LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia duikbagage perikelen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Xander_xXx

Transavia duikbagage perikelen

Ongelezen bericht door Xander_xXx »

Sinds 1 april heeft Transavia hun bagage voorwaarden verandert. dit houd in dat er discriminatie wordt gemaakt tussen passagiers die op duikvakantie gaan of passagiers die "normaal" vakantie willen. Neem je namelijk een duikuitrusting mee dan moet je tegen woordig 50 euro extra betalen. ook al is deze binnen de 20 kg die je als normale bagagge mag mee nemen?? vreemde zaak van transavia proberen ze op deze manier extra geld binnen te krijgen? Want 20 kg blijft 20kg..

Zou misschien de volgende stap zijn iedereen die meer dan 80 kg weegt moet extra betalen in de brandstof??

Kan dit zo maar radar en andere ???

Gast

Re: Transavia duikbagage perikelen

Ongelezen bericht door Gast »

JA als dat in de algemene voorwaarden staat (waar je mee acoord gaat) mag dat.

Maar dan zeg je toch dat het sportartikelen zijn? 8)

Gast

Vervelend is het wel maar transvertragia was daar in best wel een uitzondering, de meeste maatschappijen reken daar geld voor omdat de afhandeling van deze spullen heel anders verloopt dan de gewone koffers en tassen. Als je met een lijnvlucht gaat kan dat soms wel oplopen tot een paarhonderd euro.

Helaas niets aan te doen.

Xander_xXx

Tja ik heb al in februari geboekt en wist hier dus nog niets van?

Maar hun regels zijn wel vreemd iemand die dus 20 kg bagage meeneemt betaald niets extra's en ik neem ook 20kg mee inclusief een paar duikspullen en betaal meer??

Volgens Transavia voorwaarden:
Bagage
Overbagage (d.w.z alle bagage boven de 20 kg) en bijzondere bagage (bijv. fiets, surfplank, etc.) worden slechts tegen betaling van een toeslag geaccepteerd. Het vervoer van o.a. fietsen, surfplanken, rolstoelen en huisdieren is aan beperkingen onderworpen en dient bij boeking aangemeld te worden bij het transavia Call Center al waar u een toelichting krijgt op de voorwaarden van vervoer.
Ook voor vervoer van een golf-, duik-, vis- of wintersportuitrusting wordt een tarief in rekening gebracht. Deze uitrustingen hoeft u niet vooraf aan te melden bij transavia.com.

Hoezo trouwens andere afhandeling?? Ik vraag nergens om gewone bagage hoor? Die duikvinnen en masker?? niets bijzonders aan

Gast

Ik ben er inmiddels wel achter dat een luchtvaart maatschappij vrij is in zijn doen en laten helaas. Er staat ook dat je dit niet van te voren aan hoeft te melden is lekker makkelijk voor ze heoeven ze achteraf ook niets te doen. Een maatschappij mag ook zonder dat ze dat vertellen een schema et vliegdagen om gooien. Zo kan een zorgvuldige reis die van dag tot dag is uitgestippeld ineens totaal anders zijn omdat ze vinden dat ze op een andere dag moeten vliegen.

We moeten het helaas maar nemen zoals het is we betlen een klapgeld en alleen zij hebben rechten en geen plichten die hebben wij alleen maar namelijk die veel te dure ticktet betalen.

zoefje

Ongelezen bericht door zoefje »

dit slaat allemaal nergens op.je wordt als duiker gewoon gediscrimineerd.je mag wel 25 golfclubs meenemen.gratis.alleen martinair is pas weer begonnen met 10 kilo extra duikbagage gratis.dussss...en je zit(ik in ieder geval wel)met jacket,flippers,laarsjes ed +normale kleding zo rond de 25 kilo.dan begint de vakantie alweer goed.betalen!!! :evil: :evil:

Gast

Zitten je duikspullen in je koffer gepropt???

Gast

vlieg dan lijndienst via Cairo; mag je veel meer!

... maar ja, dat kost weer meer he

zoefje

ja,niet in mn handbagage.je mag geen extra kilos meenemen laatstaan n extra duiktas. :shock: :roll:

Gast

Je stopt alleen je duiker spullen in je koffer.Geen haan die er naar kraait.Dat scheelt weer geld betalen!!!!!

Gast

Moet toch niet zo moeilijk zijn om in grote koffers extra duikspullen te stoppen, of heb je t over de lege flessen???

zoefje

alleen m'n duikspullen wegen al bijna 15 kilo.en dan nog de rest.
13 euro per kilo overgewicht tikt best aan.

Captain Peacock

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

wat is dit voor een discussie.....DISCRIMINATIE?

Jij wil duiken, hiervoor heb jij extra bagage, en zoals eerder geschreven hiervoor moet je lappen...... net als iedereen met overbagage.

Meteen dergelijke uitspraken is wel erg ver, niet?

Xander_xXx

Hoho ik heb het hier over het gewicht voor een vliegtuig maakt het niet uit of je nu 25kg duikbagagge in je koffer hebt zitten of 25 kg kleding. Ik vind gewoon dat iedereen even veel mag meenemen en heb je meer dan betaal je terecht.

Volgende zet is dan tja ben je zwaarder dan 80 kg dan betaal je meer tja had je maar niet zo groot moeten worden of zo veel moeten eten...

Gast

Dat hoeft niet altijd aan het eten te liggen.Dat is een denkfout.Want dan zouden de vliegtuigen niet vol zitten met gezellige volslanke figuurtjes.Heb je gezien hoe dik die amerikanen zijn???Die hebben wel 2 stoelen nodig.Maar iedereen weet dat bagage gewicht nou eenmaal vaststaat.En je bent de klos of niet.Ben je de klos ben dan sportief om zonder te zeuren je overgewicht te betalen!!En anders huur je toch je duikspullen.Het is maar een gooi in de kring.En ik dacht dat de zuurstofflessen niet mee mogen,maar ik kan me vergissen.

Gast

Voor een kind jonger dan 2 jaar heb je geen bagagevrijheid. Ik moest ook gewoon bijbetalen omdat we met 2 volwassenen en een kind van 1 jaar echt niet onder de 40 kilo bleven. Zeker niet vanwege de speciale voeding die we mee moesten nemen i.v.m. allergie. Helaas het zij zo.

Xander_xXx

nog steeds begrijpt niemand wat er nu precies aan de hand is:

ik neem 20kg aan baggage mee maakt niet uit wat dan betaal ik niets, heb ik 20 kg bij mij maar zit daar een duikmasker of zwemvliezen bji dan moet ik 50 euro betalen. Dat heeft toch niets met zeuren te maken??

Gast

de vraag is zitten die duikspullen in een koffer???
zo ja dan is er niks aan de hand ., zo niet dan wordt t speciale bagage, dus overbagage.

Even over uw kind, uw kind betaald alleen administratie kosten omdat t 'gratis' meevliegt, dus geen bagage, betaal gewoon een stoel voor die kleine en je hebt voor hem/haar 20 kilo bagagevrijdom.
Zo niet, niet zeueren, niets betaalt geen bagage, lijkt mij duidelijk!
(Die adminstratiekosten zijn dus voor de administratie voor uw kind en niet voor t eventueel vervoeren van bagage.)

Bartr v/d Toren

Ongelezen bericht door Bartr v/d Toren »

en als je dan echt nieta nders kan dan zeuren over je bagage...dan huur je toch gewoon spullen!

OWSI

Ongelezen bericht door OWSI »

Het heeft geen zin om elkaar af te zeuren, ik ben blij met de waarschuwing en stop dus volgende keer mijn spullen in een gewone koffer. Beetje nadenken wat je meeneemt (bij een duikvakantie heb ik vaak niet veel meer dan een zwembroek, korte broek en een paar t-shirts bij me. ) Automaat in de handbagage en no problem. Lood en loodgordel krijg je vaak ter plekke, dus dat scheelt heel wat kilo's. Bij warme bestemming shorty of zwembroek.
Veel duikplezier mensen en laat je vakantie niet bederven door een paar euro overbagage. Eigen spullen zijn altijd lekkerder en vaak veiliger omdat je blindelings alles weet te vinden.

Gesloten