Ik heb alle c1000 kerstballen gespaard om 120 euro korting te krijgen op een reisje naar Disney.
Vanmiddag ben ik naar het reisbureau geweest en heb ik geboekt. Je moest hierbij de 9 kerstballen meenemen, want dit stond zo in het boekje, pas als je die liet zien kreeg je de korting.
24 februari - 27 februari , met z'n 2en naar Santa Fe
Ik heb uiteindelijk 2 x 330 euro betaald. Dit is de reissom per persoon. Hier ging dan nog 120 euro vanaf. Inclusief alle kosten enz enz enz kwam ik uit op 613,70 euro.
Nu ging ik het net nog eens nakijken op internet (via D-reizen bij Oad) en wat schetste mijn verbazing.
Dezelfde reis, dezelfde datum, te boeken voor 270 euro per persoon (een verschil van 120 euro korting dus met z'n 2en).
Ik klikte verder en vulde mijn gegevens in om te kijken wat er gebeurde, en bij het laatste scherm was er iets raars gebeurd.
De reissom p.p was van 270 euro naar 330 gegaan, er was een korting af van 120 van de c1000 (terwijl die alleen op het bureau zelf te boeken was) en je kwam dus uit op hetzelfde bedrag als wat ik betaald heb.
Ligt het nou aan mij, of klopt er iets niet? Het is nogal makkelijk om iets aan te bieden en om er vervolgens 120 euro boven op te gooien en er dan weer 120 euro korting van af te trekken... Ik heb de Consuwijzer al gebeld, zij kunnen niets doen, want volgens die mevrouw zijn er meerdere manieren om een reis aan te bieden en mag dit dus.
In mijn ogen is het misleidend, er wordt me verteld dat ik een korting krijg, terwijl ik uiteindeiljk zonder de kerstballen (en alle moeite van het sparen, want op internet krijg je de korting gratis en voor niets) hetzelfde bedrag kwijt geweest zou zijn...
Kan iemand hier iets mee? Weet iemand of ik hier iets tegen kan beginnen??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reisje Disney, kerstballenactie c1000
Re: Reisje Disney, kerstballenactie c1000
Iets soortgelijks heb je bij kortingsbonnen voor bijvoorbeeld bungalowparken. Die geven vaak ook alleen korting op de catalogusprijs. Terwijl je via diverse sites vaak veel voordeliger kunt reserveren dan de catalogusprijs. Zelfs na de korting van de bonnen op de catalogusprijs ben je dan vaak nog duurder uit dan via een normale aanbieding. Zeer frustrerend als je bv. via de rentepunten van de ING, met bijbetaling, zo een waardebon krijgt die in feite waardeloos is.
Vraag voor de gein es wat het reisburo met die ballen doet?
Niets, ik liet zien dat ik ze in mijn tas had, er is niet gecontroleerd of het 9 verschillende waren en ik mocht ze weer mee naar huis nemen.
Het probleem voor mij is opgelost. Ik heb kosteloos kunnen annuleren bij D-reizen (optietermijn) en heb nu voor 110 euro goedkoper!!!! Bij Disneyland zelf geboekt.
Mensen.. boek dus niet via de kerstballen korting, je wordt genadeloos in de maling genomen!
Mensen.. boek dus niet via de kerstballen korting, je wordt genadeloos in de maling genomen!
Hartelijk bedankt voor deze bijdrage. Kijk, hier hebben we wat aan. Een gewaarschuwd mens, telt voor twee.
Heel veel plezier in Disney.
Heel veel plezier in Disney.
Geen dank Ik hoop dat niemand dezelfde domme fout maakt als ik gedaan heb hahaha