Ik ga altijd met een engelse vriend op vakantie. Soms via een nl organisatie en soms via een engelse. Dit keer via het engelse Exodus Travel.
De reis stond voor een prijs van € 1699 op het internet en ik heb geboekt. Tot mijn verbazing staat er nu op de boekingsbevestiging een bedrag van 1699 GBP. Dit is aanzienlijk meer.
Ik heb meteen contact opgenomen en kreeg het volgende antwoord: 'I think what might have happened is that the computer failed to change into Euros, this can sometimes happen if your URL recognises you are overseas and may take a while to change your location'.
Echter ik heb vanaf meerdere computers op verschillende tijdstippen naar de reis gekeken en altijd dezelfde prijs van € 1699 gekregen.
Volgens Exodus kost de reis €1950. Mijn vermoeden is dat ze per ongeluk op hun 'europese euro' website het bedrag van 1699 hebben ingevoerd met het euro-teken ervoor terwijl ze het euro-teken neer hadden moeten zetten met daarachter het bedrag van 1699 GBP in Euro's. (en ja dat is ongeveer een bedrag van 1950).
Ze willen nu kosteloos de reis annuleren. Echter ik ben het daar niet mee eens.
En om het verhaal nog vreemder te maken staat er sinds vanmiddag opeens een prijs van € 2210 op hun site.
Heeft iemand wel eens een dergelijke valuta verandering meegemaakt?
Is er een URL deskundige die mij hier iets over kan vertellen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reissom Exodus Travel opeens 1699 pond ipv aangegeven 1699 €
Re: Reissom Exodus Travel opeens 1699 pond ipv aangegeven 1699 €
Opgelost. Ik kreeg zojuist een mail met het bericht dat ik de reis krijg voor de gepubliceerde/geboekte prijs. Correct.