LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teleurstellende service van KLM

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
cookie1976

Teleurstellende service van KLM

Ongelezen bericht door cookie1976 »

Bij mijn terugreis (oktober 2011) uit Minneapolis met KLM partner Delta had ik maarliefst een vertraging van 11 uur. Na de landing heb ik mij onmiddellijk gemeld bij de KLM servicedesk op de luchthaven. Hier werd mij medegedeeld dat ik recht heb op restitutie van mijn vliegticket en kreeg ik een telefoonnumer van de servicedesk mee. Hier moest ik maar mee bellen en het zou het geregeld worden.

Ik bel de volgende dag met de servicedesk leg de hele situatie uit en ik wordt promt doorverwezen naar het internet. Ik wordt vriendelijk verzocht een formuliertje in te vullen. Ik vul het formuliertje in en mail dit onmiddellijk. Ik krijg hier maar liefst 4 automatische bevestigingen van. Echter geen inhoudelijke reactie. Na ca 6 weken mail ik de klantenservice met de vraag waar mijn antwoord blijft. Ik ontvang geen antwoord.

Enkele dagen later vind ik na enig zoekwerk een telefoonnummer, na enkele keuzemenus te hebben doorkruist wordt de verbinding verbroken nadat een computerstem mij weer terugverwijst naar het internet. Nogmaals gebeld en na bewust enkele foute keuzes gemaakt te hebben kom ik eindelijk bij een medewerker terecht.

De medewerker bevestigd dat ik inderdaad recht heb op een restitutie, maar dat ik een foutief formulier heb ingevuld. Na ternauwernood niet uit mijn slof te zijn geschoten. Biedt de vriendelijke meneer mij aan, om mijn dossier om te hangen naar de juiste lijst of afdeling. Ik zou dan geen actie meer te hoeven ondernemen en binnen 5 dagen bericht ontvangen. Fijn toch?

Nee, niet fijn. Na 1 week nog steeds geen reactie van KLM. Dus wederom bellen met KLM. De wederom vriendelijke medewerker kon niets terugvinden. Dus wederom de hele situatie uitgelegd. Geen dossier, geen gespreksnotitie, helemaal niets was bekend bij KLM! Ik had op dat moment mijn vluchtgegevens niet bij de hand, hij verzocht mij later met gegevens terug te bellen.

Zoals besproken bel ik later terug en krijg een nieuwe vriendelijke collega aan de lijn, en weer leg ik de hele situatie uit. Deze medewerker vertelt mij na mijn relaas te hebben aangehoord, dat KLM mijn vlucht niet gaat vergoeden omdat zij is uitgevoerd door hun partner Delta. Gezien deze niet onder de Europese regels valt heb ik dus kortom... vette pech. Ik kon volgens hem wel nog eventuele onkosten proberen te declareren, maar daar moet ik... je raad het al... weer een formuliertje voor invullen.

Ik ben een frequente vlieger en niet alles gaat altijd perfect. Maar dit slaat tot noch toe alles. De medewerkers waren uiterst vriendelijk, maar ik ben 3 maanden van het kastje naar de muur gestuurd. En tot heden ca 4 maanden na datum heb ik nog steeds geen reactie op mijn 1e formuliertje. KLM / Delta, een dikke onvoldoende voor jullie service. :cry:

troyair

Re: Teleurstellende service van KLM

Ongelezen bericht door troyair »

Heb je al rechtstreeks contact opgenomen met Delta Airlines?
Want dat kon ik niet echt opmaken uit je verhaal.

Amerikaanse maatschappijen houden zich inderdaad niet aan de Europeesche regels omtrent compensatie bij vertraging, maar..........
Als je voet bij stuk houdt, bieden zij achteraf vaak wel een een compensatie in de vorm van vouchers of iets dergelijks.
Het is niet veel, maar beter iets dan niets.

Mike0512

Ongelezen bericht door Mike0512 »

Ook ik heb reeds enkele jaren met de KLM te doen. Je wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd, zelfs brieven aan de President Hartman leiden niet tot succes.
Op advies van het personeel moest ik betalen voor diensten, waarvoor ik niet behoef te betalen als Frequent Flyer en de kosten deklareen. Dat doe ik sinds 2010, maar terugbetaald is nog steeds niets. Ik schrijf vandaag mijn laatste brief aan de KLM en wanneer ik weer geen afdoend antwoord krijg, zal ik genoodzaakt zijn een advocaar in de hand te nemen.
Ik heb de indruk, dat mensen, die het Produt van de KLM willen helpen verbeteren, eerder als lastige klanten worden beschouwd, jammer!!!!

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

Degene die een brief aan Hartman stuurt en ook daadwerkelijk denkt dat die door Hartman wordt gelezen leeft in een droomwereld:)
Daar hebben dat soort mensen hun mensen voor en die behoren dat af te handelen.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

cookie1976 schreef:Bij mijn terugreis (oktober 2011) uit Minneapolis met KLM partner Delta had ik maarliefst een vertraging van 11 uur. Na de landing heb ik mij onmiddellijk gemeld bij de KLM servicedesk op de luchthaven. Hier werd mij medegedeeld dat ik recht heb op restitutie van mijn vliegticket en kreeg ik een telefoonnumer van de servicedesk mee. Hier moest ik maar mee bellen en het zou het geregeld worden.

Ik bel de volgende dag met de servicedesk leg de hele situatie uit en ik wordt promt doorverwezen naar het internet. Ik wordt vriendelijk verzocht een formuliertje in te vullen. Ik vul het formuliertje in en mail dit onmiddellijk. Ik krijg hier maar liefst 4 automatische bevestigingen van. Echter geen inhoudelijke reactie. Na ca 6 weken mail ik de klantenservice met de vraag waar mijn antwoord blijft. Ik ontvang geen antwoord.
Enkele dagen later vind ik na enig zoekwerk een telefoonnummer, na enkele keuzemenus te hebben doorkruist wordt de verbinding verbroken nadat een computerstem mij weer terugverwijst naar het internet. Nogmaals gebeld en na bewust enkele foute keuzes gemaakt te hebben kom ik eindelijk bij een medewerker terecht.

De medewerker bevestigd dat ik inderdaad recht heb op een restitutie, maar dat ik een foutief formulier heb ingevuld. Na ternauwernood niet uit mijn slof te zijn geschoten. Biedt de vriendelijke meneer mij aan, om mijn dossier om te hangen naar de juiste lijst of afdeling. Ik zou dan geen actie meer te hoeven ondernemen en binnen 5 dagen bericht ontvangen. Fijn toch?

Nee, niet fijn. Na 1 week nog steeds geen reactie van KLM. Dus wederom bellen met KLM. De wederom vriendelijke medewerker kon niets terugvinden. Dus wederom de hele situatie uitgelegd. Geen dossier, geen gespreksnotitie, helemaal niets was bekend bij KLM! Ik had op dat moment mijn vluchtgegevens niet bij de hand, hij verzocht mij later met gegevens terug te bellen.

Zoals besproken bel ik later terug en krijg een nieuwe vriendelijke collega aan de lijn, en weer leg ik de hele situatie uit. Deze medewerker vertelt mij na mijn relaas te hebben aangehoord, dat KLM mijn vlucht niet gaat vergoeden omdat zij is uitgevoerd door hun partner Delta. Gezien deze niet onder de Europese regels valt heb ik dus kortom... vette pech. Ik kon volgens hem wel nog eventuele onkosten proberen te declareren, maar daar moet ik... je raad het al... weer een formuliertje voor invullen.

Ik ben een frequente vlieger en niet alles gaat altijd perfect. Maar dit slaat tot noch toe alles. De medewerkers waren uiterst vriendelijk, maar ik ben 3 maanden van het kastje naar de muur gestuurd. En tot heden ca 4 maanden na datum heb ik nog steeds geen reactie op mijn 1e formuliertje. KLM / Delta, een dikke onvoldoende voor jullie service. :cry:

waarom niet de annuleringsverzekering ingeschakelt ??? korte lijn en doeltreffend

Slingertje

Ongelezen bericht door Slingertje »

Ze zijn nogal van de Social Media de laatste tijd, probeer het eens via Facebook/Twitter! Wellicht dat u dan wat sneller geholpen wordt.

Zoals eerder geschreven, Delta hoeft zich inderdaad niet aan de regels vwb de compensatieregeling te houden, dus het resultaat zal hoogstwaarschijnlijk niet gaan brengen van wat u in gedachten had.

Ik snap dat een lange vertraging erg vervelend kan zijn, maar ik snap niet waarom er een commissie in het leven is geroepen om geld terug te geven (of een andere vorm van compensatie) bij vertagingen van langer dan 3 uur.
Tuurlijk, je koopt een (dure) ticket en daar verwacht je van terug dat je op de 'afgsproken' tijden van punt A naar punt B wordt vervoerd. Een maatschappij zal op haar beurt er alles aan doen om ook dat waar te kunnen maken. Dat dat niet altijd lukt is voor beiden partijen zeer vervelend, maar moet daarom een maatschappij direct dubbel gestraft worden door ook nog eens de tickets te gaan vergoeden, naast de extra kosten die een maatschappij altijd al heeft bij een vertraging?
En als een vlucht nou vertraagd doordat 2 passagiers te lang in een taxfree shop of aan de bar blijven hangen (en dat gebeurt volgens mij geregeld)...moeten de kosten die een maatschappij dan maakt ook dan maar op die 2 passagiers gaan verhalen? Reken er dan maar op dat die 2 de rest van hun leven aan het afbetalen zijn, want elke minuut vertraging kan flink in de papieren lopen.

Just my 2 cents...het gaat er mij om dat de consument naar mijn mening soms echt doordraaft om hun gelijk te halen. Het liefst door de 'tegenpartij' (winkelketens, vliegmaatschappijen, reisorganisaties, autodealers etc..) zo zwart mogelijk te maken in het openbaar.
Erg goedkoop en makkelijk waarbij er alleen maar verliezers zijn.

Amen.

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

Slingertje schreef:
Zoals eerder geschreven, Delta hoeft zich inderdaad niet aan de regels vwb de compensatieregeling te houden, dus het resultaat zal hoogstwaarschijnlijk niet gaan brengen van wat u in gedachten had..
Das niet helemaal waar. (Althans volgens het IVW (Ilent tegenwoordig))
Als Delta vliegt op een EU bestemming, dan dienen ze zich te houden aan de EU verorderning vwb compensatie of niet.

Zie onder andere hier. Artikel 3, lid 1a en lid 1b.
Of de maatschappij nou uit Timboektoe of uit Nederland komt, hij voert een vlucht uit op een EU lidstaat dus de verordening is van kracht.

Slingertje

Ongelezen bericht door Slingertje »

Dan heb ik dat verkeerd begrepen, thnx voor de correctie :D

WX ICT

Ongelezen bericht door WX ICT »

ook het zelfde meegemaakt op een vlucht naar Detroit...Ik vlieg nu hoofdzakelijk met United Airlines

Gesloten