LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] single vakantie one2gether

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
pelebel

single vakantie one2gether

Ongelezen bericht door pelebel »

Als je bij one2gether een single vakantie boekt dan kun je kiezen voor een kamer voor alleengebruik waar je dan extra voor moet betalen. Het komt dan geregeld voor dat je dan één of meerder nachten een kamer moet delen met iemand anders terwijl je hier niet om gevraagd hebt. Ik heb 2 keer bij hun geboekt en moest twee keer een kamer delen. Bij andere reisorganisaties waar ik vakanties heb geboekt, heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Ik heb direct bij de reisleidster aangeven dat ik hier geen genoegen meenam, en na de vakantie hierover contact op zou nemen met One2gether. Als je hierover een klacht indient dan zeggen ze dat je door het hotel bent gecompenseerd door b.v. enkele nachten een gratis airco waar ik geen gebruik van heb gemaakt of een gratis huurkluisje welke ik niet heb gekregen.
Ze blijven erbij dat ik door het hotel ben gecompenseerd en ze zijn zelf niet van plan om je te compenseren.

Dus als je van plan bent bij One2gether een single reis te boeken hou er dan wel rekening mee dat je toch één of meerdere dagen een kamer moet delen en hiervoor van one2gether geen compensatie krijg.

ruud_a

Re: single vakantie one2gether

Ongelezen bericht door ruud_a »

je zou toch bijna denken dat de naam suggereert, dat je alleen op vakantie gaat en daar samen bent (in je slaapkamer).

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

pelebel schreef:Als je bij one2gether een single vakantie boekt dan kun je kiezen voor een kamer voor alleengebruik waar je dan extra voor moet betalen. Het komt dan geregeld voor dat je dan één of meerder nachten een kamer moet delen met iemand anders terwijl je hier niet om gevraagd hebt. Ik heb 2 keer bij hun geboekt en moest twee keer een kamer delen. Bij andere reisorganisaties waar ik vakanties heb geboekt, heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Ik heb direct bij de reisleidster aangeven dat ik hier geen genoegen meenam, en na de vakantie hierover contact op zou nemen met One2gether. Als je hierover een klacht indient dan zeggen ze dat je door het hotel bent gecompenseerd door b.v. enkele nachten een gratis airco waar ik geen gebruik van heb gemaakt of een gratis huurkluisje welke ik niet heb gekregen.
Ze blijven erbij dat ik door het hotel ben gecompenseerd en ze zijn zelf niet van plan om je te compenseren.

Dus als je van plan bent bij One2gether een single reis te boeken hou er dan wel rekening mee dat je toch één of meerdere dagen een kamer moet delen en hiervoor van one2gether geen compensatie krijg.
Heb je ter plaatse eea ook schriftelijk middels een klachtenrapport laten vastleggen? Dat is wat ze volgens de algemene voorwaarden namelijk van je verwachten, en zoniet, nemen ze de klacht niet in behandeling.

Als ze nou nog bij de ANVR waren aangesloten had je via die route nog iets kunnen doen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Lees nergens op hun site dat je met een vreemde op 1 kamer zou moeten slapen, behalve als één-ouder met kind. Dat is dan niet onlogisch. http://www.one2gethertravel.nl/index.ph ... MenuItem=4
Heeft u wel direct geklaagd over het probleem?

ruud_a

vroeger gebeurde het vaak.
als je alleen reisde en geen 1 persoons toeslag betaalde, moest je vaak een tweepersoonskamer delen met iemand anders.

sjohie

tenormin schreef:Lees nergens op hun site dat je met een vreemde op 1 kamer zou moeten slapen, behalve als één-ouder met kind. Dat is dan niet onlogisch. http://www.one2gethertravel.nl/index.ph ... MenuItem=4
Bij singles reizen is keuze (en extra betalen) voor een eenpersoonskamer heel normaal, maar als je daar niet voor kiest, slaap je dus standaard wel samen met iemand anders op een tweepersoonskamer. Tenminste, zo ging het op mijn singlereis met Shoestring toentertijd wel.

Wat ik lees, is dat er extra betaald is voor een eenpersoonskamer, maar dat deze desondanks een paar keer tijdens de vakantie niet beschikbaar was. Daar zou ik me dan ook terecht over opwinden, want je krijgt dan meestal gewoon een tweepersoonskamer voor je alleen, niks speciaals aan verder. Dit lijkt dus op een fout in de bezetting/planning van die hotels, of een fout bij one2gether.

ruud_a

sjohie schreef:
tenormin schreef:Lees nergens op hun site dat je met een vreemde op 1 kamer zou moeten slapen, behalve als één-ouder met kind. Dat is dan niet onlogisch. http://www.one2gethertravel.nl/index.ph ... MenuItem=4
Bij singles reizen is keuze (en extra betalen) voor een eenpersoonskamer heel normaal, maar als je daar niet voor kiest, slaap je dus standaard wel samen met iemand anders op een tweepersoonskamer. Tenminste, zo ging het op mijn singlereis met Shoestring toentertijd wel.

Wat ik lees, is dat er extra betaald is voor een eenpersoonskamer, maar dat deze desondanks een paar keer tijdens de vakantie niet beschikbaar was. Daar zou ik me dan ook terecht over opwinden, want je krijgt dan meestal gewoon een tweepersoonskamer voor je alleen, niks speciaals aan verder. Dit lijkt dus op een fout in de bezetting/planning van die hotels, of een fout bij one2gether.
ik schat in dat ze wat meer gasten hebben geboekt, dan er kamers waren.
dat hebben ze dus op deze manier opgelost.
misschien een idee voor de luchtvaartmaatschappijen.
in geval van overboeking, bij elkaar op schoot.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

ruud_a schreef:misschien een idee voor de luchtvaartmaatschappijen.
in geval van overboeking, bij elkaar op schoot.
:lol:

one2gethertravel

Ongelezen bericht door one2gethertravel »

Beste lezer van dit Forum: Dit is een bericht van One2gether travel. Deze meneer vergeet erbij te zetten dat hij, ter plaatse, verschillende alternatieven heeft gekregen en die niet heeft geaccepteerd. Inderdaad had het hotel te weinig kamers voor 1 nacht maar niet door overboekingen, er was waterschade in een aantal kamers. Door de waterschade had het hotel een aantal kamers te weinig en onze reisleider heeft toen aangeboden aan de gasten om te verblijven in een gedeelde kamer met de genoemde compensatie(gratis kluisje etc.) of een kamer voor alleengebruik in het naastgelegen hotel. Er is 1 persoon naar het naast gelegen hotel gegaan en de anderen kozen ervoor om een kamer te delen en dus ook deze meneer! Na terugkomst heeft deze meneer een klacht ingediend. Natuurlijk is een overboeking in een hotel nooit leuk en ook niet goed te praten, maar wij vinden dat onze reisleidster dit zeer goed heeft opgelost en vinden een extra compensatie niet op zn plaats. Tijdens onze singlereizen kun je kiezen voor een kamer voor alleengebruik of een gedeelde kamer. Die kamer deel je dan altijd met iemand van hetzelfde geslacht. Wij hebben verder alleen maar positieve reacties hebben gekregen over zowel de afhandeling van deze overboeking als het verloop van de vakantie in het geheel!

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Goed dat het verhaal ook eens van de andere kant wordt verteld.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Inderdaad vreemd. En het is toch ook niet dat reisorganisaties voor singles zeldzaam zijn. Meer dan genoeg keus.

ruud_a

het kan er ook nog aan liggen, hoe het naastgelegen hotel er uit zag natuurlijk.
als er maar 1 gast gebruik van heeft gemaakt, was het waarschijnlijk een stuk slechter dan het oorspronkelijke hotel.
(bijna) niemand gaat voor zijn plezier samen met een vreemde op een kamer slapen.

sjohie

ruud_a schreef:het kan er ook nog aan liggen, hoe het naastgelegen hotel er uit zag natuurlijk.
als er maar 1 gast gebruik van heeft gemaakt, was het waarschijnlijk een stuk slechter dan het oorspronkelijke hotel.
(bijna) niemand gaat voor zijn plezier samen met een vreemde op een kamer slapen.
Het overkwam mij ook een keer op een singlesreis, op de eerste avond kwam het niet uit qua kamers, en werd vriendelijk gevraagd of 2 mensen die een aparte kamer hadden geboekt, toch eentje wilden delen. Dat heb ik, samen met iemand anders, dan ook gedaan voor 1 nacht. Hangt wel wat af van de manier van vragen, en de groep natuurlijk. Deze was zo goed/hecht, dat ik nu na 8 jaar nog contact heb met een aantal medereizigers. Wij vonden het dus geen onoverkomelijk probleem. When confronted with lemons, make lemonade zogezegd.

ruud_a

sjohie schreef:
ruud_a schreef:het kan er ook nog aan liggen, hoe het naastgelegen hotel er uit zag natuurlijk.
Het overkwam mij ook een keer op een singlesreis, op de eerste avond kwam het niet uit qua kamers, en werd vriendelijk gevraagd of 2 mensen die een aparte kamer hadden geboekt, toch eentje wilden delen. Dat heb ik, samen met iemand anders, dan ook gedaan voor 1 nacht. Hangt wel wat af van de manier van vragen, en de groep natuurlijk. Deze was zo goed/hecht, dat ik nu na 8 jaar nog contact heb met een aantal medereizigers. Wij vonden het dus geen onoverkomelijk probleem. When confronted with lemons, make lemonade zogezegd.
het lijkt er alleen op, one2gether te weinig suiker voor de limonade heeft geleverd.

sjohie

ruud_a schreef:
sjohie schreef:
het lijkt er alleen op, one2gether te weinig suiker voor de limonade heeft geleverd.
Mwoa, eerder te veel water, aangezien er sprake was van waterschade in het hotel. :wink:

Gesloten