LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte reisschema's van de Hollandse Maatschappij Martinair
Slechte reisschema's van de Hollandse Maatschappij Martinair
Het is toch zo goed neer meer. Vlucht met Martinair naar Malaga vertrektijd 20.15 uur(!) aankomst 23.15 uur(!). WEG 1 HELE DAG VAN JE VAKANTIE! Touroperator ARKE REIZEN van de TUI Organisatie. Vroegboekingen helpen dus ook niet meer (geboekt in dec. 2003!).
En de toeroperators klagen steen en been; maar, hoe jaag ik de vakantiegangers weg; op deze manier dus. Het helpt, boek zelf maar via Internet en "De trots van Holland" kan straks ook mensen ontslaan omdat er niemand meer met een Charter gaat vliegen, doch alleen Basic Air. Dit is toch te gek voor woorden! Volgend seizoen bedenk ik mij wel twee keer voordat ik ga boeken; wellicht toch maar rechtstreeks boeken via Internet bij de beschikbare accommodaties!
Reacties? [email protected]
En de toeroperators klagen steen en been; maar, hoe jaag ik de vakantiegangers weg; op deze manier dus. Het helpt, boek zelf maar via Internet en "De trots van Holland" kan straks ook mensen ontslaan omdat er niemand meer met een Charter gaat vliegen, doch alleen Basic Air. Dit is toch te gek voor woorden! Volgend seizoen bedenk ik mij wel twee keer voordat ik ga boeken; wellicht toch maar rechtstreeks boeken via Internet bij de beschikbare accommodaties!
Reacties? [email protected]
Re: Slechte reisschema's van de Hollandse Maatschappij Martinair
Zit toch niet altijd zo te zeuren over die vliegtijden! Er moet er altijd 1 zijn die een ongunstige vliegtijd heeft. Deze keer bent u dat en de volgende keer een ander. Pech gehad! Als u er echt zo'n last van heeft, moet u de volgende keer een lijndienst nemen. Dan betaalt u veel meer, maar dan heeft u ook wat. En dan niet zeuren dat het te duur is!
Beste gast.
Ik vind het ook naar voor u maar er gaan ook andere mensen op ongunstige tijden vertrekken. Ook heb je die tussen landingen hebben,en dat heb ik ook wel gehad. Maar ik zit er verder niet mee. Nu gaan we erg vroeg vliegen met martin air.Misschien met een tussen landing op lesbos en dan door naar samos. Ik zit daar ook niet mee. Anders maar een lijn dienst nemen zou ik zeggen. Zo kan je ook overal
over gaan vallen. Je gaat met vakantie dus niet zeuren maar lekker ontspannen weg gaan.Nu u aan de beurt en de volgende keer een ander.
Ik vind het ook naar voor u maar er gaan ook andere mensen op ongunstige tijden vertrekken. Ook heb je die tussen landingen hebben,en dat heb ik ook wel gehad. Maar ik zit er verder niet mee. Nu gaan we erg vroeg vliegen met martin air.Misschien met een tussen landing op lesbos en dan door naar samos. Ik zit daar ook niet mee. Anders maar een lijn dienst nemen zou ik zeggen. Zo kan je ook overal
over gaan vallen. Je gaat met vakantie dus niet zeuren maar lekker ontspannen weg gaan.Nu u aan de beurt en de volgende keer een ander.
Bij een chartermij. weet je nooit je vertrektijden. Dus het kan mee of tegen vallen. Als je dat nu nog niet weet ben je zeker nog weinig op vakantie geweest dat is al jaren zo.
Ga je op de terugreis bv. s.-avonds laat terug dan heeft men ook te mekkeren.
Het deugt toch nooit.
En nu is het gemekker afgelopen hierover want je gaat op vakantie en daar draait het om en 2 vakantiedagen moet je gewoon als reisdagen zien.
Ga je op de terugreis bv. s.-avonds laat terug dan heeft men ook te mekkeren.
Het deugt toch nooit.
En nu is het gemekker afgelopen hierover want je gaat op vakantie en daar draait het om en 2 vakantiedagen moet je gewoon als reisdagen zien.
tui of arke maken die vluchttijden niet hoor maar dat bepaalt martinair!!
en chartertijden zijn altijd onder voorbehoud, kan zelfs dag voor vertrek nog wijzigen. Wil je dat voorkomen moet je een veel duurdere lijndienst boeken, kan trouwens ook bij arke en tui e.d.
maar wil je voordelig reizen met een charter moet je de tijden maar op de koop toenemen! En het heeft ook niets met voorboeken te maken want de vluchttijden zijn dan nog helemaal niet bekend bijde touroperators
en chartertijden zijn altijd onder voorbehoud, kan zelfs dag voor vertrek nog wijzigen. Wil je dat voorkomen moet je een veel duurdere lijndienst boeken, kan trouwens ook bij arke en tui e.d.
maar wil je voordelig reizen met een charter moet je de tijden maar op de koop toenemen! En het heeft ook niets met voorboeken te maken want de vluchttijden zijn dan nog helemaal niet bekend bijde touroperators
charteren betekent niets anders dan het huren van een vliegtuig met bemanning bij martin air of transavia of wie dan ook. zoals wij een auto huren bij avis of hertz huurt een reisorganisatie, vaak samen met anderen, een vliegtuig om mensen naar een vakantiebestemming te vervoeren. dat vliegtuig wordt echter de gehele tijd, 24 uur per dag, doorverhuurd. pas kort van tevoren kan zo'n verhuurmaatschappij gaan berekenen hoe ze het toestel die dag laten vliegen, eerst naar griekenland, dan naar spanje, dan naar turkije enz. dat hangt af van tijden die ze op schiphol en andere luchthavens kunnen krijgen, maar charters gaan tussen de normale lijndienstmaatschappijen door. je kunt dus nooit van tevoren zeggen hoe laat je gaat vliegen en daar ook geen wensen voor doen. dat kun je alleen met een lijndienstmaatschappij, dan weet je hoe laat je vliegt en normaal gesproken, weder dienende, vlieg je ook op die tijd.
Nu, dit is een hele goed uitleg en nu maar hopen dat men het eindelijk eens begrijpt.
Bedankt gaste.
AK (niet ingelogd)
Bedankt gaste.
AK (niet ingelogd)
Gasten, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nu pas (na ongeveer 25 jaar vliegende vakanties te hebben gehad) begrepen hoe het met de chartermaatschappijen gesteld is en hoe zij (dus) werken. Natuurlijk is het erg jammer als je door je reistijden minimaal een of twee dagen kwijt ben, maar het is en blijft sneu als je vrienden en kennissen een veel gunstiger vlucht hebben gehad en dus langer van hun vakantie kunnen genieten.
Voor de (anonieme reacties), ja, ik ga evengoed genieten van mijn vakantie, daar kunt U van op aan. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat er ook andere tijden gevlogen kan worden, want er gaan op dezelfde dag wel 6 chartervluchten en 2 basic air vluchten.
Een eigen boeking met basci air is dus voor de volgende keer een duidelijke en wellicht betere oplossing.
Nogmaals, bedankt voor Uw reacties
Ik heb nu pas (na ongeveer 25 jaar vliegende vakanties te hebben gehad) begrepen hoe het met de chartermaatschappijen gesteld is en hoe zij (dus) werken. Natuurlijk is het erg jammer als je door je reistijden minimaal een of twee dagen kwijt ben, maar het is en blijft sneu als je vrienden en kennissen een veel gunstiger vlucht hebben gehad en dus langer van hun vakantie kunnen genieten.
Voor de (anonieme reacties), ja, ik ga evengoed genieten van mijn vakantie, daar kunt U van op aan. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat er ook andere tijden gevlogen kan worden, want er gaan op dezelfde dag wel 6 chartervluchten en 2 basic air vluchten.
Een eigen boeking met basci air is dus voor de volgende keer een duidelijke en wellicht betere oplossing.
Nogmaals, bedankt voor Uw reacties
Als je een pakketreis boekt, moet je inderdaad altijd maar afwachten wat betreft de vluchttijden. Wij hebben pas nog met Basic Air gevlogen naar Malaga en die gene die 8 dagen gingen hadden een vluchttijd van s, morgens 5 uur verterk en 10 uur weer terug. Mensen die op de heenweg bij ons in het vliegtuig zaten en later ook in het zelfde hotel, maar 12 dagen hadden, gingen s,avonds zo rond een uur of 11 weer terug. Dus die hadden ècht 12 volle dagen. Het is zo verschillend!
Maar als u nog gaat, een hele fijne reis en vakantie dan!
AK
Maar als u nog gaat, een hele fijne reis en vakantie dan!
AK
De tijden van vertrek en thuiskomst weet je pas als je de reisbescheiden op kan halen of thuis krijgt gestuurd. En dat vliegtuigen verhuurd worden aan reis organisaties is al lang bekend.Daar wist ik ook wel van. In iedergeval heb een prettige vakantie voor die gene die nog gaan,waaronder ik zelf,wat de tijden ook zullen zijn.We maken ons daar niet druk over,als het maar veilig is.gr: nel
Ik denk Nel, als jullie met MP gaan, 12.50 uur.
AK
AK
We gaan erg vroeg weg en gaan dan in de middag terug .Dat is meestal zo.En hoef je niet zo lang te hangen voor je weg kan gaan. We zijn ook een keer rond 11 uur vertrokken s;avonds en dan hang je ook maar rond de hele dag. Is ook niets.We gaan met MP - Je bent dan een halve dag kwijt nou dat maakt ons niets uit hoor.!!!!!!
nel
nel
Ik meen dat er zo vroeg nog geen MP naar Samos gaat, maar ik kan het mis hebben. Wel HV (transavia dus) en DRB ( Dutchbird). Als je het nu al persè zou willen weten, kun je dat op je reisburo navragen, want die kunnen in hun systeem zien hoelaat je vliegt.
Dat kan meestal nog niet als je lang van te voren boekt, maar als het goed is, moet het nu al wel bekend zijn bij je reisburo. Ik wou het zo,n 3 weken ervoor wel weten, omdat wij een eind van Schiphol afwonen en dan toch willen weten hoe wij dan op Schiphol moeten/kunnen komen.
Maar jullie wonen denk ik, zo dicht bij, dat het niet zoveel zal uitmaken hoe laat je vertrekt of aankomt.
Gr. AK
Dat kan meestal nog niet als je lang van te voren boekt, maar als het goed is, moet het nu al wel bekend zijn bij je reisburo. Ik wou het zo,n 3 weken ervoor wel weten, omdat wij een eind van Schiphol afwonen en dan toch willen weten hoe wij dan op Schiphol moeten/kunnen komen.
Maar jullie wonen denk ik, zo dicht bij, dat het niet zoveel zal uitmaken hoe laat je vertrekt of aankomt.
Gr. AK
Ojee, begint het geneuzel van die 2 (Louis volgt) weer.DRB ( Dutchbird).
Dachten we eindelijk van ze verlost te zijn.
Het is overigens DBR en niet DRB (typisch geval van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt).
Nee hoor, maakt niks uit of je 's nachts om 2 uur vliegt of 's middags om 16.00 uur!!!!Maar jullie wonen denk ik, zo dicht bij, dat het niet zoveel zal uitmaken hoe laat je vertrekt of aankomt.
Waar haalt dit mens deze onzin toch vandaan?!
Geeft niet wat nel en ak en louis2 voor onzin uitkramen, als ze maken kunnen leuteren op een consumentenforum!
moet zijn: als ze maar kunnen leuteren op een consumentenforum!als ze maken kunnen leuteren op een consumentenforum!
Oh grutte grut! Zijn jullie ook nog altijd op het forum? Gaan jullie dan nu maar door maar leuteren hoor! Kijk even verder op het forum, dan je neus lang is! Misschien mag je daar ook mee doen!
En nog bedankt voor de correctie van DBR. Gelukkig zijn er nog zulke bijdehandjes als JIJ.
AK
En nog bedankt voor de correctie van DBR. Gelukkig zijn er nog zulke bijdehandjes als JIJ.
AK
En beste gast? van 21,39 uur, doe maar kallum aan hoor! Niemand typt hier foutloos! Zelfs ik niet. DRB=DBR.
Nou, gaan jullie lekker verder met het afstruinen van het forum, misschien kom je nog wat tegen waar je op kan reageren.
En Nel, tegen die tijd laat je mij het even weten hè, hoe laat jullie gaan?
Prettige avond iedereen verder nog. AK
Nou, gaan jullie lekker verder met het afstruinen van het forum, misschien kom je nog wat tegen waar je op kan reageren.
En Nel, tegen die tijd laat je mij het even weten hè, hoe laat jullie gaan?
Prettige avond iedereen verder nog. AK
AK
We wilden je zeggen dat we met de MP 0287 vertrekken om smorgens
7:10 dus dat is de tijd .Gr ..Nel. recht streeks.!!
We wilden je zeggen dat we met de MP 0287 vertrekken om smorgens
7:10 dus dat is de tijd .Gr ..Nel. recht streeks.!!