LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia annuleert of verplaatst vluchten om duurdere tickets te verkopen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
PieterHeller

Transavia annuleert of verplaatst vluchten om duurdere tickets te verkopen

Ongelezen bericht door PieterHeller »

Heb een vlucht geboekt voor 22-6, na 1 week is deze verdwenen, en gaat er ineens een vlucht op 21-6 die niet beschikbaar was op het moment van boeken. Een voucher gekregen, maar moet nu opnieuw boeken, en het dubbele betalen!

Ze hadden me ook kunnen aanbieden om om te boeken voor dezelfde prijs naar 21-6, ipv deze vorm van oplichting te hanteren om duurdere tickets te verkopen. Ik boek niet voor niets zo vroeg!

Arizonakid

Re: Transavia annuleert of verplaatst vluchten om duurdere tickets te verkopen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Geloof het of niet, maar door een soort virusje is het een beetje een puinhoop in de luchtvaart wereld. Oplichting roept iedereen graag (en komt dan nooit meer terug) maar dat is dit niet. Het is gewoon een rare wereld in de reisbranche, en alle maatschappijen boeken om, annuleren en verschuiven vluchten. Het zou netjes zijn als je voor dezelfde prijs kon boeken, maar zo werkt het jammer genoeg niet.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Maar die andere vlucht is toch op een andere datum/tijd? Dan klopt je conclusie niet.

Op grond waarvan is de vlucht trouwens geannuleerd? Waar ging de vlucht naartoe? En wanneer was er geannuleerd? Deze vragen kunnen uitmaken of je recht hebt op een schadevergoeding.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Tsja, is hier nog sprake van overmacht of is er iets anders aan de hand?

Overmacht of geen overmacht, formeel gezien heeft u recht op geld terug. Maar u kunt ook kiezen voor een plek op een andere vlucht naar dezelfde bestemming. En waarschijnlijk heeft u daar zelfs recht op zonder extra te moeten betalen. Misschien kan dat zelfs wel gezegd worden van een plek op de (eerdere) vlucht van 21-6.

Als het geen overmacht is, heeft u mogelijk zelfs recht op compensatie, afhankelijk van het moment van annulering in relatie tot de vertrekdatum.

Maar ja, probeer het allemaal maar eens voor elkaar te krijgen.

Bauer88

Ongelezen bericht door Bauer88 »

Mijn vlucht in oktober naar Afrika is ook gecanceld op met als reden: Corona. Ik heb de vlucht met KLM via vliegwinkel.nl geboekt. Vervolgens als ik dezelfde vlucht weer wil boeken (zelfs met vliegwinkel.nl) is deze vlucht gewoon beschikbaar, maar 200 euro duurder. Waarom bieden zij deze vlucht nog aan als zij hem net geannuleerd hebben?? En is hier iets tegen te doen?

Gesloten