LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sgr en anvr

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sprookje

sgr en anvr

Ongelezen bericht door sprookje »

hallo iedereen ,ik ben nieuw hier en zit nog met heel wat vragen, ik boek als belg mijn vakantie in nederland kan ik dan ook genieten van sgr en anvr en waar staan die voor? kan echt de letters anvr en sgr niet invullen :oops:

hier voorbeeld: ik boek voor drie april naar hammamet magic-live africana voor twee volwassenen,één tienerdochter en haar vriendin, beiden 16 jaar en betaal in nederland 2300 euro in belgie kost deze zelfde reis ons 3600 ondat het dan verlofperioden is(paasvakantie) dus 1300 eurotjes winst echt wel de moeite dus .hierdoor kan ik twee in plaats van éénmaal per jaar op vakantie. :o
nu heb ik gehoord dat je als buitenlander niet kan genieten van bepaalde dingen zoals de geschillen commisie, klopt dat? heb nog nooit problemen gehad maar je weet nooit.

G7

Re: sgr en anvr

Ongelezen bericht door G7 »

Beste sprookje.

Ik zal hier even weer wat info voor je opzetten.

ANVR betekent: Algemene Nederlandse Vereniging van Reisbureaus

SGR betekent: Stichting Garantiefonds Reisgelden

www.anvr.nl

www.sgr.nl

Daar kun je misschien je antwoord vinden, of anders bel je ze even.

Succes ermee! 8)

luis in de pels

Ongelezen bericht door luis in de pels »

Beste Sprookje,
De anvr en SGR zijn gelijk aan de belgische ABTO en GfG.
Er is officieel vrijhandelsverkeer binnen Europa (al lukt dat binnen de reiswereld nog niet zo best) dus als je een geschil hebt kan je ook naar de geschillencommissie (mits de organisatie waar je geboekt hebt aangesloten is).

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

In de brochure die je krijgt staat of de touroperator waar dus je reis ondergebracht wordt is aan gesloten bij de belgische organisaties.
Ook het reisburo waar je de reis boekt kan aangesloten zijn bij die organisaties. Let daar dus op bij boeking, vraag het goed na als u het reisburo binnenstapt.

Zarine

Ongelezen bericht door Zarine »

Als de Nederlandse reisorganisatie is aangesloten bij het ANVR dan kunt u volgens mij als klant automatisch terecht bij de geschillencommissie reizen.

Ook de standaard Nederlandse SGR dekking geldt voor buitenlandse klanten, zolang de reisorganisatie haar reizen niet actief verkoopt in het buitenland. Als zij dit wel doen moeten zij zich aanvullend laten dekken in het buitenland, maar dat is meer een zaak voor de organisatie zelf.

Nederlandse reisverzekeringen kunt u niet afsluiten!

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

beste mensen,
fijn dat ik nu iets meer weet,bij toerkoop zit ik wel goed geloof ik.
@ zarine inderdaad een reisverzekering kan ik in nederland niet afsluiten maar gelukkig hoeft dat ook niet, in belgie kun je dat voor een paar euro per jaar bij je autoverzekering inbegrepen krijgen, en dus ben ik zelfs verzekerd als ik in nederland kom winkelen, handig toch. (teminste bij mijn verzekeraar)
deze verzekering telt voor de hele wereld.

op naar de volgende boeking in nederland.

thkx
groetjes

Gesloten