LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ticket geannuleerd door gate1

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jel77

Ticket geannuleerd door gate1

Ongelezen bericht door Jel77 »

Hallo,

Ik ontving gisteren onderstaand mailtje van gate1 waar ik een ticket bij had geboekt en betaald.

Geachte heer ******,

Via onze website heeft u een boeking gemaakt voor een vlucht van Mexico City naar Las Vegas.
Echter heeft de airline de tarieven niet correct geladen op website waardoor er een tariefs verschil is van 151 euro.
Graag vernemen wij of u hiermee akkoord gaat zodat wij u een betalingslink kunnen toesturen om dti bedrag te voldoen.
Wij willen u vriendelijk verzoeken ons uiterlijk maandag 28 oktober te contacteren.
Mocht u hier niet mee akkoord gaan kunnen wij de boeking kosteloos annuleren waarvoor wij uw betaling op uw rekening zullen terugstorten.

Kan dit zomaar?

Ik had op het moment van boeken de prijs gecontroleerd bij de vliegmaatschappij en daar werd dezelfde prijs vermeld. Heb echter besloten te boeken bij gate1 omdat ik daar met i-deal kon betalen.

rozemarijntje

Re: Ticket geannuleerd door gate1

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja dit kan,zal ook vast in de voorwaren staan

Zebiedeb u twee mogelijkheden kosteloos nnulereb of bijbetalen

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Keurig aangeboden oplossing. Fouten kunnen altijd gemaakt worden.

Jel77

Ik heb bijna 140 euro betaald voor een enkeltje. Is een vlucht van 4 uur. Is geen belachelijk goedkope prijs waardoor ik kon vermoeden dat de prijs niet juist kon zijn. Er zijn al vluchten van 100 euro voor die trip.

Begrijp niet dat mensen het redelijk vinden dat een bedrijf dan na 2 dagen de prijs meer kan verdubbelen of de ticket annuleren.

tenormin

Het gaat er niet zozeer om wat redelijk is of niet (sommige mensen krijgen niet eens bericht en staan voor de incheck balie en pas dan voor het blok). Maar een kleine verwijzing over prijzen die zo maar kunnen veranderen (is niet met uw bestemming o.i.d. te vergelijken maar hoe het kan gaan):
http://www.stedentripper.com/blog/1233/ ... s-ryanair/
Nogmaals, alleen maar een voorbeeldje; Google staat vol met klachten. Zie de gehele pagina met andere prijzen dan beloofd.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

oorspronkelijke vraag:
Jel77 schreef: Kan dit zomaar?
een paar antwoorden later:
Jel77 schreef:Begrijp niet dat mensen het redelijk vinden dat een bedrijf dan na 2 dagen de prijs meer kan verdubbelen of de ticket annuleren.
Met andere woorden: wàt wij ook antwoorden, u heeft altijd gelijk? U zoekt alleen gelijkgestemden? Mensen die met de wolven meehuilen?

Nee dank u, deze laat ik voorbijgaan.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jel77 schreef:Kan dit zomaar?
Nee, de hoofdregel is dat partijen aan een overeenkomst gebonden zijn. Dat geldt niet alleen voor de consument maar ook voor bedrijven. Maar zoals met alles, zijn er uitzonderingen.

Een van deze uitzondering is de oneigenlijk dwaling. Hierbij wilde een partij de overeenkomst
niet sluiten en de omstandigheden zodanig dat de andere partij er niet op mocht vertrouwen dat hij dit wel wilde. En de bewijslast hiervoor ligt bij de verkoper, omdat hij dit zal moeten stellen.

Een grote bekende zaak hier over is het Otto arrest. Het gerechtshof vergeleek de prijs van de TV met vergelijkbare, op de markt aangeboden, TV en kwam tot het oordeel dat een factor 7 of 8 toch wel een heel erg groot verschil was en gaf de verkoper gelijk.

tenormin

Alfatrion, om het Otto arrest bij dit item te slepen is totaal onterecht en van een geheel andere orde. Je weet best dat luchtvaartmaatschappijen de ene dag totaal andere prijzen kunnen hebben dan de andere dag. Zelfs verschil in uren zijn waargenomen op diverse sites. Zie alom klachten over deze handelwijze. En als de TS de €151,00 niet wil(de) betalen: hij krijgt de aanbieding het geld teruggestort te krijgen. Dus het is aan hem wat hij wil doen.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

alfatrion schreef:
Jel77 schreef:Kan dit zomaar?
Nee, de hoofdregel is dat partijen aan een overeenkomst gebonden zijn. Dat geldt niet alleen voor de consument maar ook voor bedrijven. Maar zoals met alles, zijn er uitzonderingen.

Een van deze uitzondering is de oneigenlijk dwaling. Hierbij wilde een partij de overeenkomst
niet sluiten en de omstandigheden zodanig dat de andere partij er niet op mocht vertrouwen dat hij dit wel wilde. En de bewijslast hiervoor ligt bij de verkoper, omdat hij dit zal moeten stellen.
Alfatrion volgens mij kan Gate 1 in dit geval niets omdat de prijs niet zó afwijkend is dat ts er aan had kunnen twijfelen of ervan uit had kunnen gaan dat dit een fout was.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ik moest veel later na de boeking, een flinke brandstof prijs verhoging bij betalen, je kan er tegen in gaan, dan mag je mee op de vleugel, of gewoon bijbetalen, ook deze prijzen variëren regelmatig.

Jel77

Update:

Ik heb mijn e-ticket net opgestuurd gekregen.
Ontving begin van de avond onderstaand mailtje van gate1

Geachte heer *****,

Hartelijk dank voor uw email.
Zoals u tevens kunt lezen in de Algemene voorwaarden van Gate1 waar u tevens mee akkoord bent gegaan bij het maken van de boeking is dat;

3.2 Gate1.nl houdt zich te allen tijde het recht voor om zich binnen 2 werkdagen na reservering te beroepen op de afgegeven tarieven. Dit kan bijvoorbeeld komen door computerstoringen of onverwachte wijzigingen van luchthavenbelastingen en veiligheidstoeslagen ('security taxes'). Mocht het totaalbedrag van uw reservering hierdoor onverwacht hoger uitkomen, dan mag de reservering kosteloos worden geannuleerd of u maakt de reservering alsnog definitief voor de hogere prijs middels bijbetaling.

Indien u niet akkoord gaat met de bijbetaling kunnen wij uw betaling terugstorten op uw rekening.

Heb gelijk onderstaande reactie gestuurd. en kreeg daarna gelijk alsnog mijn ticket.

Geachte heer/mevrouw,

Ik ga zeker geen 150 euro bijbetalen. Ik blijf erbij dat de overeenkomst gesloten is en bindend is. Ik geloof niet dat opeens de luchthavenbelasting of veiligheidstoeslagen hebben geleid tot een verhoging van de ticket met 150 euro. Als ik direct bij de airline zelf had geboekt had ik de ticket gewoon geleverd gekregen.

Mocht u de ticket niet willen leveren stuur dan het geld maar terug. Ik ga er wel melding van maken bij tros radar en kassa.

Met vriendelijke groet,

Toch een plusje voor gate1.

tenormin

Heb gelijk onderstaande reactie gestuurd. en kreeg daarna gelijk alsnog mijn ticket.
Mocht u de ticket niet willen leveren stuur dan het geld maar terug. Ik ga er wel melding van maken bij tros radar en kassa.

Met vriendelijke groet,

Toch een plusje voor gate1.[/quote]

Is het mogelijk je ticket hier te tonen? Fotootje maken?

Jel77

Hallo,
Al mijn gegevens staan op het ticket dus ga er geen foto van maken. Hieronder zie je een gedeelte van de gegevens van de airline waar ik kan inloggen met het e-ticket.

MEXICO CITY11/18/2013TO LAS VEGAS
08:50 PM
AM
PM
MEX
TERMINAL 2
11:01 PM
AM
PM
LAS
TERMINAL 3
Check-in
Aeromexico | AM 490 confirmed
Monday, November 18, 2013 | duration 4:11
Dep: 08:50 PM Mexico City, Mexico | Juarez International MEX | Terminal 2
Arr: 11:01 PM Las Vegas, USA | McCarran International LAS | Terminal 3
view details
MISCELLANEOUS

Fredbo

Ongelezen bericht door Fredbo »

Gate1 maakt hier kennelijk een gewoonte van. Zojuist ontving ik onderstaande email.
Het is toch te gek dat bij herhaling een vliegticketmaatschappij met dit soort praktijken kan wegkomen.

Gate1.nl
T: 0900-1566
Dagelijks bereikbaar tot 24 uur
€ 1,- per gesprek

Vliegtickets | Hotels | Autohuur | AANBIEDINGEN

Geachte heer ****,

Via onze website Gate1.nl hebt u een boeking gemaakt.

Helaas heeft de luchtvaartmaatschappij het tarief niet correct geladen op onze website. Het tarief is hoger dan aangegeven via de website.

Het tarief van dit ticket is echter 47 Eur duurder.

Indien u hiermee akkoord gaat dan kunnen wij u een betalingslink doormailen zodat u met IDEAL of Creditcard kunt betalen

Deze bijbetaling dient binnen 24 uur binnen te zijn. Als u hiermee niet akkoord gaat dan kunt u ook kosteloos annuleren. U kunt dit per email bevestigen naar [email protected].

Dan ontvangt u de gehele betaling retour. Indien u nog vragen heeft dan kunt u ons bereiken via telefoonnummer: 020-8203180

Met vriendelijke groet,
Gate1.nl

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

kostenloos annuleren als je het er niet mee eens bent. Dus wat is het probleem?

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Wat een onbeschaamde geldklopperij. Ik zou er niet mee akkoord gaan. Gewoon je ticket eisen. Contract is contract. En als ik me niet vergis zijn algemene voorwaarden die de prijs eenzijdig laten veranderen op de zwarte lijst gezet en dus vernietigbaar. Laat ze gewoon alsnog leveren.

@olaf79 probleem is dat ondertussen de prijs bij anderen omhoog gaat terwijl zij een spelletje spelen.

Fredbo

Het probleem is dat ik hotels geboekt heb en een auto gehuurd.
Ik kan niet meer voor een vergelijkbaar tarief boeken bij een andere maatschappij.
Bovendien geeft Gate1 de schuld aan British Airways terwijl de prijs op hun site slecht weinig duurder was.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Wauw. Ik heb even gegoogled op gate1.nl/ tix.nl . Wat een vieze modderpoel. Daar ga ik echt ver van uit de buurt blijven.

Fredbo

Gate1 schreef:

Hartelijk dank voor uw email.
Zoals aangegeven in uw vorige email heeft Gate1 het recht om terug te komen op de afgegeven tarieven.
Dit staat in onze algemene voorwaarden aangegeven waarvoor u bij het maken van de boeking akkoord heeft gegeven.
Graag vernemen wij van u of u akkoord gaat met de bijbetaling, of de boeking kosteloos wenst te annuleren.

Mijn antwoord:

Onder protest zal ik de bijbetaling overmaken op uw girorekening, waartoe u mij een betalingslink zal sturen.
Ik wijs u echter op het Otto-arrest. Ik heb reeds contact opgenomen met verschillende organisaties hierover (waaronder mijn rechtsbijstandverzekering).
Een boeking rechtstreeks bij British Airways was nu ruim 20 euro goedkoper geweest.
U verliest hiermee (onder andere) een belangrijke klant voor de toekomst.

P.S. Het valt op dat er buitengewoon veel klachten met dezelfde strekking op het internet te vinden zijn.

Fredbo

Zojuist laat Gate1 mij weten dat de verhoging twee personen betreft, dus verdubbeld wordt, waarmee de prijs rechtstreeks bij British Airways zelfs 70 euro goedkoper zou zijn geweest.

Gesloten