LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tix.nl en Baby

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
marczelf
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2014 09:35

Tix.nl en Baby

Ongelezen bericht door marczelf »

Dit voorjaar hebben we 3 KLM tickets geboekt bij Tix.nl.
Eerst heb ik zelf mijn ticket geboekt, aangezien in eerder terug vloog.
Daarna voor mijn vrouw en baby geboekt.
Echter we kregen bij het invoeren van de naam van onze baby een foutmelding "naam te lang"
De voornaam van onze baby bestaat uit 5 letters en de achternaam uit 11 letters.
We hebben Tix gebeld en die gaf aan de naam van de in te korten..
Na het inkorten van de naam naar 2 letters + 5 letters lukte het echter nog niet.
Wederom Tix gebeld en die gaf aan de namen telefonisch door te geven en dan zou Tix de namen in het systeem zetten.
Het systeem van Tix koppelt de naam van de baby namelijk aan de naam van de moeder in hetzelfde veld.
Bij direct boeken bij KLM treedt dit probleem niet op.
Toen we de elektronische tickets ontvingen, bleken de afgekorte namen op de tickets te staan.
Omdat je hiermee niet kunt vliegen, hebben we weer contact opgenomen met Tix.nl en wederom de juiste tenaamstelling telefonisch doorgegeven.
Hierna een email ontvangen met de volledige namen, echter met schrijffout in de naam van mijn vrouw.
Weer gebeld en de juiste tenaamstelling doorgegeven.
Volgende dag email van Tix ontvangen met voorstel "coulanceregeling":

"Naar aanleiding van het telefoongesprek hebben wij contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij KLM. Zij geven aan dat ondanks het om één karakter gaat niet kosteloos kunnen wijzigen. KLM ziet het als een naamswijziging en de kosten voor een naamswijziging zijn € 95,- van KLM. Het enige wat wij voor kunnen betekenen is uit coulance de helft van de € 95,- betalen."

Navraag vandaag bij KLM leerde ons dat wijziging van 1 letter voor KLM klanten kosteloos is.

Bovenstaande hebben we te kennen gegeven aan Tix. Tevens hebben we aangegeven dat, indien het nu niet kosteloos opgelost wordt, we de sociale media zullen opzoeken.

Daarna heeft Tix nog een voorstel gestuurd:
"Bij hoge uitzondering zullen wij de wijzigingskosten van Tix.nl achterwege laten. Daarnaast zullen wij uit coulance de helft van de wijzigingskosten van de KLM op ons nemen. Wij zullen u een betalingslink doormailen voor de € 25,- wijzigingskosten."

Conclusie: Altijd bij direct bij de luchtvaartmaatschappij boeken.
TIX = NIX

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tix.nl en Baby

Ongelezen bericht door sjohie »

marczelf schreef:Dit voorjaar hebben we 3 KLM tickets geboekt bij Tix.nl.
Eerst heb ik zelf mijn ticket geboekt, aangezien in eerder terug vloog.
Daarna voor mijn vrouw en baby geboekt.
Echter we kregen bij het invoeren van de naam van onze baby een foutmelding "naam te lang"
De voornaam van onze baby bestaat uit 5 letters en de achternaam uit 11 letters.
We hebben Tix gebeld en die gaf aan de naam van de in te korten..
Na het inkorten van de naam naar 2 letters + 5 letters lukte het echter nog niet.
Wederom Tix gebeld en die gaf aan de namen telefonisch door te geven en dan zou Tix de namen in het systeem zetten.
Het systeem van Tix koppelt de naam van de baby namelijk aan de naam van de moeder in hetzelfde veld.
Bij direct boeken bij KLM treedt dit probleem niet op.
Toen we de elektronische tickets ontvingen, bleken de afgekorte namen op de tickets te staan.
Omdat je hiermee niet kunt vliegen, hebben we weer contact opgenomen met Tix.nl en wederom de juiste tenaamstelling telefonisch doorgegeven.
Hierna een email ontvangen met de volledige namen, echter met schrijffout in de naam van mijn vrouw.
Weer gebeld en de juiste tenaamstelling doorgegeven.
Volgende dag email van Tix ontvangen met voorstel "coulanceregeling":

"Naar aanleiding van het telefoongesprek hebben wij contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij KLM. Zij geven aan dat ondanks het om één karakter gaat niet kosteloos kunnen wijzigen. KLM ziet het als een naamswijziging en de kosten voor een naamswijziging zijn € 95,- van KLM. Het enige wat wij voor kunnen betekenen is uit coulance de helft van de € 95,- betalen."

Navraag vandaag bij KLM leerde ons dat wijziging van 1 letter voor KLM klanten kosteloos is.

Bovenstaande hebben we te kennen gegeven aan Tix. Tevens hebben we aangegeven dat, indien het nu niet kosteloos opgelost wordt, we de sociale media zullen opzoeken.

Daarna heeft Tix nog een voorstel gestuurd:
"Bij hoge uitzondering zullen wij de wijzigingskosten van Tix.nl achterwege laten. Daarnaast zullen wij uit coulance de helft van de wijzigingskosten van de KLM op ons nemen. Wij zullen u een betalingslink doormailen voor de € 25,- wijzigingskosten."

Conclusie: Altijd bij direct bij de luchtvaartmaatschappij boeken.
TIX = NIX
Tsja, er is natuurlijk een reden dat clubs als Tix zo goedkoop zijn, dat zit oa in de karige service, en beknellende voorwaarden. Maar wat ik dan niet helemaal snap, waarom hebben jullie besloten om de naam dan maar in te korten, terwijl bij het boeken via Tix duidelijk staat, met blauwe hulpballonetjes, dat de namen moeten corresponderen met die in het reisdocument? Tel daarbij op dat elk kind tegenwoordig een eigen paspoort of ID-bewijs heeft, en dan moet het toch wel duidelijk zijn dat afkortingen never nooit niet kunnen werken?

Tix.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2011 12:32

Re: Tix.nl en Baby

Ongelezen bericht door Tix.nl »

Geachte heer /mevrouw Harvey,

Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben zojuist uw boeking, nogmaals uitgebreid nagekeken. De gehele situatie is nogmaals intern besproken en per e-mail hebben wij u bericht over de passende oplossing die hieruit naar voren is gekomen vanuit onze operationeel manager.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
CustomerCare
TIX.nl

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Tix.nl en Baby

Ongelezen bericht door encore »

Geef ook maar even door aan de OM dat halve berichten in SocialMedia killing zijn voor het, toch al slechte, imago.
Ik boek altijd op het laatste moment bij de vliegmij. zelf. En als ik dit soort topics lees weet ik weer waarom.

madfred
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Tix.nl en Baby

Ongelezen bericht door madfred »

geengast schreef:Ik zelf zou nooit een baby in een vliegtuig zetten.
Die stuur je dan per DHL op of zo?

geengast
Berichten: 597
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Tix.nl en Baby

Ongelezen bericht door geengast »

Als iedereen thuis zou blijven, hadden we in elk geval geen oorlogen.

Gesloten