Heb een reis geboekt een tijdje gelden via Ryanair.nl. Alles goed en oke op de bekende problemen met achteraf kosten na dan, maar hierover wil ik het niet hebben.
Daarna een reisverzekering met annulering afgesloten ook via Ryanair. de kosten waren duidelijk en op de polis vermeld 13,96 euro(ja echt euro's) single trip economy. Als ik nu kijk op mijn creditcard afschrift hebben ze het omgerekend alsof er zou hebben gestaan 13,96 pond!!!!!!!!!!!! Afgerekend is er dan ook 16,61 op mijn creditcard vanwege wisselkoersen!!! Dit is pure bedrog.
Dan ben ik in de periode voor de vlucht ontslagen, dus moest ik de reis annuleren.
Hier was met niemand te bekennen, e-mail adressen kloppen niet, mensen reageren niet en als wel verwijzen ze je naar een andere afdeling. Na veel speurwerk heb ik dan iemand kunnen contacteren met de naam Pravesh Poolay. Deze kwam met het verhaal dat volgens de Engelse wet ik eerst 2 jaar lang bij dezelfde werkgever moest hebben gewerkt anders was het wettelijk geen ontslag?? Nou en ik heb dus geen 2 jaar bij die werkgever gewerkt.
Met andere woorden de Ryanair reisverzekering is waardeloos, en dat het hier om bedrog handelt mbt het afrekenen lijkt me wel duidelijk!!
Lijkt een klein bedrag die 3 euro extra maar doe dit eens dagelijks bij duizenden mensen........... Nu heb ik wel het recht de verzekering te annuleren maar hierop komt ook al geen antwoord. Heb het wel schriftelijk ingediend.
De keuze voor een andere reisverzekering lijkt me dan ook veel verstandiger en betaal zo weinig mogelijk aan ryanair voor extra's het is toch allemaal bedrog.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ryanair reisverzekering bedriegelijk
-
Re: Ryanair reisverzekering bedriegelijk
Sorry, maar een buitenlandse verzekering afsluiten????????????
Dat KAN nooit goed gaan. Voor en reisverzekering is het trouwens gewoon verboden en een annuleringsverzekering is gebaseerd op de arbeidsvoorwaarden van dat land.
NOOIT een verzekering in het buitenland afsluiten!
Dat KAN nooit goed gaan. Voor en reisverzekering is het trouwens gewoon verboden en een annuleringsverzekering is gebaseerd op de arbeidsvoorwaarden van dat land.
NOOIT een verzekering in het buitenland afsluiten!