LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SUNWEB prijsverschil reeds geboekte reis
SUNWEB prijsverschil reeds geboekte reis
Ik heb in december een vakantiereis geboekt voor 5 personen naar Turkije via SUNWEB.. Tot mijn verbazing zag ik afgelopen weekend op hun site dat het door mij geboekte hotel in de aanbieding is. Dit is een verschil van € 1.100,- Ik heb een mail hierover naar SUNWEB gestuurd, en tot 2x toe heb ik een standaard antwoord van hen ontvangen...
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Hieronder leest u mijn reactie.
Wanneer u een reis bij ons boekt kunt u kiezen om dit te doen op het moment dat de reis naar uw (eerste) keuze nog beschikbaar is óf te wachten tot de aanbiedingen komen. Hoe langer u wacht met het boeken van een reis, hoe minder er beschikbaar is, zodat u wellicht gebruik moet maken van uw vierde of soms zelfs wel vijfde keus. Echter, daar wij gebruik maken van fluctuerende prijzen zoals op de website en in de brochure vermeld staat, kan het zijn dat wij naarmate het seizoen nadert de prijzen laten zakken. Aan beide boekingswijzen kleven dus zowel voor- als nadelen. Wij laten onze reizigers vrij te kiezen voor de wijze die ze het meest aanspreekt.
Ik ga ervan uit dat ik uw vraag duidelijk heb beantwoord. Heeft u nog een vraag, dan kunt u ons natuurlijk bellen of opnieuw een e-mail sturen
Kan ik compensatie ontvangen voor deze reeds geboekte reis? Of wat kan ik doen??? we hebben ook al een reis in sept geboekt bij deze organisatie in hetzelfde hotel!!!! Met dit prijsverschil van € 1.100,- kunnen we de reis in sept betalen!!!!! Btje erg veel vind ik dit verschil. En tot nu toe een service van niks van SUNWEB!!!!
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Hieronder leest u mijn reactie.
Wanneer u een reis bij ons boekt kunt u kiezen om dit te doen op het moment dat de reis naar uw (eerste) keuze nog beschikbaar is óf te wachten tot de aanbiedingen komen. Hoe langer u wacht met het boeken van een reis, hoe minder er beschikbaar is, zodat u wellicht gebruik moet maken van uw vierde of soms zelfs wel vijfde keus. Echter, daar wij gebruik maken van fluctuerende prijzen zoals op de website en in de brochure vermeld staat, kan het zijn dat wij naarmate het seizoen nadert de prijzen laten zakken. Aan beide boekingswijzen kleven dus zowel voor- als nadelen. Wij laten onze reizigers vrij te kiezen voor de wijze die ze het meest aanspreekt.
Ik ga ervan uit dat ik uw vraag duidelijk heb beantwoord. Heeft u nog een vraag, dan kunt u ons natuurlijk bellen of opnieuw een e-mail sturen
Kan ik compensatie ontvangen voor deze reeds geboekte reis? Of wat kan ik doen??? we hebben ook al een reis in sept geboekt bij deze organisatie in hetzelfde hotel!!!! Met dit prijsverschil van € 1.100,- kunnen we de reis in sept betalen!!!!! Btje erg veel vind ik dit verschil. En tot nu toe een service van niks van SUNWEB!!!!
Re: SUNWEB prijsverschil reeds geboekte reis
Je vond de prijs toch ok toen je de reis boekte,dus moet je nu niet zeuren zowerkt dat nu eenmaal.Nee je hebt geen recht op teruggave.Als je wil kan je ook wachten tot op 't laastse om te boeken en dan is het ook kiezen wat erover is.
ik hoop dat jij dit een keer meemaakt, dan weet je wat ik 'voel'.. blijkbaar vind jij € 1100,- niet veel!!!!!
Beste Liso. Zulke antwoorden kun je dan op zo'n vraag als die van jou verwachten, alhoewel het ook wel een tikkeltje minder hard mag.
Maar het is in het algemeen wel zo, dat je op het moment van boeken het met de prijs eens was, dus eigenlijk niet meer terug kunt. Dat je dan ook al zo vroeg die 2e reis bij hen geboekt hebt, is mij niet helemaal duidelijk.
Ik zou zeggen, annuleer die 2e reis, neem het verlies van de ann. kosten, ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit, dan die reis ook door te laten gaan.
Ik weet, het zal inderdaad heel hard aankomen als je zo opeens die reizen goedkoper ziet worden en dat noemen ze dan bij Sunweb "fluctueren". Alsof het bankzaken betreft.
Maar het is in het algemeen wel zo, dat je op het moment van boeken het met de prijs eens was, dus eigenlijk niet meer terug kunt. Dat je dan ook al zo vroeg die 2e reis bij hen geboekt hebt, is mij niet helemaal duidelijk.
Ik zou zeggen, annuleer die 2e reis, neem het verlies van de ann. kosten, ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit, dan die reis ook door te laten gaan.
Ik weet, het zal inderdaad heel hard aankomen als je zo opeens die reizen goedkoper ziet worden en dat noemen ze dan bij Sunweb "fluctueren". Alsof het bankzaken betreft.
-
Op zich is het natuurlijk logisch dat een reis goedkoper wordt naar mate de vertrekdatum dichterbij komt.Dit om de resterende open plaatsen toch te verkopen.
Denk eens aan last minutes, die zijn vele malen goedkoper dan dat u dezelfde reis 5 maanden van te voren boekt.
Aangezien u akkoord bent gegaan met de prijs, kunt u geen compensatie krijgen.
Mijn tip: boek voortaan last minutes, dan bent u stukken goedkoper uit.
Denk eens aan last minutes, die zijn vele malen goedkoper dan dat u dezelfde reis 5 maanden van te voren boekt.
Aangezien u akkoord bent gegaan met de prijs, kunt u geen compensatie krijgen.
Mijn tip: boek voortaan last minutes, dan bent u stukken goedkoper uit.
bedankt voor jullie reacties!
we hebben eerder geboekt daar we een reis voor 5 personen nodig hadden en gebonden zijn aan de schoolvakantie
die reis in sept gaan we zeker annuleren en ik ga toch nog iets proberen voor a.s. reis in mei
heb nl een tip gekregen van iemand die in de reiswereld zit.
we hebben eerder geboekt daar we een reis voor 5 personen nodig hadden en gebonden zijn aan de schoolvakantie
die reis in sept gaan we zeker annuleren en ik ga toch nog iets proberen voor a.s. reis in mei
heb nl een tip gekregen van iemand die in de reiswereld zit.
Zeur jij ook als je deze week gehakt eet, en het gehakt volgende week opeens in de aanbieding blijkt te zijn?
Toen je de reis boekte, vond je de prijs goed, **** dan nu niet!
Toen je de reis boekte, vond je de prijs goed, **** dan nu niet!
-
Je hebt denk ik gewoon pech.
Als je een dvd koopt in de winkel en die is 1 maand later 5 euro goedkoper, dan heb je toch ook geen recht op compensatie?
Als je een dvd koopt in de winkel en die is 1 maand later 5 euro goedkoper, dan heb je toch ook geen recht op compensatie?
Natuurlijk is dat niet fijn als je zoiets ziet,wat ik echter niet begrijp is waarom je dan nog op de site gaat kijken.
Geboekt is geboekt denk ik en volgens mij ga je dan beter niet meer kijken.
Ik denk dat je je les hier geleerd hebt en in 't vervolg ook beter wacht met boeken.Maar iets terug krijgen nee dat gaat niet lukken.
Geboekt is geboekt denk ik en volgens mij ga je dan beter niet meer kijken.
Ik denk dat je je les hier geleerd hebt en in 't vervolg ook beter wacht met boeken.Maar iets terug krijgen nee dat gaat niet lukken.
Ben het helemaal met bovenstaande personen eens, geboekt is geboekt en blijkbaar vond je de prijs destijds aantrekkelijk genoeg om te boeken. Ik geef Sunweb groot gelijk. Op dezelfde reis die nu voor 1100 minder wordt aangeboden wordt wellicht helemaal niets verdiend, maar om de (al vantevoren ingekochte) vliegtuigstoelen te kunnen dekken biedt men deze reis wellicht onder de kost prijs aan.
Ik heb dit soort mensen nooit begrepen, ik snap best dat het wellicht een groot verschil is, maar dan zou u de volgende keer langer moeten wachten en pas later boeken....En dat is juist iets wat u niet wilt...
Ik heb dit soort mensen nooit begrepen, ik snap best dat het wellicht een groot verschil is, maar dan zou u de volgende keer langer moeten wachten en pas later boeken....En dat is juist iets wat u niet wilt...
beste,
Er zijn wel touroperators die rekening houden met klanten.
www.qkreizen.nl heeft duidelijk aangegeven dat verkochte reizen die goedkoper aangeboden worden, voor de laagste prijs verekend worden!!
Dus het kan wel!!!
Er zijn wel touroperators die rekening houden met klanten.
www.qkreizen.nl heeft duidelijk aangegeven dat verkochte reizen die goedkoper aangeboden worden, voor de laagste prijs verekend worden!!
Dus het kan wel!!!
Alleen moeten ze hun qk verkopen via een cosumenten site en op alles wat mogelijk is hun reclame maken,wie wil met zo een bedrijf weg.
Als je geen fatsoenlijke reclame kan maken vraag ik mij af kan je dan fatsoenlijke reizen aanbieden.
En nee ik ben zeker niet van plan het te proberen! ZIELIG!!!
Als je geen fatsoenlijke reclame kan maken vraag ik mij af kan je dan fatsoenlijke reizen aanbieden.
En nee ik ben zeker niet van plan het te proberen! ZIELIG!!!
HULDE SPROOKJE!
er zijn nog mensen die gewoon nuchter bijven...
KEEP THE WORLD SAFE ( met name van mensen die pas gaan nadenken als het dichtbij komt)
er zijn nog mensen die gewoon nuchter bijven...
KEEP THE WORLD SAFE ( met name van mensen die pas gaan nadenken als het dichtbij komt)
Sunweb zeker de moeite niet waard ze hebben echt studenten werken als vertegenwoordiger zo goedkoop mogelijk personeel laten werken die nergens van afweten. Wat wil je nog meer van dit soort organistatie!
AANRADER OM NIET TE GAAN BOEKEN VIA SUNWEB!
Saludos
Roberto.
AANRADER OM NIET TE GAAN BOEKEN VIA SUNWEB!
Saludos
Roberto.
De Ts geeft niet aan wanneer de vertrekdatum is. Zodoende kan het best een last-minute zijn en dan is het logisch dat de prijzen lager zijn. Aan de andere kant heb je waarschijnlijk vroegboekkorting gehad en dat was jouw voordeel bij het boeken. Nu is het goedkoper maar dat kan je hebt gewoon pech. Sunweb kan een compensatie geven maar dat is alleen als service en geen verplichting.