Wie heeft een tip of advies?
Op 6 juni zouden we ons 40-jarig huwelijk met de kinderen en kleinkind in de omgeving van Lissabon vieren.
Gezien de huidige situatie en lichamelijke kwetsbaarheid hebben we besloten om de reis te annuleren. De vliegtickets (6 stuks) zijn begin januari aangeschaft via de website van Flytap.com.
Het kleinschalige parkje heeft onze aanbetaling per direct teruggestort. Coulant en zeer netjes.
Maar… Vliegmaatschappij TAP is een probleem.
Op 24 mei 2020 hebben we gevraagd naar de mogelijkheid om onze vlucht naar en van Lissabon te annuleren. Volgens de helpdesk van TAP (Nr +35 1 211 234) konden we kiezen uit 3 opties:
1. Boek de vlucht opnieuw
2. Voucher - validatie 2 jaar + 20%
3. Geld terug
We kozen voor optie 3 - Geld terug, omdat we het geld gezien de economische omstandigheden nu voor andere zaken nodig hebben.
De helpdesk vertelde ons dat we binnen 2 dagen een link zouden ontvangen voor de terugbetaling van ons geld.
Volgens de instructie moesten we op de link klikken en binnen 3 weken zouden ze gegarandeerd ons geld terugstorten.
We hebben alleen na 2 dagen een dode link die niet werkte van TAP ontvangen voor een voucher met een validatie van slechts 1 jaar.
Op 26 mei gebeld (Nr +31207080067 er was niet door het andere tel.nummer te komen) en de helpdesk vertelde ons dat we alleen een voucher konden krijgen voor 3 jaar met 20% bonus. De helpdesk beloofde ons een link te sturen, die we niet hebben ontvangen.
Omdat we er geen goed gevoel bij hadden, hebben we op 26 mei 2020 formeel een klacht ingediend om onze wens in ieder geval schriftelijk vast te leggen naast de 2 telefoongesprekken die achteraf niet te controleren zijn. https://www.flytap.com/en-gr/support/ta ... /complaint
Van de klacht hebben we een bevestigingsmail ontvangen met een link die via het contactnummer geopend kan worden. Deze hebben we geopend en hierin stond dat de klacht in de analysefase zit.
Gisterenavond (29 mei) de link geopend om te kijken wat de status is. Deze was nog steeds in de analysefase.
Wat ons beangstigd, is dat ze ons tot na 6 juni in analysefase laten zitten, en pas reageren wanneer de vlucht voorbij is met het argument dat we niet waren komen opdagen voor de vlucht.
Heeft iemand een tip of idee hoe we dit het beste kunnen aanvliegen?
Groeten,
Daan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TAP Portugal - Gezeur over vergoeding vliegtickets
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 mei 2020 21:01
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: TAP Portugal - Gezeur over vergoeding vliegtickets
Als de vlucht gewoon gaat is elke vorm teruggave (voucher of geld) coulance, immers komt de maatschappij gewoon zijn verplichtingen conform de overeenkomst na.DaanDekker schreef: ↑30 mei 2020 13:04Wat ons beangstigd, is dat ze ons tot na 6 juni in analysefase laten zitten, en pas reageren wanneer de vlucht voorbij is met het argument dat we niet waren komen opdagen voor de vlucht.
Geduld is het enige wat u kunt hebben in deze situatie. Dit soort bedrijven hebben het extreem druk en de bezetting is ook niet optimaal omdat mensen thuis moeten werken.
Re: TAP Portugal - Gezeur over vergoeding vliegtickets
Ik denk niet dat u bang hoeft te zijn dat de vlucht (stiekem) door gaat op 6 juni.
Zo te zien heeft de TAP t/m 30 juni bijna alle Europese operaties gestopt (alleen op de routes Lissabon-Parijs en Lissabon-Londen worden vluchten uitgevoerd; ik neem niet aan dat u daarvoor tickets had):
https://www.flytap.com/en-se/latest-upd ... 1f-content
Dat was (hoogstwaarschijnlijk) al zo toen u op 24 mei jl. contact opnam over annuleren. Vandaar dat men u waarschijnlijk ook die 3 opties heeft voorgelegd.
Vanaf 1 juli staan de overige Europese vluchten weer gepland.
Deze informatie is consistent met de boekingssite, die t/m 30 juni geen te boeken vluchten laat zien.
Leg de informatie over het niet doorgaan van die vluchten vast en wacht af.
Zo te zien heeft de TAP t/m 30 juni bijna alle Europese operaties gestopt (alleen op de routes Lissabon-Parijs en Lissabon-Londen worden vluchten uitgevoerd; ik neem niet aan dat u daarvoor tickets had):
https://www.flytap.com/en-se/latest-upd ... 1f-content
Dat was (hoogstwaarschijnlijk) al zo toen u op 24 mei jl. contact opnam over annuleren. Vandaar dat men u waarschijnlijk ook die 3 opties heeft voorgelegd.
Vanaf 1 juli staan de overige Europese vluchten weer gepland.
Deze informatie is consistent met de boekingssite, die t/m 30 juni geen te boeken vluchten laat zien.
Leg de informatie over het niet doorgaan van die vluchten vast en wacht af.
Re: TAP Portugal - Gezeur over vergoeding vliegtickets
probeer Airhelp.com zij staan er voor alles wat met vliegtuig te maken heeft
Re: TAP Portugal - Gezeur over vergoeding vliegtickets
Mijn vlucht van gister werd pas 6 dagen van te voren officieel gecanceld bij Tap.
Echter mocht ik 8weken geleden al annuleren en heb ik voor de voucher +20% gekozen.
Ik had contact via de chat was super snel verliep.
Doorloop tijd van het uiteindelijk krijgen van de voucher was toch wel een paar weken.
Heb dus even geduld.
Echter mocht ik 8weken geleden al annuleren en heb ik voor de voucher +20% gekozen.
Ik had contact via de chat was super snel verliep.
Doorloop tijd van het uiteindelijk krijgen van de voucher was toch wel een paar weken.
Heb dus even geduld.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: TAP Portugal - Gezeur over vergoeding vliegtickets
Is gewoon een commerciële claim organisatie voor geannuleerde/vertraagde vluchten.
Daarvan is zover wij weten nog geen sprake. TS heeft een voucher aangeboden gekregen maar wilt zijn geld terug, maar zolang er nog niet geannuleerd is heeft hij hier geen recht op.
Re: TAP Portugal - Gezeur over vergoeding vliegtickets
wat ik zeer netjes vind is dat u uw vlucht heeft geannuleerd en dat zij dan toch nog een voucher aanbieden, in principe hadden zij dit helemaal niet hoeven doen en hadden ze u annuleringskosten in rekening mogen brengen....
verder moet u zich ook realiseren dat ook zij het nu heel druk hebben, een beetje geduld is wel op zijn plaats al kan ik me ook voorstellen dat u wel meer zekerheid wilt hebben....
verder moet u zich ook realiseren dat ook zij het nu heel druk hebben, een beetje geduld is wel op zijn plaats al kan ik me ook voorstellen dat u wel meer zekerheid wilt hebben....