In december 2008 en januari 2009 is het voorgekomen dat er technische problemen met de website van hen was om een geboekte vlucht te wijzigen. Op een dag in december wilde ik om 06.45 uur een vlucht wijzigen voor een bepaalde prijs...totdat ik in het betaalscherm kwam en via Ideal wilde betalen..dat ging dus niet...het callcenter ging pas om 08.00 uur open..heb toen ook gelijk gebeld..Ja zeiden ze sinds ongeveer 06.45uur heeft niemand meer kunnen boeken...Toen ik vroeg hoelang dat probleem zou voortduren zei en mevrouw aan de telefoon dat ik maar steeds moest kijken of de website weer in de lucht was..Ik zei ja dat ik een mooie boel, maar o wee als straks de vluchtprijs duurder is dan om 06.45 uur...Die dame zei dat is onmogelijk,want er kan helemaal niemand boeken ..Rond 10.10uur kwam de site weer in de lucht..en ja hoor...de totale prijs van de bewuste vlucht(dus incl.belastingen/toeslagen) was 60 euro duurder geworden. Gelijk weer gebeld en geprotesteerd dat dit schandalig was.
Ik kon praten wat ik wilde...de wijzigingskosten van 30 euro was ok,aangezien ik immers al een vlucht had, waarvan ik de vertrekdatum wilde veranderen, maar niet de 60 euro extra daarbovenop(want de vluchtprijs op de nieuwe vertrekdag was dezelfde basisprijs als op de oorspronkelijke vertrekdag..voordat de website eruit ging.
Ik heb toen uiteindelijk dusdie 60 euro maar betaald, maar toch ben ik achteraf niet van plan om dit er zo maar bij te laten zitten.
In januari gebeurde weer iets dergelijks bij het boeken via internet van een vlucht voor 3 personen. Op een dinsdagavond wilde ik via internet rond 21.00 uur de vlucht boeken. Ik had alle gegevens van de 3 passagiers ingevoerd en kwam tot het betaalscherm van Ideal...nou de betaling was met geen mogelijkheid te doen...(het rondje bleef maar draaien..en daarbij staat dat je dat niet moet onderbreken). Rond 21.15 uur maar weer naar het callcenter gebeld a 1,30 euro per gesprek..Ik heb tot 21.55 uur aan de telefoon gewacht,er werd steeds gezegd dat er een medewerkster aan de telefoon zou komen..een ogenblik geduld..dat werd dus ruim 40 minuten..Vlak voor 22.00 uur kwam er opeens een bandje met de mededeling..our dutch operators are not available anymore. Press one if you want to continue in english... en dat deed ik toen maar ten einde raad..en waarachtig er kwam gelijk een engelssprekende dame aan de lijn..Die bleek in een callcenter in het buitenland te zitten. Ze vertelde dat er grote technische problemen waren met de website en dat reserveren niet mogelijk was. Ze adviseerde om te wachten met boeken en anders woensdagochtend en het dan opnieuw op woensdagochtend te proberen. Ik zei ja dat kennen we en straks moet ik dus, en nu dus voor 3 personen, weer een duurdere vluchtprijs gaan betalen..dan wat er op de site staat..Ze zei dat ze daar niets aan kon veanderen en dat ik gewoon in dat geval het callcenter moest bellen..Nou leuk hoor..wat een gedoe...Uiteindelijk rond 23.15 uur werd de betaling voor de vlucht van 3 personen, totaal 242,20 euro alsnog geaccepteerd via Ideal...maar ipv. vertrek op de maandag..wat ik had ingetikt..stonden we geboekt op de vlucht van disndag...en dit was niet de bedoeling!!! De vluchtprijs was overigens wel hetzelfde...
Toen inderdaad op woensdagochtend om 09.25 uur maar het callcenter gebeld en geklaagd dat ik kosteloos voor 3 personen omgeboekt wilde worden naar de oorspronkeloijke vlucht van maandag...Die dame heeft overlegd met haar supervisor..maar het was te laat! Volgens haar had ik meteen al om 08.00 uur moeten bellen. Nou sorry ik laat me niet commanderen hoelaat ik naar het callcenter ga bellen! De technische problemen waren ook bij hen bekend..maar ze kon er niets meer aan veranderen. Ik moest dan maar op dinsdag vertrekken als ik geen 3 x 30 euro wilde bijbetalen voor de wijzigingskosten en anders gewoon niet zeuren en op maandag vertrekken...alsof zij bepaald wanneer ik vlieg!
Ik werd heel kwaad en zei dat dit asociaal is en dat ik dit nooit of te nimmer accepteer! Heb toen het hoofdkantoor gebeld..en kreeg waarempel een alleraardigste dame van een bepaalde afdeling..Kort uitgelegd wat er was gebeurd en zij zei meteen dat dit echt te gek voor woorden was en dat zij ervoor ging zorgen dat ik voor 3 personen kosteloos zou worden omgeboekt naar de bewuste vlucht op maandag..en dat ze me binnen een half uur zou terugbellen. Nou ze belde al binnen 15 minuten en alles was geregeld...kosteloos omgeboekt...ik zou binnen nog eens 15 minuten via email een nieuwe boekingsbevestiging ontvangen..dus zat steeds te kijken..Na nogmaals
diverse telefoontjes naar het callcenter heeft dit nog bijna 3 uur geduurd! Heb zelfs nog 3x het callcenter moeten bellen! Voor deze hele zaak in januari heb ik dus wel 5 moeten bellen naar het callcenter, kosten 5x 1,30 uur, in totaal 7,50 euro..allemaal weggegooid geld..
(Ook in december heb ik 8x 1,30 euro aan telefoonkosten betaald, dat was dus 10,40 euro)
Door deze problemen heb ik dus extra betaald;
- in december 60 en 30 euro plus telefoonkosten 10,40euro= 100,40
euro
- januari telefoonkosten van in totaal het bedrag 7,50euro.
Totaal gewoon weggegooid een bedrag van 107,90 euro.
Ik eis dat dit bedrag mij door Transavia.com wordt terugbetaald. Het is toch niet mijn schuld dat hun problemen hadden op de website om te boeken?
Trouwens als je wilt wijzigen kost dat altijd 30,= per persoon enkele reis vermeerderd met het verschil tussen de prijs van het basisticket op de oorspronkelijke vertrekdatum en de uiteindelijke gewijzigde vertrekdatum.
Als de basisvluchtprijs hetzelfde is betaal je alleen de wijzigingskosten van 30 euro.
MAAR als je wilt wijzigen en de basisvluchtprijs is goedkoper geworden dan betaald men dus NIETS terug...dit is niet korrekt!!! Ik heb het eens meegemaakt dat de vluchtprijs per persoon(waren 2 personen) per persoon 20 euro goedkoper was geworden en toen waren de wijzigingskosten nog 20 euro per persoon.. Toen heb ik gezegd luister eens de vluchtprijs is 2x 20 eurogoedkoper en ik wil alleen een wijziging van de ochtendvlucht naar de middagvlucht op dezelfde vertrekdag.
Dus wat een fluwekul...ik betaal die 2x 20 euro wijzigingskosten niet...de vlucht is hetzelfde bedrag goedkoper geworden..en dat houden jullie sowieso..dus de boel is daarmee verrekend! Nee hoor..dat kon niet..ook kreeg ik de volgende dag op het hoofdkantoor nul op het rekest..ik moest gewoon betalen!!
Ik vindt het beleid van Transavia niet kloppen en als meer mensen dit soort ervaringen hebben..reageer dan..samen staan we sterker..en kunnen we misschien via Radar-tv en/of de Consumentenbond Transavia op andere gedachten gaan brengen.
EN HOE KRIJG IK MIJN TOTAAL EXTRA ONNODIG BETAALDE 107,90 EURO NU ALSNOG TERUG???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Transavia.com
Re: Transavia.com
allereerst de tekst graag veranderen in gewone tekst ipv dikke tekst.
leest veel prettiger
ten tweede, de 30 euro wijzigingskosten vind ik niet hoog en geheel terecht in rekening gebracht, blijven de overige posten staan, hiervoor zou je een klacht kunnen opsturen, met daarin het netjes uitgelegd. Misschien dat ze je dan tegemoet willen komen in de kosten.
leest veel prettiger
ten tweede, de 30 euro wijzigingskosten vind ik niet hoog en geheel terecht in rekening gebracht, blijven de overige posten staan, hiervoor zou je een klacht kunnen opsturen, met daarin het netjes uitgelegd. Misschien dat ze je dan tegemoet willen komen in de kosten.
-
Nou sorry ik vindt 30 euro wijzigingskosten wel degelijk erg hoog...men hoeft er amper iets voor te doen..even in de computer een datum veranderen, that,s all...Service hoort hoog in het vaandel van Transavia te staan, maar om mensen 30 euro te laten betalen voor iets simpels, dat gaat gewoon tever...ik vond 20 euro destijds al veel.
Maximaal 10 euro administratiekosten is genoeg...het zou gewoon helemaal gratis moeten zijn.
En ja een klacht indienen...dat is een optie...maar of het wat uithaalt?
Men weet van de technische problemen,,en daar is de klant de dupe van. Er zullen zeker veel meer mensen ontevreden met dit beleid van deze verder gerespecteerde luchtvaartmaatschappij..dus mensen reageer...
Maximaal 10 euro administratiekosten is genoeg...het zou gewoon helemaal gratis moeten zijn.
En ja een klacht indienen...dat is een optie...maar of het wat uithaalt?
Men weet van de technische problemen,,en daar is de klant de dupe van. Er zullen zeker veel meer mensen ontevreden met dit beleid van deze verder gerespecteerde luchtvaartmaatschappij..dus mensen reageer...
" En ja een klacht indienen...dat is een optie...maar of het wat uithaalt? "
In je eerste bijdrage lees ik dat je je 107,90 terug eist, 'k zou dan maar beginnen met die klacht in te dienen, anders krijg je zeker niks terug.
En waarom moet u zo vaak wijzigen van vluchtdatum? Geen wonder dat het 30,- kost als mensen steeds maar willen wijzigen.
(ik doel hierbij uiteraard niet op de keer dat het door de website kwam, maar die hebt u al kosteloos kunnen wijzigen)
In je eerste bijdrage lees ik dat je je 107,90 terug eist, 'k zou dan maar beginnen met die klacht in te dienen, anders krijg je zeker niks terug.
En waarom moet u zo vaak wijzigen van vluchtdatum? Geen wonder dat het 30,- kost als mensen steeds maar willen wijzigen.
(ik doel hierbij uiteraard niet op de keer dat het door de website kwam, maar die hebt u al kosteloos kunnen wijzigen)
-
Nee de wijziging van de vlucht in december was om persoonlijke redenen . Ik wijzig helemaal niet vaak..toevallig alleen in december 2008...De vlucht van binnenkort geboekt in januari kon niet geboekt worden.
Maar sowieso zijn wijzigingskosten van 30 euro voor een druk op de knop in de computer veel te veel...
Omdat ik zelf in de media zit...heb ik wat meer mogelijkheden en wil ook een voorbeeld zijn voor gewone mensen....
Maar sowieso zijn wijzigingskosten van 30 euro voor een druk op de knop in de computer veel te veel...
Omdat ik zelf in de media zit...heb ik wat meer mogelijkheden en wil ook een voorbeeld zijn voor gewone mensen....
een maatschappij zoals transavia, die ingericht is op efficientie, snelheid etc. Die heeft geen behoefte aan wijzigingen. Hiervoor zijn allerlei redenen te bedenken, bijv. een menselijke handeling (die geld kost). Daarnaast: mensen boeken maar en wijzigen maar als het gratis zou zijn. Bij iedere luchtvaartmaatschappij zijn de goedkope stoelen trouwens duur om te wijzigen... Dit is inherent aan het soort maatschappij, lage kosten, mensen vervoeren van a naa b, de rest is geen corebusiness en dus duur.Nou sorry ik vindt 30 euro wijzigingskosten wel degelijk erg hoog...men hoeft er amper iets voor te doen..even in de computer een datum veranderen, that,s all...Service hoort hoog in het vaandel van Transavia te staan, maar om mensen 30 euro te laten betalen voor iets simpels, dat gaat gewoon tever...ik vond 20 euro destijds al veel.