Hoi,
Een aantal weken terug ben ik via SkyScanner op zoek gegaan naar vliegtickets naar de filipijnen. Via SkyScanner kwam ik op de website Travelgenio.com aan. Hier boekte ik de tickets, en rekende af met mijn creditcard. Na een aantal uur kreeg ik echter het bericht dat het limiet op mijn creditcard niet toereikend was, en dat de tickets daarom niet afgerekend konden worden.
Vervolgens ben ik nogmaals op zoek gegaan naar tickets, en heb ik via een andere website tickets met iDeal afgerekend. Toen ik later echter mijn creditcard afschrijvingen bekeek zag ik dat er €39.25 is afgeschreven door Travelgenio. Ik heb dus 39,25 betaald voor 'niks'. Hierover heb ik ze gemaild waarop ik het volgende antwoord kreeg:
" In reference to your e-mail we inform you that the amount chrged are the service fees andthey are considered the costs of cancellation as the booking is already available. The service fees are of the amount of eur 39.25."
Ik vind 39,25 een belachelijk hoog bedrag voor deze fees, terwijl ik uiteindelijk dus niks gekocht heb bij Travelgenio. Mijn vraag is dus of dit zomaar mag en of er een mogelijkheid is dit geld alsnog terug te krijgen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Servicekosten ondanks niet boeken van vlucht
Servicekosten ondanks niet boeken van vlucht
Laatst gewijzigd door Radar op 28 feb 2016 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Servicekosten ondanks niet boeken van vlucht
maar je hebt toch wel wat gekocht? Je hebt het alleen niet betaald. ik denk dat je van geluk mag spreken dat ze je slechts deze 39 euro in rekening brengen. Op het moment dat jij de bestelling bevestigd ga je een contract aan, dus daar hadden ze je gewoon aan kunnen houden.Jbnvisser schreef:Hier boekte ik de tickets, en rekende af met mijn creditcard.
Ik vind 39,25 een belachelijk hoog bedrag voor deze fees, terwijl ik uiteindelijk dus niks gekocht heb bij Travelgenio.
je had er ook voor kunnen kiezen om de rekening alsnog te voldoen, maar je koos ervoor om de tickets alsnog ergens anders af te nemen.
Re: Servicekosten ondanks niet boeken van vlucht
Inmiddels na overleg krijg ik alsnog mijn geld terug. Uiteindelijk dus netjes gedaan door TravelGenio.
Overigens vind ik een 'service' fee van 40 euro ongeacht de situatie belachelijk, maar dat is natuurlijk weer een andere klacht.
Problem solved in ieder geval, en een pluspunt dat ze uiteindelijk toch een refund geven bij Travelgenio.
Ik heb pas een vlucht geboekt nadat ik een mailtje kreeg dat mijn bestelling geannuleerd was. Ik vind het apart dat je dan moeten betalen voor 'niks'. Als ze mij een mailtje hadden gestuurd waarin ze aangaven dat ik op een andere manier had kunnen betalen, had ik dat met alle liefde gedaan. Dit waren namelijk meest voordelige tijden voor mij om op te vliegen. N.a.v. het laatste contact hebben ze zelf dus aangegeven dat ook te vinden, en ik krijg het bedrag vergoed.kokka schreef: maar je hebt toch wel wat gekocht? Je hebt het alleen niet betaald. ik denk dat je van geluk mag spreken dat ze je slechts deze 39 euro in rekening brengen. Op het moment dat jij de bestelling bevestigd ga je een contract aan, dus daar hadden ze je gewoon aan kunnen houden.
je had er ook voor kunnen kiezen om de rekening alsnog te voldoen, maar je koos ervoor om de tickets alsnog ergens anders af te nemen.
Overigens vind ik een 'service' fee van 40 euro ongeacht de situatie belachelijk, maar dat is natuurlijk weer een andere klacht.
Problem solved in ieder geval, en een pluspunt dat ze uiteindelijk toch een refund geven bij Travelgenio.