LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Suncity: reis gecanceld, maar geen geld terug
-
Suncity: reis gecanceld, maar geen geld terug
Via suncity heb ik vouchers gekocht voor een stedentrip. Bij boeken van de reis word je doorgelinkt naar Expresstours. 3 weken voor vertrek heeft Expresstours de reis gecanceld vanwege gebrek aan belangstelling. Dat is nu 3 maanden geleden en ik heb nog steeds mijn geld niet terug. Expresstours is telefonisch niet te bereiken en reageert niet per e-mail. Suncity zegt dat ik gewoon moet afwachten en ik krijg van hun het geld van de vouchers niet terug omdat ik die "verzilverd" heb. Ook Suncity reageert niet via e-mail en wil mij telefonisch niet te woord staan.
Re: Suncity: reis gecanceld, maar geen geld terug
Waarom blijven mensen maar vouchers kopen om daarna via allerlei schimmige en onbekende reisbureautjes, welke naar elkaar doorlinken, reizen te boeken......
Er is sprake van de verkoop van een voucher door verkoper 1. Het voucher geeft recht op een reis bij bedrijf 2. Reisje gaat na boeking niet door op last bedrijf 2. Dus dient bedrijf 2 de gebruikte vouchers weer te activeren zodat de waarde weer wordt zoals deze was. Plus eventuele extra betalingen terug te betalen aan de reiziger die als meerprijs op het voucher gedaan zijn.
De verkoper van het voucher, verkoper 1 heeft er verder niets mee te maken en zal ook geen terugbetaling doen. De nieuwe vouchers dienen wel een gelijke geldigheidsduur te hebben als de eerste keer.
De verkoper van het voucher, verkoper 1 heeft er verder niets mee te maken en zal ook geen terugbetaling doen. De nieuwe vouchers dienen wel een gelijke geldigheidsduur te hebben als de eerste keer.
Maar waarom die tussenstap met vouchers ?
Snap maar niet waarom mensen op zo'n manier reizen boeken......
-
Omdat je bij partij A voor slechts € 99,- een voucher koopt voor een geweldige stedentrip. Bij partij B mag je dan extra betalen omdat je vanaf een bepaald vliegveld wil vliegen, extra voor bagage, extra voor de dag dat u wilt vertrekken, extra voor dit, extra voor dat, enz enz. U snapt toch ook wel dat het zo leuker op vakantie gaan is dan zelf wat regelen. Dat die reis van € 99,00 dan ineens € 500,00 kost is dan een bijzaak.Brahms schreef:Maar waarom die tussenstap met vouchers ?