LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spullen uit koffer gestolen op Schiphol
-
Spullen uit koffer gestolen op Schiphol
Dinsdag 09-08-2011 ben ik geland na een reis met KLM vanaf Pisa, met overstap op Parijs CDG. Bij aankomst op Schiphol bleek mijn koffer nog in Parijs te staan. Bij de customer care balie werd ik verzocht mijn gegevens achter te laten, kreeg ik een dossier en werd ik verzocht mijn sleutel en combinatieslotcode af te geven voor de douane. Mijn koffer zou de volgende dag bezorgd worden.
Dit is ook gebeurd, echter kreeg ik mijn koffer open afgeleverd (zonder mijn afgegeven sleutel!) door de koerier, met al mijn persoonlijke spullen zeer disrespectvol door elkaar gegooid, het meeste beschadigd en een hele lijst spullen die gestolen zijn:
- Ipod Shuffle mp3 speler,
- HTC touch diamond mobiele telefoon, zwart, inclusief oplader
- Een grijze trui
- Een nieuw paar sokkken en handschoenen
- Een rood met wit zakje vol met sieraden (oorbellen, kettingen, armbanden in allerlei kleuren)
- Een fles rode wijn in cadeauverpakking
- Chocolade (?)
Dit lijken mij geen verboden spullen om te vervoeren, en ook heb ik deze spullen niet gekocht in het buitenland. Het waren alleen persoonlijke spullen. Ik word steeds naar andere afdelingen van Schiphol/KLM/douane verwezen, niemand kan mij vertellen waar mijn spullen zouden kunnen zijn en wie allemaal toegang heeft gehad tot de combinatiecode en sleutel van mijn koffer. Heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken? Ik heb ondertussen al aangifte gedaan bij de politie en de verzekering ingeschakeld, maar ik wil eigenlijk gewoon mijn eigen spullen terug!
Dit is ook gebeurd, echter kreeg ik mijn koffer open afgeleverd (zonder mijn afgegeven sleutel!) door de koerier, met al mijn persoonlijke spullen zeer disrespectvol door elkaar gegooid, het meeste beschadigd en een hele lijst spullen die gestolen zijn:
- Ipod Shuffle mp3 speler,
- HTC touch diamond mobiele telefoon, zwart, inclusief oplader
- Een grijze trui
- Een nieuw paar sokkken en handschoenen
- Een rood met wit zakje vol met sieraden (oorbellen, kettingen, armbanden in allerlei kleuren)
- Een fles rode wijn in cadeauverpakking
- Chocolade (?)
Dit lijken mij geen verboden spullen om te vervoeren, en ook heb ik deze spullen niet gekocht in het buitenland. Het waren alleen persoonlijke spullen. Ik word steeds naar andere afdelingen van Schiphol/KLM/douane verwezen, niemand kan mij vertellen waar mijn spullen zouden kunnen zijn en wie allemaal toegang heeft gehad tot de combinatiecode en sleutel van mijn koffer. Heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken? Ik heb ondertussen al aangifte gedaan bij de politie en de verzekering ingeschakeld, maar ik wil eigenlijk gewoon mijn eigen spullen terug!
Re: Spullen uit koffer gestolen op Schiphol
Ja....je mp3 speler en telefoon doe je in je koffer...
Not!
Not!
@DHC: Sabine mag in d'r koffer stoppen wat ze wil!
Sabine: ik vrees dat je je spullen niet meer terug gaat krijgen. Maar waarom moest je je slot & sleutel inleveren? Kijk, dat had ik dus mooi niet gedaan. Desalniettemin is het heel vervelend voor je en ik hoop dan ook dat men tenminste met een nette vergoeding over de brug komt.
Sterkte ermee,
Miepje1
Sabine: ik vrees dat je je spullen niet meer terug gaat krijgen. Maar waarom moest je je slot & sleutel inleveren? Kijk, dat had ik dus mooi niet gedaan. Desalniettemin is het heel vervelend voor je en ik hoop dan ook dat men tenminste met een nette vergoeding over de brug komt.
Sterkte ermee,
Miepje1
Een kofferslot openmaken is een fluitje van een cent, ik denk dat het al of CDG is gebeurd en dat dat de reden is dat de koffer daar is "blijven staan".
Daarom gebruik ik mijn koffersloten niet en doe uiteraard geen waardevolle dingen in de koffer. Bij de bagagecontrole door de scan, zie je precies wat er in de koffer zit en er hoeft maar 1 foute bij te zitten en dan is het dag met je handje!
Daarom gebruik ik mijn koffersloten niet en doe uiteraard geen waardevolle dingen in de koffer. Bij de bagagecontrole door de scan, zie je precies wat er in de koffer zit en er hoeft maar 1 foute bij te zitten en dan is het dag met je handje!
[quote="Miepje1 Maar waarom moest je je slot & sleutel inleveren? Sterkte ermee,
Miepje1[/quote]
De sleutel moet ingeleverd worden voor het geval de douane in de koffer wil kijken, Zit die op slot en de eigenaar is er niet bij en ze willen erin kijken hebben ze wel een Stanleymes voorhanden. De douane heeft geen opleiding slotenkraken, zoals het boevengilde!
Miepje1[/quote]
De sleutel moet ingeleverd worden voor het geval de douane in de koffer wil kijken, Zit die op slot en de eigenaar is er niet bij en ze willen erin kijken hebben ze wel een Stanleymes voorhanden. De douane heeft geen opleiding slotenkraken, zoals het boevengilde!
-
telefoon die in de koffer zat was een tweede privetelefoon en mp3 speler was leeg dus toch niet bruikbaar in de handbagage.
Bij de customer care balie van schiphol werden we verplicht die sleutel en code in te leveren, ik heb daarop ook een dossier meegekregen als 'bewijs'. Ik heb nog gevraagd waarom dat moest, maar dat was de normale gang van zaken omdat de douane de koffers zou controleren. De sloten zijn niet geforceerd, dus de koffer moet wel open geweest zijn op schiphol...
En een trui of chocolade lijken me niet echt fout, er zijn dingen meegenomen die niet eens interessant zijn voor de douane. Ik hoop ook dat ik tenminste een vergoeding krijg
bedankt voor de reacties iig!
Bij de customer care balie van schiphol werden we verplicht die sleutel en code in te leveren, ik heb daarop ook een dossier meegekregen als 'bewijs'. Ik heb nog gevraagd waarom dat moest, maar dat was de normale gang van zaken omdat de douane de koffers zou controleren. De sloten zijn niet geforceerd, dus de koffer moet wel open geweest zijn op schiphol...
En een trui of chocolade lijken me niet echt fout, er zijn dingen meegenomen die niet eens interessant zijn voor de douane. Ik hoop ook dat ik tenminste een vergoeding krijg
bedankt voor de reacties iig!
-
ja dat je je code en sleutel af moet geven?dat weet ik niet of dat gerechtvaardigd is,dat zou je even moeten navragen bij je reisverzekering.
wel kan ik je vertellen je je tel en je mp3 speler niet vergoed krijgt,
iedereen weet en staat volgens mij ook nog in de voorwaarden dat je dat als handbagage moet bewaren...
even het hoeft niet hier op schiphol gebeurd te zijn,het lijkt toevallig,omdat je natuurlijk die sleute hebt gegeven
maar toen ik vorig jaar naar rome ging...zitten bij alleen kleding,en aanverwanten dingen in..en shampoo enz..
ik doe wel altijd een extra slotje erop..waarom?omdat ze erook van alles in kunnen stoppen..
bij aankomt niks in de gaten eerlijk gezegd,kom op de hotelkamer en zie mijn slot kapot zitten..dus opengebroken en nee geen flutslotje van samsonite...
die italilianen die kennen er wat van volgens mij...
je moet als de donder je reisverzekering inschakelen!
ja mp3 en telefoon???niet rot bedoeld,maar dat is nu eenmaal zo..
laat je wat weten.?
succes
wel kan ik je vertellen je je tel en je mp3 speler niet vergoed krijgt,
iedereen weet en staat volgens mij ook nog in de voorwaarden dat je dat als handbagage moet bewaren...
even het hoeft niet hier op schiphol gebeurd te zijn,het lijkt toevallig,omdat je natuurlijk die sleute hebt gegeven
maar toen ik vorig jaar naar rome ging...zitten bij alleen kleding,en aanverwanten dingen in..en shampoo enz..
ik doe wel altijd een extra slotje erop..waarom?omdat ze erook van alles in kunnen stoppen..
bij aankomt niks in de gaten eerlijk gezegd,kom op de hotelkamer en zie mijn slot kapot zitten..dus opengebroken en nee geen flutslotje van samsonite...
die italilianen die kennen er wat van volgens mij...
je moet als de donder je reisverzekering inschakelen!
ja mp3 en telefoon???niet rot bedoeld,maar dat is nu eenmaal zo..
laat je wat weten.?
succes
Mee eens, die horen in je handbagage.dhc schreef:Ja....je mp3 speler en telefoon doe je in je koffer...
Not!
Ook al zijn de spullen tijdens de vlucht niet bruikbaar. Altijd dit soort spullen in de handbagage doen. Ik stop zelfs altijd een paar van mijn absoluut favoriete kledingstukken in de handbagage.SABINE1989 schreef:telefoon die in de koffer zat was een tweede privetelefoon en mp3 speler was leeg dus toch niet bruikbaar in de handbagage.
Of je wat terug gaat krijgen of vergoed, dat durf ik niet te zeggen. Waarschijnlijk ook eens informeren bij de reisverzekering inderdaad. Hoewel het logisch lijkt dat dit op Schiphol is gebeurd, hoeft dat niet persé het geval te zijn. Het kan ook al eerder op CDG of nog eerder in Italië zijn gebeurd en vandaar dat de koffer achterbleef op CDG.
-
goed, les geleerd voor de volgende keer.
Maar buiten de vervangbare materie om, is het gewoon enorm frustrerend om zo je koffer terug te krijgen, dat iemand aan je persoonlijke spullen heeft gezeten en je zelfs af te moeten vragen of je soms geen kindersurprise eieren voor je kleine broertje mee mocht nemen van de douane en of iemand het daar soms koud had dat mijn trui eruit is gehaald.
Ik was vooral benieuwd of iemand weet of ik ergens rapporten van controles op kan vragen bijvoorbeeld, waar in zou moeten staan wat eruit is gehaald? Of dat er achterhaald kan worden wie er allemaal (iig in nederland) aan mijn koffer heeft gezeten?
Maar buiten de vervangbare materie om, is het gewoon enorm frustrerend om zo je koffer terug te krijgen, dat iemand aan je persoonlijke spullen heeft gezeten en je zelfs af te moeten vragen of je soms geen kindersurprise eieren voor je kleine broertje mee mocht nemen van de douane en of iemand het daar soms koud had dat mijn trui eruit is gehaald.
Ik was vooral benieuwd of iemand weet of ik ergens rapporten van controles op kan vragen bijvoorbeeld, waar in zou moeten staan wat eruit is gehaald? Of dat er achterhaald kan worden wie er allemaal (iig in nederland) aan mijn koffer heeft gezeten?
-
volgens mij had je aangifte moeten doen op schiphol van je miste?maar dat weet ik niet zeker..en zo snel mogelijk dat moet echt! je reisverzekering bellen...dat had ik zo en zo al gedaan die kunnen je vertellen wat je moet doen.
geef niks ,niet iedereen weet alles en het is helaas een dure les,maar je trui enz kan je wel claimen als je niet te laat bent voor jouw! verzekering...dus bellen
succes
geef niks ,niet iedereen weet alles en het is helaas een dure les,maar je trui enz kan je wel claimen als je niet te laat bent voor jouw! verzekering...dus bellen
succes
-
Zojuist een telefoontje gekregen van KLM, kleding, wijn en andere persoonlijke spullen worden allemaal vergoed rechtstreeks door KLM, telefoon en mp3speler moet ook lukken zei de medewerker, dan wel via reisverzekering. Nooit verwacht!
Ben weer een beetje blij =)
SABINE1989 schreef:Zojuist een telefoontje gekregen van KLM, kleding, wijn en andere persoonlijke spullen worden allemaal vergoed rechtstreeks door KLM, telefoon en mp3speler moet ook lukken zei de medewerker, dan wel via reisverzekering. Nooit verwacht!
Super zeg al is het natuurlijk altijd moeilijk aan te tonen wat er daadwerkelijk in heeft gezeten en of het bijvoorbeeld kleding van C&A (niets mis mee) was of kleding van een duur merk.
-
nou dat vind ik echt service! als het echt zo gaat als ze zeggen..
heb je de bonnetjes nog?zou ze ff opzoeken want daar gaan ze geheid om vragen...van de mp 3 en de tel....
wees nog niet te blij eerst zien en dan geloven...
hoe gaat het nu verder?
laat je het ons weten,ik ben wel benieuwd of het goed gaat,ik hoop het echt voor je...
en idd maak niet uit welke kleding erin heeft gezeten ,ze moeten er met de fikken vanaf blijven..
maar ja de grootste crminialiteid is de mensen die werken biij de bagage...
zo moet je als je bv op vakantie gaat met heel het gezin en je huis staat dus leeg.nooit je eigen adres op je koffer zetten,fout...
ik doe het altijd van iemand anders die alles van me weet....
@ emmy,zo ik heb allemaal favo kleding ihihi
nee ik doe altijd,de helft van mij in man zijn koffer en andersom..stel dat er eentje weg is...dan hebben we altijd de helf nog...
en ja zijn ze allebei weg dan moeten we wat kopen...maar ja dat moet je ook als je 1 setje meeneemt want daar red jehet niet mee een paar dagen...
daar hebben we de verzekering dan maar vor...
heb je de bonnetjes nog?zou ze ff opzoeken want daar gaan ze geheid om vragen...van de mp 3 en de tel....
wees nog niet te blij eerst zien en dan geloven...
hoe gaat het nu verder?
laat je het ons weten,ik ben wel benieuwd of het goed gaat,ik hoop het echt voor je...
en idd maak niet uit welke kleding erin heeft gezeten ,ze moeten er met de fikken vanaf blijven..
maar ja de grootste crminialiteid is de mensen die werken biij de bagage...
zo moet je als je bv op vakantie gaat met heel het gezin en je huis staat dus leeg.nooit je eigen adres op je koffer zetten,fout...
ik doe het altijd van iemand anders die alles van me weet....
@ emmy,zo ik heb allemaal favo kleding ihihi
nee ik doe altijd,de helft van mij in man zijn koffer en andersom..stel dat er eentje weg is...dan hebben we altijd de helf nog...
en ja zijn ze allebei weg dan moeten we wat kopen...maar ja dat moet je ook als je 1 setje meeneemt want daar red jehet niet mee een paar dagen...
daar hebben we de verzekering dan maar vor...
Ik hoop voor jet TS dat het uitkomt echt waar, maar ik ken geen enkele reisverzekering die dekking bied voor kostbare zaken in de koffer, wel makkelijk van de juffrouw van KLM om te zeggen"die krijgt u wel via de reisverzekering"
En u gaat helemaal blij bellen naar uw verz. maatschappij en daar wordt de claim afgewezen...
En u gaat helemaal blij bellen naar uw verz. maatschappij en daar wordt de claim afgewezen...
-
Er zijn alleen maar dure kledingstukken gestolen, allemaal met minimale waarde van 100 euro, maar gelukkig heb ik daarvan ook nog de bonnetjes! Wat ben ik nu blij dat ik die bewaard heb... en ik had ook een deel van mijn spullen bij mijn vriend in de koffer gedaan (omdat ik anders overgewicht had, haha), maar ook zijn koffer was opengebroken. Hij had zelf niet zoveel bij zich, en uit zijn koffer zijn ook alleen spullen van mij gestolen.
KLM erkende schuld en heeft geadviseerd om eerst te claimen via reisverzekering zodat zij zelf niet aan de slag hoeven, mocht dit niet lukken kon ik de contactpersoon die ik aan de telefoon had terugbellen en dan zal de KLM alsnog rechtstreeks vergoeden aan mij. Dus ik blijf voorlopig toch blij
KLM erkende schuld en heeft geadviseerd om eerst te claimen via reisverzekering zodat zij zelf niet aan de slag hoeven, mocht dit niet lukken kon ik de contactpersoon die ik aan de telefoon had terugbellen en dan zal de KLM alsnog rechtstreeks vergoeden aan mij. Dus ik blijf voorlopig toch blij
-
behalve de sokken dan, die waren sowieso geen 100 euro
-
en je onderbroeken grapje he....
tuurlijk hoop ik voor je dat het goedkomt...
neem aan dat je al bezig bent met de melding bij de reisverzekering want dat moet zoveel dagen bij thuiskomst volgens mij.?
tuurlijk hoop ik voor je dat het goedkomt...
neem aan dat je al bezig bent met de melding bij de reisverzekering want dat moet zoveel dagen bij thuiskomst volgens mij.?
-
sabine
ik heb nog even bij verchillende reisverzekeringen gekeken..
de meeste!
zeggen allereerst gelijk aangifte doen bij politie?heb je dat gedaan?zo nee?
2 er staat ook dat je een eigen risico kan hebben...heb je dat?ik weet niet welke verzekering je hebt afgeslote natuurlijk..
3 en er staat ook bij heel veel allemaal eigenlijk het zelfde binnen 14dg na aangifte ,reisverzekering inlichten,maar bij sommige is het ook 7 dg?
en als laatste....u mag geen duurdere artikelen in u koffer stoppen dat moet u als handbage zien,zoals tel enz enz..
meid ik hoop voor je dat het goed afloopt...maar vergis je niet in de regeltjes,,,je bent echt niet de enige waarbij dit gebeurd en ze maken niet snel uitzonderingen...al hoop ik voor jou van wel!
laat je weten hoe en wat,we zijn ook wel benieuwd voor je natuurlijk
ik heb nog even bij verchillende reisverzekeringen gekeken..
de meeste!
zeggen allereerst gelijk aangifte doen bij politie?heb je dat gedaan?zo nee?
2 er staat ook dat je een eigen risico kan hebben...heb je dat?ik weet niet welke verzekering je hebt afgeslote natuurlijk..
3 en er staat ook bij heel veel allemaal eigenlijk het zelfde binnen 14dg na aangifte ,reisverzekering inlichten,maar bij sommige is het ook 7 dg?
en als laatste....u mag geen duurdere artikelen in u koffer stoppen dat moet u als handbage zien,zoals tel enz enz..
meid ik hoop voor je dat het goed afloopt...maar vergis je niet in de regeltjes,,,je bent echt niet de enige waarbij dit gebeurd en ze maken niet snel uitzonderingen...al hoop ik voor jou van wel!
laat je weten hoe en wat,we zijn ook wel benieuwd voor je natuurlijk