LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] toeslag alleen reizende

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Fangio33

toeslag alleen reizende

Ongelezen bericht door Fangio33 »

Toeslagen alleen reizende.

Ik heb onlangs weer met verbazing naar Kassa zitten kijken naar het gedraai van die man die de reisbranche vertegenwoordigt.
De oplossing volgens mij; het aanbiedingsbedrag moet gebaseerd zijn op een alleen reizende inclusief alle toeslagen. Vervolgens krijg je dan bij het boeken heel eenvoudig een korting op iedere mee reizende. Simpel en duidelijk. Dus geen toeslagen, maar kortingen.

Waarom dit nog niet eerder is ingevoerd begrijp ik maar al te goed. De alleen reizende wordt namelijk totaal besodemieterd, als er al een mogelijkheid is om te kunnen boeken. In vele gevallen is dit niet eens mogelijk. Probeer maar eens als alleen reizende een cruise te boeken. Het komt ook voor dat je voor twee personen, minus één ontbijt, moet betalen.
In 2009 was ik het zo zat om altijd de hoofdprijs te moeten betalen, dat ik besloot om een camper te kopen en dat is mij tot op heden meer dan goed bevallen. Had ik 45 jaar geleden al moeten doen! Als ik nu langs Schiphol rij steek ik mijn middelvinger op met een big smile. Ze kunnen wat mij betreft de ..-ring krijgen, om maar even Harry Jekkers te citeren.

ruud_a

Re: toeslag alleen reizende

Ongelezen bericht door ruud_a »

niet alle toeslag is ook werkelijk een toeslag ten opzichte van 2 personen.
vergelijk bijvoorbeeld de toeslag voor een eenpersoonskamer met het feit dat als twee mensen een reis boeken, zij allebei hebben betaald voor de kamer waar ze samen in slapen.
dus 1 kamer voor de prijs van 2, dat is pas een toeslag.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Zo, dat eruit hé, Fangio33. Inderdaad een beetje dom om al niet veel eerder een camper te kopen: dan had die middelvinger nog niet bestaan, althans niet op de manier zoals nu vertaald word, daar wel eens aan gedacht :lol: ?? (Ik bedoel dus 45 jaar geleden)!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Fangio33 schreef:Toeslagen alleen reizende.

Ik heb onlangs weer met verbazing naar Kassa zitten kijken naar het gedraai van die man die de reisbranche vertegenwoordigt.
De oplossing volgens mij; het aanbiedingsbedrag moet gebaseerd zijn op een alleen reizende inclusief alle toeslagen. Vervolgens krijg je dan bij het boeken heel eenvoudig een korting op iedere mee reizende. Simpel en duidelijk. Dus geen toeslagen, maar kortingen.

Waarom dit nog niet eerder is ingevoerd begrijp ik maar al te goed. De alleen reizende wordt namelijk totaal besodemieterd, als er al een mogelijkheid is om te kunnen boeken. In vele gevallen is dit niet eens mogelijk. Probeer maar eens als alleen reizende een cruise te boeken. Het komt ook voor dat je voor twee personen, minus één ontbijt, moet betalen.
In 2009 was ik het zo zat om altijd de hoofdprijs te moeten betalen, dat ik besloot om een camper te kopen en dat is mij tot op heden meer dan goed bevallen. Had ik 45 jaar geleden al moeten doen! Als ik nu langs Schiphol rij steek ik mijn middelvinger op met een big smile. Ze kunnen wat mij betreft de ..-ring krijgen, om maar even Harry Jekkers te citeren.
Wat voor camper is dat wel niet, dat je er mee kan vliegen?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Overigens tik ik "cruise boeken" in op google, kies de eerste link, en boek zonder problemen een 8 daagse cruise voor 1 persoon door het Middellandse zee gebied, tegen ~20% meerprijs, wat lang niet 2 personen minus ontbijt voor 1 persoon is zoals u claimt.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:Overigens tik ik "cruise boeken" in op google, kies de eerste link, en boek zonder problemen een 8 daagse cruise voor 1 persoon door het Middellandse zee gebied, tegen ~20% meerprijs, wat lang niet 2 personen minus ontbijt voor 1 persoon is zoals u claimt.
Hartstikke waar: mijn vriendin boekt er wel 5 per jaar: single en op zoek naar een vent :lol: kost een scheet en drie knikkers. Maar tot nu toe zonder succes. 't Zijn alleen die mannen in jurken waar ze de zoveelste vrouw in een harem kan zijn. De laatste jaren was het Egypte, maar dat is "on hold at the moment", logisch. Haar habibi is captain op een cruiseschip maar ja, geen werk meer sinds de "oorlog" daar. En, hij is natuurlijk getrouwd :lol: .

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je wordt pas besodemieterd als je niet krijgt wat je boekt. Als bij de boeking duidelijk is wat het kost is er niks aan de hand.

En waarom zou een reisorganisatie moeten adverteren met prijzen die slechts voor een heel klein deel van de mogelijke klanten van toepassing is? Als je prijzen ziet op basis van 2p dan weet je toch dat de prijzen anders zijn voor 1p, 3p of 4p?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nederland, land van uitgekauwde en uitgemolken regeltjes en regelingen, waar niemand hoeft na te denken omdat het allemaal zo goed is georganiseerd... Waarom lukt het steeds maar niet om dat ideaal van velen nu eindelijk eens te bereiken?

Eigenlijk zou er voor iedere groep een aparte brochure moeten zijn: voor alleenstaanden, duo's, trio's, kwartetten, gezinnen met 1, 2, 3, 4, 5, 6+ kinderen, 55+, groepen, en noem maar op. Hoeft niemand zich tekort gedaan te voelen, want binnen de groep betaalt iedereen even veel.

Kom op reisorganisaties, doe er eens wat aan!

Gesloten