LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia, camera vergeten=weg!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
asv60

Transavia, camera vergeten=weg!

Ongelezen bericht door asv60 »

2 weken geleden hebben wij onze camera vergeten uit de stoelzak te halen.
Heel stom natuurlijk, dat geef ik gelijk toe.
Maar je verwacht ook dat dat gelijk gevonden wordt, het vliegtuig wordt immers direct schoongemaakt.
Toen wij merkten dat we de camera vergeten waren(1 uur na thuiskomst) gelijk gebeld met Transavia.
We moesten een formulier op de website schiphol.nl invullen.
Gedaan, er zou binnen 5 dagen contact opgenomen worden. Dit gebeurde niet, dus gebeld, en kreeg te horen dat camera niet bij lost & found was afgegeven.
Transavia weer gebeld en ze zeggen dat zij er niets aan kunnen doen als er niets is afgegeven bij lost &found.
Wij zaten achterin het vliegtuig, dus ginger er bijna als laatsten uit.
Dus het is niet zo dat allerlei passagiers nog de mogelijk hadden om onze camera mee te nemen.
Vind het een beetje raar dat Transavia verder bv geen contact opneemt met het schoonmaakbedrijf, zo in de trant van, we hebben een klacht gehad over een vermist fototoestel dat niet gevonden is.
Als er nu een kwaadwillend persoon werkzaam is binnen dat schoonmaakbedrijf wordt hem of haar geen stroobreed in de weggelegd.
Vind dus dat ze op z'n minst zoiets moeten doen .

sephora30

Re: Transavia, camera vergeten=weg!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Er hoeft maar 1 persoon na jou uit te stappen en de camera kan al gejat zijn. Gevalletje helaas pindakaas.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

asv60 schreef:2 weken geleden hebben wij onze camera vergeten uit de stoelzak te halen.
Heel stom natuurlijk, dat geef ik gelijk toe.
Maar je verwacht ook dat dat gelijk gevonden wordt, het vliegtuig wordt immers direct schoongemaakt.
Toen wij merkten dat we de camera vergeten waren(1 uur na thuiskomst) gelijk gebeld met Transavia.
We moesten een formulier op de website schiphol.nl invullen.
Gedaan, er zou binnen 5 dagen contact opgenomen worden. Dit gebeurde niet, dus gebeld, en kreeg te horen dat camera niet bij lost & found was afgegeven.
Transavia weer gebeld en ze zeggen dat zij er niets aan kunnen doen als er niets is afgegeven bij lost &found.
Wij zaten achterin het vliegtuig, dus ginger er bijna als laatsten uit.
Dus het is niet zo dat allerlei passagiers nog de mogelijk hadden om onze camera mee te nemen.
Vind het een beetje raar dat Transavia verder bv geen contact opneemt met het schoonmaakbedrijf, zo in de trant van, we hebben een klacht gehad over een vermist fototoestel dat niet gevonden is.
Als er nu een kwaadwillend persoon werkzaam is binnen dat schoonmaakbedrijf wordt hem of haar geen stroobreed in de weggelegd.
Dus Transavia moet maar allerlei mensen bezig laten wezen met het feit dat u uw spullenboel vergeet?

Als u toch pas als laatste het vliegtuig uitkon, heeft u zeeën van tijd gehad alles te controleren of u niets vergeten bent. Stoelzakken kunnen heel makkelijk uitgebreid tijdens de daling eens gecontroleerd worden op wat er allemaal inzit en eventueel al eruit halen en in de tas stoppen. U moet zelf op uw spullenboel letten.

Mogelijk kunt u dit wel opgeven aan de reisverzekering.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Helemaal mee eens Emmy! Ik denk alleen dat de reisverz zal zeggen dat verz niet de normale voorzichtigheid in acht genomen heeft, precies om de reden die jij al aangeeft, deze "schade"had makkelijk door TS voorkomen kunnen worden...

Maar ik zou het zeker opgeven TS, je weet nooit.

Maar om er nu van uit te gaan dat Transavia speciaal voor alle mensen die wat vergeten zijn, het schoonmaakt bedrijf gaat bellen is echt heel naief, zeker in deze tijd, dan zouden ze daar wel een hele afdeling voor kunnen openen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Maar om er nu van uit te gaan dat Transavia speciaal voor alle mensen die wat vergeten zijn, het schoonmaakt bedrijf gaat bellen is echt heel naief, zeker in deze tijd, dan zouden ze daar wel een hele afdeling voor kunnen openen.
Als ze dat moeten doen , hebben ze nog het dubbele aan personeel nodig.

Ga zoals gezegd contact opnemen met je verzekering, jij bent het vergeten , dus kan je Transavia niet de schuld geven.

Emmy75

Leojes30 schreef:Helemaal mee eens Emmy! Ik denk alleen dat de reisverz zal zeggen dat verz niet de normale voorzichtigheid in acht genomen heeft, precies om de reden die jij al aangeeft, deze "schade"had makkelijk door TS voorkomen kunnen worden...
Dat is heel goed mogelijk. Er zijn wel polissen die dit soort dingen ook vergoeden. Idd zoals u zegt gewoon proberen.
Leojes30 schreef: Maar om er nu van uit te gaan dat Transavia speciaal voor alle mensen die wat vergeten zijn, het schoonmaakt bedrijf gaat bellen is echt heel naief, zeker in deze tijd, dan zouden ze daar wel een hele afdeling voor kunnen openen.
Als hiervoor de reële kosten in rekening gebracht zouden worden, hoeven veel mensen de vergeten spullen niet meer terug. Het wordt al snel duurder dan een nieuwe camera.

john duelieux

Ongelezen bericht door john duelieux »

Emmy75 schreef: Dus Transavia moet maar allerlei mensen bezig laten wezen met het feit dat u uw spullenboel vergeet?
Als u toch pas als laatste het vliegtuig uitkon, heeft u zeeën van tijd gehad alles te controleren of u niets vergeten bent. Stoelzakken kunnen heel makkelijk uitgebreid tijdens de daling eens gecontroleerd worden op wat er allemaal inzit en eventueel al eruit halen en in de tas stoppen. U moet zelf op uw spullenboel letten.
Leojes30 schreef:Helemaal mee eens Emmy! ....Maar om er nu van uit te gaan dat Transavia speciaal voor alle mensen die wat vergeten zijn, het schoonmaakt bedrijf gaat bellen is echt heel naief, zeker in deze tijd, dan zouden ze daar wel een hele afdeling voor kunnen openen.
ciske schreef:[
..., jij bent het vergeten , dus kan je Transavia niet de schuld geven.
Wat ASV 60 aan Transavia vraagt is of zij niet eens iets meer moeite kunnen doen. En dat lijkt mij een redelijke vraag.
Dat hij beter op zijn spullen moet letten is hem welbekend. En het laatste waar hij op zit te wachten is dat het hem door de bekende personen van dit forum weer heel dik wordt ingewreven.
Een schandelijke zaak zoals nieuwkomers hier worden behandeld door de zogenaamde "oude garde"

ciske

aan Transavia vraagt is of zij niet eens iets meer moeite kunnen doen
Dacht je nou werkelijk dat die lui uit hun neus zitten te eten?
Een schandelijke zaak zoals nieuwkomers hier worden behandeld door de zogenaamde "oude garde"
Ja hoor, lees je eigen bijdragen effe, dat is pas schandelijk!!

asv60

Ongelezen bericht door asv60 »

quote="john duelieux"]

Wat ASV 60 aan Transavia vraagt is of zij niet eens iets meer moeite kunnen doen. En dat lijkt mij een redelijke vraag.
Dat hij beter op zijn spullen moet letten is hem welbekend. En het laatste waar hij op zit te wachten is dat het hem door de bekende personen van dit forum weer heel dik wordt ingewreven.
Een schandelijke zaak zoals nieuwkomers hier worden behandeld door de zogenaamde "oude garde"[/quote]

Ik bedoel wat hier boven gezegd wordt. En op jullie opmerkingen van eigen schuld dikke bult zit ik echt niet te wachten. Zoals jullie in de 2e regel van mijn bericht kunnen lezen geef ik ook ruiterlijk toe dat het stom is.
Transavia geeft alles uit handen aan de afd lost& found van Schiphol en ook zij hadden er misschien een telefoontje aan kunnen wagen naar het schoonmaakbedrijf. En daar is echt niet een hoop meer personeel voor nodig!
En natuurlijk heb ik het opgegeven bij de reisverzekering, dat is het enige wat ik nog kan doen.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Als je op een openbaar forum wat schrijft , krijg je reacties, ook reacties die je niet leuk vind....

En tuurlijk een telefoontje kost geen tijd/geld/personeel...Maar denkt u nu echt dat u de enige bent, die wat vergeet???

Ik denk minimaal 5 mensen per vlucht..de een een boek of knuffel de ander een ipod of camera

Weet je hoeveel vluchten Transavia op een dag doet in deze periode ? 20? 50? (pure gok) doe dat maal 5 das dus 100 telefoontjes op een dag en 700 per week en 2100 per maand....hoezo geen tijd/geld/personeel

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat zei de reisverzekering toen u hiervoor een claim indiende? De vlucht is bij mijn weten nog onderdeel van de reis namelijk.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom nu een kwaadwillend persoon? Het zou ook het beleid kunnen zijn: alles wat niet in het vliegtuig hoort gooien we weg, de container in, of het nog bruikbaar is of niet. Weet jij veel, als je zo'n ding vindt, wat voor foto's er op staan? Dan vindt je dat, moet je nog een keertje door de beveiliging, laat maar...

sjohie

witte angora schreef:
Waarom nu een kwaadwillend persoon? Het zou ook het beleid kunnen zijn: alles wat niet in het vliegtuig hoort gooien we weg, de container in, of het nog bruikbaar is of niet. Weet jij veel, als je zo'n ding vindt, wat voor foto's er op staan? Dan vindt je dat, moet je nog een keertje door de beveiliging, laat maar...
Ik weet dat bij het schoonmaken van vakantiehuisjes, het beleid is dat alles wat gevonden wordt in zo'n huisje, weggegooid wordt, en producten meenemen en betrapt worden, resulteert in een officiele waarschuwing, dus dat kan hier ook zo zijn. En laten we wel wezen, die chartervluchten zijn niks meer dan vliegende touringcars tegenwoordig, dat schoonmaakpersoneel wordt er ook met een stopwatch in de hand doorheen gejaagd.

ciske

witte angora schreef:

Ik zie dat ook niet zo, dat kwaadwillende personeel, meestal als ze iets vinden bewaren ze het ook, maar alsnog is het TS eigen schuld, wat hij/zij ook toegeeft, maar die denkt dat hij/zij de enigste is.

sjohie

ciske schreef:
witte angora schreef:

Ik zie dat ook niet zo, dat kwaadwillende personeel, meestal als ze iets vinden bewaren ze het ook, maar alsnog is het TS eigen schuld, wat hij/zij ook toegeeft, maar die denkt dat hij/zij de enigste is.
En dan nog, dit is dan toch een gevalletje reisverzekering?

ciske

yeps, tenzij TS niet verzekerd is.

sjohie

ciske schreef:
Wilde gok, ik denk van niet. :wink:

ciske

sjohie schreef:
ciske schreef:
Wilde gok, ik denk van niet. :wink:
gok met je mee, denk het ook niet :wink:

the_hurricane

Ongelezen bericht door the_hurricane »

asv60 schreef:
En natuurlijk heb ik het opgegeven bij de reisverzekering, dat is het enige wat ik nog kan doen.

Emmy75

asv60 schreef:Ik bedoel wat hier boven gezegd wordt. En op jullie opmerkingen van eigen schuld dikke bult zit ik echt niet te wachten. Zoals jullie in de 2e regel van mijn bericht kunnen lezen geef ik ook ruiterlijk toe dat het stom is.
En daar houdt bij de meeste mensen het verhaal echt op, zoals ook blijkt uit de diverse reacties van diverse mensen. En niet nog toevoegen "ja maar Transavia dit en dat" U vergeet uw spullenboel, klaar einde verhaal. Leergeld, volgende keer beter opletten.
asv60 schreef: Transavia geeft alles uit handen aan de afd lost& found van Schiphol en ook zij hadden er misschien een telefoontje aan kunnen wagen naar het schoonmaakbedrijf. En daar is echt niet een hoop meer personeel voor nodig!
In de eerste plaats is het naief om te denken dat u de enige bent die iets vergeet in een vliegtuig.

In de tweede plaats is het erg naief om te denken dat 1 telefoontje genoeg is. Enig idee wat er in gang gezet moet worden om dit na te gaan en hoeveel mensen daarbij betrokken zijn ? Als 1 telefoontje het antwoord oplevert "niet gevonden" bent u ook niet tevreden.

Als ze het goed moeten gaan uitzoeken worden de afdeling / bedrijven lost en found, klantenservice transavia en schoonmaakbedrijf erbij betrokken. Het is ook mogelijk dat het toestel weer verder moest naar de volgende bestemming en niet goed schoongemaakt is. Mogelijk heeft een volgende passagier de camera gevonden. Ik heb al regelmatig (bij verschillende maatschappijen) iets in een stoelzak zien zitten wat er nog zat van een vorige vlucht.

Mogelijk heeft de cabin crew de camera al gevonden bij een snelle inspectie van het toestel, dus die moeten ook allemaal bevraagd worden. Er zijn meer dan 1 schoonmakers van een vliegtuig, dus ook allemaal bevragen. Afdeling lost en found vragen of daar iets opgedoken is enz. enz. enz. Dat zijn al gauw tientallen mensen betrokken bij uw camera die u vergeten bent. Het is net een kleine sneeuwbal die al rollende door de sneeuw heel snel heel groot wordt. Bent u echt bereid de daadwerkelijke kosten daarvan te dragen ?

Kortom heel veel mensen bij heel veel dingen die vergeten worden, maakt heel veel meer extra personeel en hele afdelingen die zich daarmee bezig moeten houden. En dat allemaal omdat u uw camera vergeet. Het was toch veel makkelijker geweest er even aan te denken, het even te controleren tijdens het dalen, taxiën, wachten voor uitstappen enz... Mogelijkheden te over. Mijn ervaring is dat er meestal ook nog voor gewaarschuwd wordt in het vliegtuig. "controleert u goed of u niets vergeten bent enz." Hoe moeilijk kan het nog zijn zeg ?

Misschien moet u daar eens over nadenken als u gaat roeptoeteren "ze kunnen toch wel even dit of dat". U geeft er met uw schrijven blijk van geen flauw idee te hebben wat er allemaal bij komt kijken.

Gesloten