Wij hebben onlangs een rondreis geboekt via BBI naar Marokko. Een rondreis van 8 dagen. (koningssteden).
Tot nu toe hadden we altijd goed ervaringen met de andere rondreizen.Maar deze is er één om snel te vergeten.
Zij hadden dit uitbesteed aan Corendon.
Ten eerste hadden ze het programma helemaal omgegooid. Dit hield voor ons in dat we veel meer moesten reizen. Maar goed daar kan je niets van zeggen.
Er werden 2 groepen bijelkaar gezet. Dit kwam uit op 52 personen. Nou voor een rondreis is dit véél te groot. En daarbij hadden we een slechte reisleider.Deze wenste na aankomst in het hotel niet gestoord te worden. De volgende dag mochten we hem weer aanspreken. Er zaten een aantal jonge meiden in de bus en hij probeerde een aantal mee te krijgen naar zijn kamer.
De helft van de groep is uiteindelijk in Casablanca uitgestapt omdat ze niet weer naar Marrakech wilden reizen en de volgende dag gelijk weer terug naar het vliegveld aldaar.
Nou hier zijn heel wat rare woorden gevallen door de gids.
Hij ging wel zo tekeer. Uiteindelijk is Corendon overstag gegaan en heeft voor deze groep een hotel aldaar geboekt.
Dit is even in het kort mijn ervaring.
Ik zou nog wel even door kunnen gaan.
Wie hebben ook deze ervaring?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rondreis Marokko
-
Re: rondreis Marokko
Hallo "Gezond"; Ik heb een eigen reisbureau en boek al jaren reizen via Corendon. Om eerlijk te zijn heb ik weleens de opmerking gehad dat de rondreizen worden omgegooid maar dan moet ik mijn klanten wijzen op de kleine letters op de website van Corendon waarin staat vermeld dat de volgorde van de rondreis onder voorbehoud is. Erg teleleurstellend dat de gids zo'n negatieve indruk achterlaat. Marokko is een prachtig land en er valt veel te zien. Hoop niet dat je een al te negatieve indruk hebt van het land zelf! Heb je overigens al een klachtenbrief gestuurd naar Corendon om je verhaal te doen?
Ik heb geen ervaring met corendon of rondreizen in Marokko.
Wel hebben we een zeer slechte ervaring met een rondreis in Java/Bali en ter plekke al contact gehad met ons reisbureau in NL. om ons ongenoegen te uiten.
Vervolgens alles op papier gezet in Nederland en via ons reisbureau een officiële klacht ingediend bij de Nederlandse reisorganisatie. Het resultaat is dat we bijna 22% van de som van de rondreis vergoed hebben gekregen.
Mijn advies is dan ook om alles zo gedetailleerd mogelijk op papier te zetten en te proberen via je reisbureau in Nederland een klacht in te dienen. Succes!
Wel hebben we een zeer slechte ervaring met een rondreis in Java/Bali en ter plekke al contact gehad met ons reisbureau in NL. om ons ongenoegen te uiten.
Vervolgens alles op papier gezet in Nederland en via ons reisbureau een officiële klacht ingediend bij de Nederlandse reisorganisatie. Het resultaat is dat we bijna 22% van de som van de rondreis vergoed hebben gekregen.
Mijn advies is dan ook om alles zo gedetailleerd mogelijk op papier te zetten en te proberen via je reisbureau in Nederland een klacht in te dienen. Succes!
De kleine letters hadden we gelezen, maar het ergst is dat ze 2 groepen bijelkaar zetten en dan zit je met een bomvolle bus van 52 mensen. De groep was gewoon veel te groot.
En het gedrag van de gids was ook niet normaal.
Zo iemand kan een reis maken of breken.
Ik heb een klacht ingediend bij Stip en BBI. Ook heb ik nog een mail gestuurd naar Corendon.
Alleen heb ik een reactie van Stip gehad en dat ik een tegoedbon zou krijgen van 50 Euro.
Dit maakte je reis er niet beter op.
De mensen van Corendon( de baas stond gewoon mensen uit te schelden) waren alles behalve vriendelijk.
Kortom dit is een reis die ik niemand zal aanprijzen.
En het gedrag van de gids was ook niet normaal.
Zo iemand kan een reis maken of breken.
Ik heb een klacht ingediend bij Stip en BBI. Ook heb ik nog een mail gestuurd naar Corendon.
Alleen heb ik een reactie van Stip gehad en dat ik een tegoedbon zou krijgen van 50 Euro.
Dit maakte je reis er niet beter op.
De mensen van Corendon( de baas stond gewoon mensen uit te schelden) waren alles behalve vriendelijk.
Kortom dit is een reis die ik niemand zal aanprijzen.