LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staking

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Choco2009

Staking

Ongelezen bericht door Choco2009 »

Hallo,

Mijn Broertje zou gisteren Vrijdag 12 Augustus terug vliegen van Palma de Mallorca naar Keulen/Bonn Airport.
Hij zou om 05.30 uur opgehaald worden bij het hotel, met nog een aantal mensen.
Uiteindelijk kwam de Reisleiding ter plekken pas om 07.00 uur vertellen dat de chauffeurs staken, en dat iedereen een taxi na het vliegveld moest pakken. Dit was voor een taxi 90 euro, die vooruit betaald moest worden.
Dit hebben ze wel terug gekregen op het vliegveld aan de balie van Alltours. Uitendelijk bleek mijn broertje zijn vlucht gemist te hebben naar Keulen/Bonn met nog een grote groep.
Na lang wachten en kijken welke vluchten er vrij waren kon mijn broertje wel kostenloos naar Dortmund vliegen, had de Touroperator geregeld.
Maar Dortmund is voor ons even ver rijden vanuit Limburg dan naar Schiphol.
Mijn Broertje had de auto op Keulen staan en kon niet op keulen komen er was geen vervoer geregeld van Dortmund naar Keulen/Bonn.

Even voor de duidelijkheid het gaat om een pakketreis.

Wie is er nu verandwoordelijk voor de extra gemaakte kosten?

hobby1

Re: Staking

Ongelezen bericht door hobby1 »

Maar Dortmund is voor ons even ver rijden vanuit Limburg dan naar Schiphol.
Mijn Broertje had de auto op Keulen staan en kon niet op keulen komen er was geen vervoer geregeld van Dortmund naar Keulen/Bonn.
Deze situatie heb ik ook al meegemaakt, maar dan staan(staat) er toch bussen (bus) gereed, om jou naar het startvliegveld te brengen?
Als dit niet het geval was, moeten jullie de extra kosten claimen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Volgens mij is de touroperator verantwoordelijk voor het vervoer terug naar de luchthaven van waaruit men vertrokken is. Vaak wordt dit met bussen geregeld. Je hebt immers een overeenkomst voor vervoer enz van x naar y.

Indien er bussen klaar hebben gestaan (geregeld werden) en er is uit eigen beweging besloten (of men heeft geen navraag gedaan over dit vervoer) om de broer op te halen, kan het lastig worden de kosten te verhalen.
Indien er geen bussen klaar stonden of geregeld waren, is het goed mogelijk dat je dit terug zou moeten krijgen..

Informeer anders eens bij Consuwijzer of juridisch loket.

Even een zijspoor.. 90€ voor een taxiritje op Mallorca? Is die het hele eiland rondgereden ofzi.. Volgens mij hebben die er ook flink misbruik van gemaakt, gelukkig heeft hij dat al terug gekregen.

hobby1

Ongelezen bericht door hobby1 »

Even een zijspoor.. 90€ voor een taxiritje op Mallorca? Is die het hele eiland rondgereden ofzi.. Volgens mij hebben die er ook flink misbruik van gemaakt, gelukkig heeft hij dat al terug gekregen.
Van de overkant van het eiland, bv Alcudia, dan naar Palma de Mallorca rijden,
zou het best kunnen!

Choco2009

Ongelezen bericht door Choco2009 »

Dank voor jullie reacties.
Wij hebben na vraag gedaan maar er was geen vervoer geregeld van Dortmund naar Keulen.
Nu gaan we een brief schrijven na de touroperator, of bellen.
Mijn broer zat inderdaad aan de andere kant van Mallorca, maar ze hebben er wel flink misbruik van gemaakt!
Er waren zelf lokalen mensen die met hun eigens auto´s toeristen naar het vliegveld hebben gebracht voor de taxi prijzen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bonnetje van de taxi hopelijk gevraagd ?dit kan hij claimen...er had vervoer geregeld moet worden moeten en dat is niet gedaan! simpel

en ja idd mallorca is best groot en 90 euro is dan niks...en ze profiteren ervan die taxi;s want ze weten he nood,dus hoger die prijs! :evil:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

hobby1 schreef: Van de overkant van het eiland, bv Alcudia, dan naar Palma de Mallorca rijden,
zou het best kunnen!
Dat is een afstandje van nog geen 50 km. Dus ik denk dat er wel flink misbruik van gemaakt is tijdens de staking hoor.. En zeg nu niet dat de brandstof op zo'n eilandje zo duur is. We hebben in Gran Canaria (ook een spaans eilandje) in mei dit jaar nog een (bijna lege) tank van een gehuurde VW Golf volgegooid voor 25 eurootjes. Gaat je in NL echt niet lukken..
rozemarijntje schreef:bonnetje van de taxi hopelijk gevraagd ?dit kan hij claimen...er had vervoer geregeld moet worden moeten en dat is niet gedaan! simpel

en ja idd mallorca is best groot en 90 euro is dan niks...en ze profiteren ervan die taxi;s want ze weten he nood,dus hoger die prijs!
Gelukkig hadden ze dat bedrag al teruggekregen.

Tja of je Mallorca groot kan noemen, voor een eiland is het redelijk groot. Het eiland is zo'n 3600 km2. Beetje grofweg is het eiland vierkantig en dus zo'n 60Km bij 60 km.. Ik zeg heel grofweg geteld. Dwars over het eiland van het meest westelijk naar het meest oostelijk is een stuk verder (zo'n 100km).. maarja dan steek je het eiland ook van zuidwest naar noordoost over. Maar zover kun je dan alweer niet van het vliegveld zitten. De verste plaats vanaf het vliegveld is zo'n 70 km.

@TS,
Volgens mij had de touroperator wel voor vervoer vanaf Dortmund naar Keulen moeten zorgen. Bijna iedereen zal de auto daar hebben staan. Wij hebben het een keer meegemaakt dat alleen de vertrekluchthaven wijzigde. Heel vervelend (maar niet heus) gingen we toen ook gratis 1 dag langer op vakantie :lol: We kregen toen ook vervoer aangeboden maar hebben zelf de keuze gemaakt om daar geen gebruik van te maken omdat het zelfs gunstiger was voor ons. En met het busvervoer zouden we de reis 2x maken en onnodig lang in zo'n bus hobbelen.

Maar goed volgens mij moet de touroperator dat verzorgen. Nu weet ik alleen even niet 100% zeker of de broer niets aangerekend zou kunnen worden omdat het vliegtuig gemist is. Ik weet zo gauw niet wat je zou moeten doen als de bus niet komt opdagen. Als je helemaal niets onderneemt en anderhalf uur wacht tot de touroperator de staking komt melden en je daardoor het vliegtuig mist, weet ik eventjes niet of dit aangerekend had kunnen worden. Misschien had er ook zelf actie ondernomen moeten worden door te bellen ofzo als de bus niet kwam opdagen. Wellicht kun je dit eens bij Consuwijzer navragen of een willekeurig reisbureau met de vraag wat je zou moeten doen als de bus niet komt opdagen bij het hotel. Aan de andere kant zou je kunnen redeneren dat de touroperator dan eerder had moeten informeren.. dus vandaar dat ik dat eventjes niet weet..
Mijn gevoel neigt nog steeds naar dat de touroperator ook voor het vervoer van Dortmund naar Keulen had moeten zorgen.

Gesloten