LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sunweb en All Inclusive
-
Sunweb en All Inclusive
Het gaat om het feit dat ik van mening ben (ik zal toch niet de 1e zijn?) dat er niet duidelijk vermeld wordt dat Sunweb in hun voorwaarden hebben staan dat er blijkbaar een begin en een eindtijd geld voor All-inclusive formule. Op Zoover wordt melding gemaakt dat je op de dag van vertrek geen gebruik meer mag maken van de All-inclusive formule tenzij je maar extra bijbetaald. Ik ben van mening dat ik geboekt heb voor 15 dagen All-Inclusive, staat ook zo op de bevestiging. Afgelopen vrijdag heb ik een dame aan de lijn gehad die zei dat ze het ook erg raar vond en dat ze contact gingen zoeken met de accommodatie en weer contact met mij zouden opnemen.
Vandaag om 17.00 uur heb ik zelf maar gebeld.
Gelijk wordt ik weer verwezen naar de Algemene Voorwaarden. Ondanks dat ik vraag of zij de mailwisseling er bij willen halen blijft men bij hun standpunt.
In de mailwisseling wordt namelijk gemeld dat het een "gangbare werkwijze in der eiswereld is dat je als je uitgechecked bent (lees sleutel ingeleverd) je geen gebruik meer mag maken van de All Inclusive.......
Alleen Arke en Sunwebs dochteronderneming Jiba hanteren deze werkwijze.
Ik vraag bij dame 1 of ik een leidinggevende aan de lijn kan krijgen. Na lang wachten (5 minuten) kom ik uit bij (naam zal ik hier niet noemen), (medewerker klantenservice), wil mij onder geen voorwaarde doorverbinden met iemand anders en neemt de stelling aan dat de Algemene voorwaarden van toepassing zijn en zij van mening is dat zij deze beslissing mag nemen omdat zijn namens Sunweb spreekt.
Wil ik op de dag van vertrek gebruik maken van de faciliteiten dan moet ik maar € 50,00 per persoon (ik denk dat ze totaal bedoeld) bijbetalen. Als ik vraag of ze zich even wil inlezen in het dossier/mailwisseling gaat ze dat doen…….. Na een tijdje verwijst ze weer naar de voorwaarden en de eerdere antwoorden. Als ik vraag of ze ook weet wat mijn laatste email was zegt zij dat ik het er niet mee eens ben. Nadat ik haar meedeel dat de laatste email een bevestiging is van de afspraken die vrijdag gemaakt zijn en ik dus zeg dat deze mevrouw niet eens de moeite neemt om de email er bij te nemen en ik dus echt doorverbonden wil worden met iemand die wel verder wenst te kijken moet ik even wachten want ze gaat het navragen.
Na, wederom, 5 minuten neemt ze mij terug en verklaart dat ik niet doorverbonden wordt en het gesprek te willen beëindigen, op de vraag waarom ik moest wachten zegt ze, omdat ik erg drammerig doe ze even bij moest komen…….. Daarna weer het verhaal: Sunweb blijft van mening dat ik in hun boekingsbevestiging verwezen wordt naar hun voorwaarden. Als ik zeg dat in de boekingsbevestiging nergens verwezen wordt naar hun voorwaarden dan verwijzen ze naar de factuur (waar het wel staat). Nu is de volgorde bij Sunweb zo:
Eerst boeken, dan komt bevestiging, dan betalen en na betaling komt de factuur.
Ik ben erg benieuwd of er al meer mensen tegen deze werkwijze en uitleg van All-Inclusive zijn aangelopen en hoe jullie daar over denken. Blijkbaar is het bij Sunweb dat All-Inclusive niet altijd All is en de boekingsbevestiging dus geen aantal-dagen All-inclusive is maar aantal dagen -1 All-inclusive, en met een beetje pech aantal dagen-2 dagen bij Sunweb.
Heb ik het nu helemaal verkeerd of had ik bij het boeken de Algemene Voorwaarden moeten uitspitten en lezen.
Ik zou het op zijn mionst goed vinden dat Sunweb duidelijke melding bij het boeken wat All-Inclusive inhoud bij hun.
Vandaag om 17.00 uur heb ik zelf maar gebeld.
Gelijk wordt ik weer verwezen naar de Algemene Voorwaarden. Ondanks dat ik vraag of zij de mailwisseling er bij willen halen blijft men bij hun standpunt.
In de mailwisseling wordt namelijk gemeld dat het een "gangbare werkwijze in der eiswereld is dat je als je uitgechecked bent (lees sleutel ingeleverd) je geen gebruik meer mag maken van de All Inclusive.......
Alleen Arke en Sunwebs dochteronderneming Jiba hanteren deze werkwijze.
Ik vraag bij dame 1 of ik een leidinggevende aan de lijn kan krijgen. Na lang wachten (5 minuten) kom ik uit bij (naam zal ik hier niet noemen), (medewerker klantenservice), wil mij onder geen voorwaarde doorverbinden met iemand anders en neemt de stelling aan dat de Algemene voorwaarden van toepassing zijn en zij van mening is dat zij deze beslissing mag nemen omdat zijn namens Sunweb spreekt.
Wil ik op de dag van vertrek gebruik maken van de faciliteiten dan moet ik maar € 50,00 per persoon (ik denk dat ze totaal bedoeld) bijbetalen. Als ik vraag of ze zich even wil inlezen in het dossier/mailwisseling gaat ze dat doen…….. Na een tijdje verwijst ze weer naar de voorwaarden en de eerdere antwoorden. Als ik vraag of ze ook weet wat mijn laatste email was zegt zij dat ik het er niet mee eens ben. Nadat ik haar meedeel dat de laatste email een bevestiging is van de afspraken die vrijdag gemaakt zijn en ik dus zeg dat deze mevrouw niet eens de moeite neemt om de email er bij te nemen en ik dus echt doorverbonden wil worden met iemand die wel verder wenst te kijken moet ik even wachten want ze gaat het navragen.
Na, wederom, 5 minuten neemt ze mij terug en verklaart dat ik niet doorverbonden wordt en het gesprek te willen beëindigen, op de vraag waarom ik moest wachten zegt ze, omdat ik erg drammerig doe ze even bij moest komen…….. Daarna weer het verhaal: Sunweb blijft van mening dat ik in hun boekingsbevestiging verwezen wordt naar hun voorwaarden. Als ik zeg dat in de boekingsbevestiging nergens verwezen wordt naar hun voorwaarden dan verwijzen ze naar de factuur (waar het wel staat). Nu is de volgorde bij Sunweb zo:
Eerst boeken, dan komt bevestiging, dan betalen en na betaling komt de factuur.
Ik ben erg benieuwd of er al meer mensen tegen deze werkwijze en uitleg van All-Inclusive zijn aangelopen en hoe jullie daar over denken. Blijkbaar is het bij Sunweb dat All-Inclusive niet altijd All is en de boekingsbevestiging dus geen aantal-dagen All-inclusive is maar aantal dagen -1 All-inclusive, en met een beetje pech aantal dagen-2 dagen bij Sunweb.
Heb ik het nu helemaal verkeerd of had ik bij het boeken de Algemene Voorwaarden moeten uitspitten en lezen.
Ik zou het op zijn mionst goed vinden dat Sunweb duidelijke melding bij het boeken wat All-Inclusive inhoud bij hun.
-
Re: Sunweb en All Inclusive
Dat heeft u verkeerd, dat had u moeten doen voor het boeken.ikbenhappy schreef:Heb ik het nu helemaal verkeerd of had ik bij het boeken de Algemene Voorwaarden moeten uitspitten en lezen.
Door te boeken bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.
Daar staat iets in dat u niet bevalt.
Dat had u dus beter kunnen weten voor het boeken dan erna.
Overigens heb ik persoonlijk gemerkt dat de accomodaties nog wel eens veel minder moeilijk doen dan de operator zelf.
Als ik u was, zou ik even een mailtje naar de accomodatie sturen en heel neutraal vragen of u na de uitcheck nog gebruik kunt maken van de all-inclusive.
Gewoon niet melden dat er al een hele discussie loopt.
Het antwoord kan afwijken van dat van Sunweb.
Houdt de accomodatie zich echter aan de regels die Sunweb hanteert en heeft u geen recht op all-inclusive, heeft u botweg gezegd, hele dikke pech.
Heel veel succes.
-
Bok mijn reizen altijd bij Arke en heb dit nog nooit meegemaakt.
Denkt dat dat aan de acco ligt en niet aan de TO.
Denkt dat dat aan de acco ligt en niet aan de TO.
Je boekt niet voor dagen in een hotel, maar voor nachten. Daarvoor heet het hotel!
Er is dus geboekt 14 nachten AI. Dat wil zeggen, volgens ALLE hotelregels die ALLE touroperators hanteren (af en toe wijkt het een uurtje af): inchecken vanaf 14.00 uur, uitchecken om 10.00 uur.
De laatste nacht die is geboekt loopt dus tot 10.00 uur. Punt uit, geluk dat je nog koffers mag laten staan als je vliegtuig pas laat in de avond vertrekt.
Wil je dus meer verzorging moet je een halve dag bijbetalen. Logisch toch?
Er is dus geboekt 14 nachten AI. Dat wil zeggen, volgens ALLE hotelregels die ALLE touroperators hanteren (af en toe wijkt het een uurtje af): inchecken vanaf 14.00 uur, uitchecken om 10.00 uur.
De laatste nacht die is geboekt loopt dus tot 10.00 uur. Punt uit, geluk dat je nog koffers mag laten staan als je vliegtuig pas laat in de avond vertrekt.
-
Neen, niet logisch.geengast schreef:Je boekt niet voor dagen in een hotel, maar voor nachten. Daarvoor heet het hotel!
Je boekt geen 14 nachten je boekt een all inclusive vakantie
En zo wordt er ook mee geadverteerd. Dus je kunt (dit is een advertentietekst) je beurs thuislaten.
Als je eerder uitcheckt of je komt pas midden in de nacht aan vanwege de vlucht krijg je ook geen geld terug.
Hoe de touroperator en het hotel in kwestie dit onderling administratief regelen is hun zaak, daar wil je als vakantievierder geen last van hebben.
Verwijzen naar de algemene voorwaarden zoals violet aangeeft is kul. Wanneer je door de advertentietekst op het verkeerde been wordt gezet kan de reisonderneming daarmee schermen wat ze willen, ze hebben ongelijk. Anders hadden ze maar moeten aanbieden: 14 nachten all inclusive vakantie en de dag van vertrek geen service ipv 15 dagen vakantie a.i.
Dit staat op website sunweb. Duidelijk genoeg toch.Wat is all inclusive?
Bij all inclusive accommodaties is eigenlijk alles bij de reissom inbegrepen. De maaltijden, locale alcoholische dranken en frisdranken, snacks overdag, vele watersporten, gebruik van de sauna, middernachtsnack/soep en uitgebreide animatieprogramma’s zijn dus allemaal inclusief. In de beschrijvingen van de betreffende hotels staat precies aangegeven wat in het arrangement is inbegrepen. De verzorging begint op het moment dat u incheckt en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.
En zoals al 100 maal geschreven is n.a.v. vragen van misgelopen vakantiedagen dag aankomst en dag vertrek zijn reisdagen
gr Henk
-
Dan moeten ze ook in hun vakantieteksten aangeven dat je beurs niet moet thuislaten want er zijn nog extra kosten op de vertrekdag. Verder is dit zielig kruideniersgedrag van zowel sunweb als het hotel. Toch nog iets uit de klant proberen te persen...henk51 schreef: Dit staat op website sunweb. Duidelijk genoeg toch.
En zoals al 100 maal geschreven is n.a.v. vragen van misgelopen vakantiedagen dag aankomst en dag vertrek zijn reisdagen
gr Henk
Over die aankomst en vertrekdag is het laatste woord ook nog niet gesproken maar dat is een andere discussie want zoals u zelf al aangeeft gaat dit over misgelopen vakantiedagen.
-
Dus omdat de tekst in de algemene voorwaarden (waarmee je instemt bij boeking) je achteraf toch niet aanstaat roep je gewoon dat iets kul is?john duelieux schreef:Verwijzen naar de algemene voorwaarden zoals violet aangeeft is kul. Wanneer je door de advertentietekst op het verkeerde been wordt gezet kan de reisonderneming daarmee schermen wat ze willen, ze hebben ongelijk. Anders hadden ze maar moeten aanbieden: 14 nachten all inclusive vakantie en de dag van vertrek geen service ipv 15 dagen vakantie a.i.
Helaas, je weet zelf ook beter JD.
Dat je nog steeds stelselmatig de reisbranche veracht is prima, maar zet TS niet op het verkeerde been.
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 16 jul 2012 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
VioletPrue helemaal met je eens.
gr Henk
gr Henk
-
Joh...vertel eens iets nieuws....henk51 schreef:VioletPrue helemaal met je eens.
gr Henk
Violet, ik wil TS niet op een verkeerd been zetten. Het gaat er mij juist om dat sunweb de klant op het verkeerde been zet. En het is mijn mening dat je de klant zich niet hoeft af te laten schepen met: dan had je de kleine lettertjes maar moeten lezen.
Dat jij dan niet verder komt dan mij toe te dichten dat ik de reisbranche zou verachten zegt meer over jou dan over mij.
-
Hallo allemaal
goed om te lezen dat de meningen verdeeld zijn. Dus toch iets voor Touroperators om eens over na te denken.
Bedankt voor jullie bijdrage, wij gaan nu naar schiphol en gaan genieten. Ik laat onze vakantie niet verprutsen door Sunwebs boekingsvoorwaarden.
goed om te lezen dat de meningen verdeeld zijn. Dus toch iets voor Touroperators om eens over na te denken.
Bedankt voor jullie bijdrage, wij gaan nu naar schiphol en gaan genieten. Ik laat onze vakantie niet verprutsen door Sunwebs boekingsvoorwaarden.
Wat een onzin. Dus volgens jou moet Sunweb ook betalen voor eventuele consumpties op bijvoorbeeld Schiphol omdat het een all-inclusive 'vakantie' betreft? De regels zijn gewoon duidelijk en worden duidelijk gecommuniceerd. Als die je niet aanstaan, boek je de vakantie niet.john duelieux schreef:
Violet, ik wil TS niet op een verkeerd been zetten. Het gaat er mij juist om dat sunweb de klant op het verkeerde been zet. En het is mijn mening dat je de klant zich niet hoeft af te laten schepen met: dan had je de kleine lettertjes maar moeten lezen.
Dat jij dan niet verder komt dan mij toe te dichten dat ik de reisbranche zou verachten zegt meer over jou dan over mij.
Ik vind het zielig kruideniersgedrag van de klant... op vakantie willen en van de eerste tot de laatste minuut onbeperkt pimpelen. Want daar gaat het meestal om.john duelieux schreef:Dan moeten ze ook in hun vakantieteksten aangeven dat je beurs niet moet thuislaten want er zijn nog extra kosten op de vertrekdag. Verder is dit zielig kruideniersgedrag van zowel sunweb als het hotel. Toch nog iets uit de klant proberen te persen...henk51 schreef: Dit staat op website sunweb. Duidelijk genoeg toch.
gr Henk
Over die aankomst en vertrekdag is het laatste woord ook nog niet gesproken maar dat is een andere discussie want zoals u zelf al aangeeft gaat dit over misgelopen vakantiedagen.
Ik ben er één keer ingetrapt, 6 dagen All-inclusive. Voelde me net een gevangene in dat hotel dus we gingen lekker tochtjes maken en ergens anders lunchen. Op de terugweg, eind van de ochtend, zat het vliegtuig vol met dronken vakantiegangers.
-
@miepje
tja die mensen heb je ook.
en vinden ze het gek dat ze soms niet op een vlucht toegelaten worden,dan wordt de maatschappij waar ze mee vliegen helemaal onderuit gehaald...
@ts fijne reis!!!
tja die mensen heb je ook.
en vinden ze het gek dat ze soms niet op een vlucht toegelaten worden,dan wordt de maatschappij waar ze mee vliegen helemaal onderuit gehaald...
@ts fijne reis!!!
Beste familie ikbenhappy. Jullie zijn al weg, dus bij deze een hele goede reis en een fijne vakantie gewenst.
Toch wil ik hier ook nog wel even wat over zeggen. Wij zijn meerdere malen met Sunweb, zo ook met OAD en Corendon op vakantie geweest met een All. Inn. vakantie. Er is zelfs nog een verschil tussen All.Inn. en Ultra All.Inn. Bij dat laatste zit echt alles bij in van de kluis tot de gevulde minibar.
Heb je gewoon All.Inn. is mijn ervaring.... dan ligt het echt aan het hotel. Heb je b.v. een avondvlucht terug, mag je bij de een s,avonds nog wel mee eten, bij de ander houd het op bij inlevering kaartje/sleutel. Ik heb nog nooit hoeven te betalen, dan alleen als we de kamer wat langer aan wilden houden ( indien mogelijk, €15) en konden dan gewoon mee blijven eten en drinken tot we opgehaald werden.
Er zal ongetwijfeld een algemene regel voor zijn, waar de TO's op terug kunnen vallen, maar wij hebben dat in de hotels waar wij gezeten hebben nog niet meegemaakt. Ik praat dan over hotels in Turkije en met name in Turgutreis/Bodrum en Alanya.
Toch wil ik hier ook nog wel even wat over zeggen. Wij zijn meerdere malen met Sunweb, zo ook met OAD en Corendon op vakantie geweest met een All. Inn. vakantie. Er is zelfs nog een verschil tussen All.Inn. en Ultra All.Inn. Bij dat laatste zit echt alles bij in van de kluis tot de gevulde minibar.
Heb je gewoon All.Inn. is mijn ervaring.... dan ligt het echt aan het hotel. Heb je b.v. een avondvlucht terug, mag je bij de een s,avonds nog wel mee eten, bij de ander houd het op bij inlevering kaartje/sleutel. Ik heb nog nooit hoeven te betalen, dan alleen als we de kamer wat langer aan wilden houden ( indien mogelijk, €15) en konden dan gewoon mee blijven eten en drinken tot we opgehaald werden.
Er zal ongetwijfeld een algemene regel voor zijn, waar de TO's op terug kunnen vallen, maar wij hebben dat in de hotels waar wij gezeten hebben nog niet meegemaakt. Ik praat dan over hotels in Turkije en met name in Turgutreis/Bodrum en Alanya.
Wij hebben nogal wat Turkije, met name in het golfparadijs Belek, ervaring, A I hebben wij geupgraded naar Ultra A I, juist om de reden die G 7 aangeeft.
Wij leveren de sleutel in op het moment van transfer naar het vliegveld.
Wij willen ook geen hotel waar een polsbandje verplicht is
Wij leveren de sleutel in op het moment van transfer naar het vliegveld.
Wij willen ook geen hotel waar een polsbandje verplicht is
-
- Contacteer:
Ultra all in is ook weer voor verschillende uitleg vatbaar. In Bulgarije betekend Ultra de echte drankjes en geen lokale drank.G7 schreef:Beste familie ikbenhappy. Jullie zijn al weg, dus bij deze een hele goede reis en een fijne vakantie gewenst.
Ook ik heb na uitchecken nog nooit hoeven bij te betalen, polsbandje werd niet doorgeknipt en vindt juist uitermate handig vooral voor de verschillende kleuren zodat minderjarige niets krijgen ( andere manieren verkrijgen is andere discussie )
Mijn ervaring is dat dit meer ligt aan de accomodatie. Ik heb het in de kleine letters bij sommige AI's wel eens gelezen bij diverse accomodaties. Wij hebben zelf nog niet meegemaakt dat we geen gebruik meer konden maken van de AI na het uitchecken. We zijn al geregeld laat genoeg teruggevlogen. Meestal proberen we wel de kamer aan te houden tot de vertrektijd.
[quote="Emmy75"]Mijn ervaring is dat dit meer ligt aan de accomodatie. Ik heb het in de kleine letters bij sommige AI's wel eens gelezen bij diverse accomodaties. Wij hebben zelf nog niet meegemaakt dat we geen gebruik meer konden maken van de AI na het uitchecken. We zijn al geregeld laat genoeg teruggevlogen. Meestal proberen we wel de kamer aan te houden tot de vertrektijd.[/quote]
In het hoogseizoen lukt dat nauwelijks, bij de receptie is een kamer voor het wegzetten van koffers en omkleedruimte
In het hoogseizoen lukt dat nauwelijks, bij de receptie is een kamer voor het wegzetten van koffers en omkleedruimte
-
De regels van Sunweb zijn duidelijk, maar.....
99% van de hotels hanteert dat de AI formule ingaat bij aankomst en check in en stopt op he tmoment van vertrek. 99% van de hotels doen niet moeilijk vbw de AI bij laat vertrek en dus eerder uitchecken. Voor die ene procent zal Sunweb dus die regel in de voorwaarden hebben staan, om discussies achterf te voorkomen
Zal me niets verbazen als TS terugkomt met de mededeling dat het voortzetten van de AI formule geen probleem was.
99% van de hotels hanteert dat de AI formule ingaat bij aankomst en check in en stopt op he tmoment van vertrek. 99% van de hotels doen niet moeilijk vbw de AI bij laat vertrek en dus eerder uitchecken. Voor die ene procent zal Sunweb dus die regel in de voorwaarden hebben staan, om discussies achterf te voorkomen
Zal me niets verbazen als TS terugkomt met de mededeling dat het voortzetten van de AI formule geen probleem was.