LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaring met Greenclaim
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 nov 2017 11:40
Slechte ervaring met Greenclaim
Wij hebben laatst een dag vertraging gehad met een vlucht van Vueling. De tickets waren geboekt via Vliegtickets.nl en die hebben ons direct naar Greenclaim doorverwezen. Er is ze veel aan gelegen je het gevoel te geven dat het niet te doen is om zo'n claim zelf te regelen dus vul je het formulier in en pats, je bent direct de pineut. Ze nemen 25% van je claim bij uitbetaling. Prima maar het hoeft dus niet als je het zelf regelt.
Zodra je tot die conclusie komt en de vliegtuigmaatschappij gewoon direct uitkeet, ben je bij Greenclaim helemaal zuur want dan wordt je heel zwaar gestraft. Ze pakken dan alsnog maar liefst 29% va de claim plus een flink bedrag administratiekosten waardoor je ineens maar liefst haast 50% van je claim kunt inleveren bij Greenclaim.
Natuurlijk staat deze regeling diep in de kleine lettertjes verstopt en wordt dit ook bij annulering niet vermeld. Je krijgt gewoon ineens een hele dikke factuur.
Ik vind het verschrikkelijk dat er bedrijven zijn die op deze manier zaken doen. Het is me een raadsel hoe je met goed fatsoen bij zo'n bedrijf kunt werken.
Dus; bij een vertraagde vlucht; gewoon naar de website van de vliegmaatschappij en je claim indienen. Blijf ver weg van bedrijven als Greenclaim!
Zodra je tot die conclusie komt en de vliegtuigmaatschappij gewoon direct uitkeet, ben je bij Greenclaim helemaal zuur want dan wordt je heel zwaar gestraft. Ze pakken dan alsnog maar liefst 29% va de claim plus een flink bedrag administratiekosten waardoor je ineens maar liefst haast 50% van je claim kunt inleveren bij Greenclaim.
Natuurlijk staat deze regeling diep in de kleine lettertjes verstopt en wordt dit ook bij annulering niet vermeld. Je krijgt gewoon ineens een hele dikke factuur.
Ik vind het verschrikkelijk dat er bedrijven zijn die op deze manier zaken doen. Het is me een raadsel hoe je met goed fatsoen bij zo'n bedrijf kunt werken.
Dus; bij een vertraagde vlucht; gewoon naar de website van de vliegmaatschappij en je claim indienen. Blijf ver weg van bedrijven als Greenclaim!
Laatst gewijzigd door Radar op 28 nov 2017 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
De 25% staat direct al op de homepage: Wij werken op basis van no cure no pay. U ontvangt de vergoeding minus 25%. Ontvangt u niets dan betaalt u dus ook niets.
Over verdere kosten is niets te vinden, of het zou heel goed verstopt moeten zijn. Zelfs in de AV staat niets vermeld over extra kosten. Oftewel, die kosten terug eisen.
Over verdere kosten is niets te vinden, of het zou heel goed verstopt moeten zijn. Zelfs in de AV staat niets vermeld over extra kosten. Oftewel, die kosten terug eisen.
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Maar TS heeft toch wel geld van de luchtvaartmaatschappij ontvangen? Dan heeft deze organisatie dus ook recht op een deel van die vergoeding.
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Sorry, maar wat verwacht je dan? Dat ze gratis het werk voor je doen?bartinbeeld schreef:Wij hebben laatst een dag vertraging gehad met een vlucht van Vueling. De tickets waren geboekt via Vliegtickets.nl en die hebben ons direct naar Greenclaim doorverwezen. Er is ze veel aan gelegen je het gevoel te geven dat het niet te doen is om zo'n claim zelf te regelen dus vul je het formulier in en pats, je bent direct de pineut. Ze nemen 25% van je claim bij uitbetaling. Prima maar het hoeft dus niet als je het zelf regelt.
Zodra je tot die conclusie komt en de vliegtuigmaatschappij gewoon direct uitkeet, ben je bij Greenclaim helemaal zuur want dan wordt je heel zwaar gestraft. Ze pakken dan alsnog maar liefst 29% va de claim plus een flink bedrag administratiekosten waardoor je ineens maar liefst haast 50% van je claim kunt inleveren bij Greenclaim.
Natuurlijk staat deze regeling diep in de kleine lettertjes verstopt en wordt dit ook bij annulering niet vermeld. Je krijgt gewoon ineens een hele dikke factuur.
Ik vind het verschrikkelijk dat er bedrijven zijn die op deze manier zaken doen. Het is me een raadsel hoe je met goed fatsoen bij zo'n bedrijf kunt werken.
Dus; bij een vertraagde vlucht; gewoon naar de website van de vliegmaatschappij en je claim indienen. Blijf ver weg van bedrijven als Greenclaim!
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Als u de vraag leest staat er duidelijk dat het percentage van 25% geen probleem is, dit is ook conform de voorwaarden. Het gaat TS over de extra kosten die hier nog overheen komen die niet gecommuniceerd worden.Moneyman schreef: Sorry, maar wat verwacht je dan? Dat ze gratis het werk voor je doen?
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Vind je? Ik heb een andere afdronk bij de OP.NeoDutchio schreef:Als u de vraag leest staat er duidelijk dat het percentage van 25% geen probleem is, dit is ook conform de voorwaarden. Het gaat TS over de extra kosten die hier nog overheen komen die niet gecommuniceerd worden.Moneyman schreef: Sorry, maar wat verwacht je dan? Dat ze gratis het werk voor je doen?
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
De Ts schrijft: “je vult het formulier in en pats “je bent direct de pineut”. Dus dat vindt de Ts ook een probleem.
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Het is mij nog wat te vroeg, de 5 is nog niet in de klok...Moneyman schreef:Vind je? Ik heb een andere afdronk bij de OP.
Maar zoals @NeoDutchio ook al opmerkt: het staat er toch gewoon. Geen probleem met een vergoeding van 25% maar wel met 50% als gevolg van kleine lettertjes.
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Dus eigenlijk: je tekent blind een contract en pas achteraf, als je aan je contract wordt gehouden, ga je lezen waar je eigenlijk voor hebt getekend...De Ts schrijft: “je vult het formulier in en pats “je bent direct de pineut”. Dus dat vindt de Ts ook een probleem.
TS geeft zelf aan dat deze regeling 'diep in de kleine lettertjes' staat, dus ook conform de voorwaarden is.NeoDutchio schreef: Als u de vraag leest staat er duidelijk dat het percentage van 25% geen probleem is, dit is ook conform de voorwaarden. Het gaat TS over de extra kosten die hier nog overheen komen die niet gecommuniceerd worden.
Het lijkt er eerder op dat TS (te) laat heeft gemeld dat de claim buiten de organisatie om toegekend is. Bijvoorbeeld pas op het moment dat de organisatie ban Vueling te horen kreeg dat er al was uitgekeerd. En dat er daarom, conform de voorwaarden, kosten in rekening zijn gebracht. Waarbij je bij een relatief laag claimbedrag natuurlijk al vrij snel aan 50% van de claim kunt zitten.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 nov 2017 11:40
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Ik ben best bereid Greenclaim die fee alsnog te betalen hoewel ik dat vrij belachelijk vind. Heb ik ze ook gemeld. Ik heb inderdaad blijkbaar niet de voorwaarden goed genoeg gelezen dus beetje eigen schuld idd. Jammer dat sommige bedrijven op deze manier zaken doen. Maar dat ik gestraft word met nog eens een flink bedrag aan extra kosten voor het zelf doen van het werk is volslagen belachelijk. Ik heb ook zelf de claim geannuleerd en niet geprobeerd verschillende concurrerende bedrijven in te zetten om te zien wie het het snelst gefikst heeft. Ik deed gewoon een check bij de vliegmaatschappij en toen bleek dat de claim zonder problemen, met minder gedoe en sneller zonder tussenpartij geregeld kon worden.
Daarbij is er inmiddels nog een addertje onder het gras vandaan gekomen.
Wanneer je via Vliegtickets.nl gebruik maakt van Green Claim betaal je niet de fee van 25% maar 29% plus €19 p.p. administratiekosten. Voor excact dezelfde service van hetzelfde bedrijf op hetzelfde platform. Die kosten staan wel degelijk vermeld op de Vliegtickets versie van de Greenclaim site maar in exact hetzelfde format als bij de website van Greenclaim en dat is waar ik de details heb bekeken. Omdat de sites op wat kleurtjes na identiek zijn en ook bij de Vliegtickets versie duidelijk vermeld staat dat het hier Greenclaim betreft ga je er niet vanuit dat er ergens een paar cijfers anders zijn.
Natuurlijk mogen ze bij Greenclaim wat mij betreft ieder percentage vragen wat hen goeddunkt. Dat is handel. En als de claim helemaal via Greenclaim was afgehandeld, had je mij nergens over gehoord. Maar de manier waarop ze spelen met verschillende getallen en regels is ronduit smerig.
Daarbij is er inmiddels nog een addertje onder het gras vandaan gekomen.
Wanneer je via Vliegtickets.nl gebruik maakt van Green Claim betaal je niet de fee van 25% maar 29% plus €19 p.p. administratiekosten. Voor excact dezelfde service van hetzelfde bedrijf op hetzelfde platform. Die kosten staan wel degelijk vermeld op de Vliegtickets versie van de Greenclaim site maar in exact hetzelfde format als bij de website van Greenclaim en dat is waar ik de details heb bekeken. Omdat de sites op wat kleurtjes na identiek zijn en ook bij de Vliegtickets versie duidelijk vermeld staat dat het hier Greenclaim betreft ga je er niet vanuit dat er ergens een paar cijfers anders zijn.
Natuurlijk mogen ze bij Greenclaim wat mij betreft ieder percentage vragen wat hen goeddunkt. Dat is handel. En als de claim helemaal via Greenclaim was afgehandeld, had je mij nergens over gehoord. Maar de manier waarop ze spelen met verschillende getallen en regels is ronduit smerig.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 nov 2017 11:40
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Dat is zeker nooit mijn verwachting maar ik verwacht (blijkbaar ten onrechte) wel dat bedrijven netjes met klanten omgaan. Wellicht een naïeve maar zeker geen onredelijke verwachting.Moneyman schreef:Sorry, maar wat verwacht je dan? Dat ze gratis het werk voor je doen?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 nov 2017 11:40
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
...
Laatst gewijzigd door bartinbeeld op 30 nov 2017 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Waarom zet u uw vraag twee keer neer?
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Ik zou het zelf doen. Kost een beetje tijd, maar je krijgt de hele claim.bartinbeeld schreef:Er is ze veel aan gelegen je het gevoel te geven dat het niet te doen is om zo'n claim zelf te regelen dus vul je het formulier in en pats, je bent direct de pineut. Ze nemen 25% van je claim bij uitbetaling. Prima maar het hoeft dus niet als je het zelf regelt.
Als je besluit het uit te besteden aan een claimclub, is ook prima. Dan kost het wat geld, maar kost je geen inspanning, stress of tijd.
Wat ik niet netjes vind, is dat je een opdracht geeft aan een claimclub en dan gaandeweg de opdracht weer terugtrekt. Louter en alleen voor het besparen van wat Euro's. De claimclub krijgt pas betaald voor hun werk nadat de claim gehonoreerd is. Ze moeten dus vooraf onbetaalde inspanning leveren zonder garantie op uitbetaling. Laat ze dit keer hun werk doen en doe het de volgende keer zelf.
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
door bartinbeeld » 29 nov 2017 14:08
Als u dit inderdaad gelijktijdig heeft gedaan zit u dus binnen de 14 dagen bedenktijd en kan je kosteloos annuleren TENZIJ je afstand gedaan heb van herroepingsrechtIk heb op de website van Greenclaim wat documenten geüpload om te zien of ze er iets mee zouden kunnen. Gelijktijdig toch ook even gechecked bij Vueling en toen bleek dat Greenclaim nergens voor nodig was. De claim geannuleerd dus.
Herroepingsrecht van Cliënt
De Cliënt kan de overeenkomst met Green Claim gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Green Claim mag Cliënt vragen naar de reden van herroeping, maar mag Cliënt niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
De in artikel 10 genoemde bedenktijd gaat in op de dag van het sluiten van de overeenkomst.
Als Cliënt gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn op ondubbelzinnige wijze aan Green Claim. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de Cliënt.
Green Claim geeft de Cliënt tijdens het aangaan van de overeenkomst de mogelijkheid om afstand te doen van zijn herroepingsrecht. Indien Cliënt hiermee instemt gaat Green Claim direct aan de slag met het uitvoeren van de overeenkomst en zal de Cliënt zich niet meer kunnen beroepen op zijn herroepingsrecht.
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Mensen willen vaak snel een oplossing zien en niet 14 dagen wachten tot het bedrijf aan de zaak gaat beginnen, dus zal vrijwel iedereen zijn herroepingsrecht opgeven.Har45 schreef:door bartinbeeld » 29 nov 2017 14:08Als u dit inderdaad gelijktijdig heeft gedaan zit u dus binnen de 14 dagen bedenktijd en kan je kosteloos annuleren TENZIJ je afstand gedaan heb van herroepingsrechtIk heb op de website van Greenclaim wat documenten geüpload om te zien of ze er iets mee zouden kunnen. Gelijktijdig toch ook even gechecked bij Vueling en toen bleek dat Greenclaim nergens voor nodig was. De claim geannuleerd dus.
Herroepingsrecht van Cliënt
De Cliënt kan de overeenkomst met Green Claim gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Green Claim mag Cliënt vragen naar de reden van herroeping, maar mag Cliënt niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
De in artikel 10 genoemde bedenktijd gaat in op de dag van het sluiten van de overeenkomst.
Als Cliënt gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn op ondubbelzinnige wijze aan Green Claim. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de Cliënt.
Green Claim geeft de Cliënt tijdens het aangaan van de overeenkomst de mogelijkheid om afstand te doen van zijn herroepingsrecht. Indien Cliënt hiermee instemt gaat Green Claim direct aan de slag met het uitvoeren van de overeenkomst en zal de Cliënt zich niet meer kunnen beroepen op zijn herroepingsrecht.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 nov 2017 11:40
Re: Slechte ervaring met Greenclaim
Och jee. Dit toont maar aan hoe naief ik ben. Kom ik in een internet discussie terecht.
Ieder zijn mening. Prima.
Het gaat mij er eigenlijk alleen om dat andere mensen hier misschien wel iets aan hebben en gewaarschuwd zijn.
Verder moet iedereen zelf weten of ze met Vliegtickets.nl Claimservice of Greenclaim in zee gaan.
Weet in ieder geval:
1. Vliegtickets.nl Claimservice is hetzelfde als Greenclaim maar via Vliegtickets.nl betaal je veel meer.
2. Het is absoluut niet nodig om een claim service in te schakelen. Gewoon naar de website van de vliegmaatschappij. Geen verschil in moeite.
3. Als je toch gebruik maakt van een claim service, pas dan op want voor je het weet heb je jezelf vastgelegd en volgt een stevige boete.
Ik hoop dat ik hier mensen mee help.
Ieder zijn mening. Prima.
Het gaat mij er eigenlijk alleen om dat andere mensen hier misschien wel iets aan hebben en gewaarschuwd zijn.
Verder moet iedereen zelf weten of ze met Vliegtickets.nl Claimservice of Greenclaim in zee gaan.
Weet in ieder geval:
1. Vliegtickets.nl Claimservice is hetzelfde als Greenclaim maar via Vliegtickets.nl betaal je veel meer.
2. Het is absoluut niet nodig om een claim service in te schakelen. Gewoon naar de website van de vliegmaatschappij. Geen verschil in moeite.
3. Als je toch gebruik maakt van een claim service, pas dan op want voor je het weet heb je jezelf vastgelegd en volgt een stevige boete.
Ik hoop dat ik hier mensen mee help.