of gelezen.
helena.drijftholt
vindt dit leuk
Zijn er voorbeelden van brieven met beroep op opschorting?
helena.drijftholt
vindt dit leuk
Twee topics samengevoegd, dan houden we het een beetje centraal. Radar^SK