LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TAX vliegtuigmaatschappijen cheaptickets

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
gerardbulthuis

TAX vliegtuigmaatschappijen cheaptickets

Ongelezen bericht door gerardbulthuis »

Hallo,

Iemand hier ervaring mee?
Voor mijn partner en kind heb ik bij cheaptickets een retourticket gekocht LIMA-Amsterdam. Dit was goedkoper dan een enkele ticket.
Van tevoren aangeven dat er geen gebruik wordt gemaakt van de vlucht Amsterdam-Lima. Medewerker gaf aan dat ik dit achteraf maar moest melden.
Nu vandaag dit gemeld. Eindelijk na tig keer bellen en lang wachten iemand van de helpdesk van chepatickets aan de lijn. De tax die is betaald voor mijn partner en kind bedragen € 259,33 tax voor de volwassen passagier en € 220,76 voor het
kind. De helft zou ik ongeveer terug willen omdat slechts gebruik is gemaakt van 1 vlucht. Volgens Cheaptickets blijft er van alle tax slechts ongeveer 41 euro over en rekenen ze nog 50 euro administratiekosten. Dus netto nihil. KLM zou geen tax retourneren. Ik kan deze informatie echter nergens staven en Cheaptickets geeft het niet vrij. Iemand hier ervaring mee? Blijft allemaal erg onduidelijk.
Mvg,
G. Bulthuis

edwinknight

Re: TAX vliegtuigmaatschappijen cheaptickets

Ongelezen bericht door edwinknight »

Ind is een retour ticket vaak goedkoper dan een enkeltje. Tis mij nog nooit gelukt om de taxes terug te krijgen toen ik een retourticket boekte terwijl ik van een enkele vluvht gebruik maakte.

Argument was dat als ik minder taxes wilde betalen ik maar een enkeltje moest boeken.

Geef je weinig kans.

gerardbulthuis

Tjsa en een enkeltje is veel duurder dan een retour ticket.

Pharan

Ongelezen bericht door Pharan »

@TS:

Het word me niet helemaal duidelijk of de vlucht al heeft plaatsgevonden. Heb bij KLM gewerkt en toentertijd was het zo dat de complete vlucht LIMA-AMS gecancelled wordt als u op de vlucht AMS-LIMA niet gevlogen bent.
Dit gebeurt door een computerprogrammaatje in het KLM reserveringssysteem die er van uit gaat dat als u de heenreis no-show bent, u ook de terugvlucht niet zult nemen.

Verder staan de taxen verplicht op uw ticket vermeldt (het printje van uw e-ticket).

gerardbulthuis

Heenreis is wel gemaakt, terugreis echter niet omdat beide in NL blijven.

Gesloten