LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryan Air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Vieira1984

Ryan Air

Ongelezen bericht door Vieira1984 »

In april 2008 hebben mijn zusje, moeder, en nog 5 anderen een reis geboekt via Brussel met Ryan Air om een bruiloft van vrienden bij te wonen.

Dit was de vlucht was van Brussel - Rome 06/06/2008 en terug 11/06/2008. Om 3 uur 's nachts moesten zij aanwezig zijn in de luchthaven van Brussel, wat zij dus ook waren.
Kregen daar te horen dat de vlucht vertraagd was en dat bleef uitgesteld worden tot half 11 in de ochtend toen ze te horen kregen dat de vlucht was gecancelled wegens slecht weer in Rome, wat vreemd is voor Rome deze tijd van het jaar, vind ik persoonlijk.

Aan een informatie loket is er verteld dat ze dmv het bellen met een 0900-nummer (45ct p.m) de vlucht kunnen omboeken en op een wachtlijst geplaatst kunnen worden voor de vlucht van morgen (07/06/2008) om vanuit Eindhoven te vliegen naar Rome. Probleem echter is dat je in het buitenland niet kan bellen met 0900- nummers.

Daarom heb ik (Lindsay, de dochter van 1 van deze mensen die hopelijk nog naar Rome nog zal gaan) Ryan Air gecontacteerd. Ik heb totaal een 3 kwartier aan de lijn gezeten, waarbij ik letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd ben, geen stap verder ben gekomen tot op heden. Je belt het telefoonnummer wat je kan vinden op het internet en krijgt van 1888 en zij verwijzen je vervolgens door naar een ander telefoonnummer omdat zij geen toegang hebben tot het systeem voor het omboeken.

Dus je belt naar het filiaal wat zij opgeven. Daarnaast is het helemaal van de gekke dat je het telefoonnummer wat je opgekregen hebt, helemaal niemand aan de telefoon krijgt in het filiaal in Eindhoven!!!!
Sterker nog: geen kiestoon, geen wachtliedjes, je hoort helemaal niets pure stilte en na een kwartier gaat de haak erop! Weer 2,25 verspilt aan zongenoemde klantenservice!
Als je dan weer belt naar het algemene nummers sturen ze je toch door naar dat nummer, want er is niemand anders die je kan helpen behalve dat "spook"filiaal. Na een half uur heb ik weer het algemene nummer gebeld waarna ik vervolgens doorgestuurd werd naar een filiaal in Brussel, wat nog meer kost omdat je nog eens buiten Nederland moet bellen.

Nu inmiddels 14 uur en een 9 euro hogere telefoonrekening later van de officiele vertrektijd, zijn de "vakantie-gangers" - waarvan het gevoel inmiddels helemaal verdwenen is - naar Eindhoven gaan rijden om te kijken of ze daar nog kans maken om de bruiloft van hun vrienden te halen die ze officieel maanden geleden geboekt hebben. De kans is niet groot, maar ik ben verschrikkelijk aan het duimen dat ze een reis kunnen vinden als ze eenmaal op de wachtlijst staan.

Ik vind de klantenservice en dat hele Ryanair verschrikkelijk als het om klantenservice gaat. Dit is helemaal niets!

geengast

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door geengast »

Uhh, Ryan Air maakt toch RECLAME dat ze GEEN klantenservice hebben en dat je daar dus niet voor hoeft te betalen omdat je dat toch zelden gebruikt.

Vaak kom je erachter dat je toch wel een zekere service nodig hebt. Ryan Air heeft die niet, maar dat zou iedereen eigenlijk moeten weten.

Vieira1984

Je zoekt gewoon naar een betaalbare vlucht, en dan krijg je zoiets.
Hoe dan ook: een klant is een klant. Als de klant gewoon netjes betaald, dan hoor je deze ook een vorm van service te geven. Al is de service minimaal, een service is alsnog gewenst. Ze hebben dan geen loket op de terminal, maar dan moet er toch telefonisch iemand te pakken zijn?
Ik veronderstel dat ook Ryanair gewoon een lekkere commissie ontvangt met de vluchten, anders hadden ze er nu niet meer gezeten als bedrijf

Maw: de klant hoort gewoon service te krijgen.

skydisc

Ongelezen bericht door skydisc »

Gaat men naar het buitenland en kan men eventueel verwachten dat men een 0900nr nodig zou kunnen hebben, kijk dan van te voren op www.vraagalex.nl voor de alternatieve gewone telefoonnummers die je ook vanuit het buitenland kunt bellen.
Voor Ryanair is dat 0900 20 22 184
Alternatief nummer: 00353 1 249 77 48

Doe er uw voordeel mee.

Vieira1984

Bedankt voor de informatie, heb beide nummers gehad. Ten eerste kan je (als je in het buitenland zit) geen 0900 nummers bellen met je mobiel. En het andere telefoonnummer verwijst je gewoon doodleuk naar het 0900-nummer. Dus ver kom je alsnog niet.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Als je zulke vluchtprijzen kunt bieden heb je geen klantenservice...

Vieira1984

Dus moet dat normaal zijn? Je betaald voor je reis, je betaalt commissie voor Ryan Air - Anders waren ze nu al failliet - rijdt ervoor naar Brussel omdat de luchthavenbelastingen en brandstoftoeslagen hier overdreven duur zijn. Maar omdat je vlucht zelf goedkoop is, heb je geen recht op klantenservice en hoef het product niet te worden geleverd?

Er is niet eens geleverd waar ervoor betaald is, dan heb ik het nog niet eens over de Klantenservice, maar om de vlucht zelf!

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Als je voor zekerheid gaat moet je een maatschappij nemen die meerdere vluchten op een dag op dezelfde bestemming vliegt of dat ze samenwerken met andere maatschappijen dat als de vlcht geannuleerd wordt je door een andere maatschappij alsnog, eventueel dezelfde dagn ,nog vervoerd kunt worden. Dan betaal je wel meer maar bij calamiteiten heb je gewoon meer kans om op tijd op de plaats van bestemming te komen,
ik bedoel niet dat omdat je zo goedkoop betaald hebtdat ze dan maar kunnen doen wat ze willen zonder kalntenservice maar het bebeurt gewoon heel vaak dat mensen die ECHT ergens moeten zijn, zo een groot risisco nemen met deze budgetmaatschappijen,
vlieg op zeker vlieg iets duurder met een grotere maatschappij wil ik alleen maar zeggen...

skydisc

Ongelezen bericht door skydisc »

Het ligt er aan waar je woont en welke bestemming je wilt maar voor trips met Ryanair kun je vaak beter via vliegveld Weeze (Niederrhein) gaan. Het valt onder de supervisie van vliegveld Dusseldorf. Het is een zeer overzichtelijk klein vliegveld waar het parkeren ook niet duur is, je zet de auto dicht bij de terminal. Via Brussel vliegen betekent niet Brussel maar Charleroi, dat ligt ook nog eens een slordige 60 km zuidelijker. Weeze is heel makkelijk te bereiken via de niet te drukke snelweg A73.
Ik ben al diverse keren via Weeze gevlogen en het werkt prima.

Gesloten