LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia Flex Onbeperkt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Joram1

Transavia Flex Onbeperkt

Ongelezen bericht door Joram1 »

Ik moet van mijn vakantie op de Kaapverdische eilanden terugvliegen maar de vlucht was vol. Om toch nog tijdig thuis te zijn had ik bedacht om het vliegtuig naar Parijs te nemen twee dagen later en dan met de trein vanaf daar terug te reizen. Hierdoor ben ik nog 1 dag eerder thuis als dat ik wacht op de eerste vlucht naar Nederland. Bij transavia.com kan je een extra service bijkopen om tot 2 uur voor je vlucht alle gegevens nog aan te passen. Dat heb ik gedaan zodat ik dan altijd nog de vlucht kan aanpassen mocht er een plekje beschikbaar zijn. Dit alles heb ik geboekt in december voor mijn vakantie begin februari.

Tot mijn verbazing zag ik gisteravond dat de vlucht weer beschikbaar was, dus ik snel inloggen en mijn vlucht aanpassen. De kosten hiervoor waren 150 euro omdat dit ticket duurder was maar dat vond ik geen probleem. Na het invullen van het formulier gaf hij de melding dat deze vlucht niet aangepast kon worden omdat hij naar Parijs gaat. Na lang zoeken op de website kwam ik één pagina tegen waar dit uitgelegd staat. Vluchten naar Parijs gebeurd met het bedrijf transavia.com France en die kan je niet veranderen naar een vlucht van transavia.com Nederland. Ook de klantenservice bevestigde dit en ik moest maar een klacht indienen want ze kunnen het ook niet aanpassen.

Dit alles wordt niet verteld tijdens het boeken als je wilt weten wat Flex Onbeperkt is. Ook heb ik er de algemene voorwaarden op nageslagen en daarin kan ik ook niks vinden anders dan dat je het tot 2 uur voor je vlucht kan aanpassen.

Ik heb in ieder geval een klacht ingediend en hoop dat dit tijdig wordt opgelost, en ook dat ze dit duidelijker op de website gaan zetten.

Joram1

Re: Transavia Flex Onbeperkt

Ongelezen bericht door Joram1 »

Na een tweet verstuurd te hebben naar transavia is alles heel snel gegaan. Omdat alles heel onduidelijk op de website staat hebben ze het bedrag teruggestort en de nieuwe vlucht geboekt. Alles is dus goed opgelost.

Maar let dus op! Transavia is eigenlijk twee bedrijven, en daardoor is flex onbeperkt niet helemaal 'flexibel' en 'onbeperkt' als je de bestemming van je vlucht wil wijzigen.

fredgebhard

Re: Transavia Flex Onbeperkt

Ongelezen bericht door fredgebhard »

Hoi Joram1.
Hoe vind je deze?
Door Transavia aangeboden voor € 7 pp ( FLEX onbeperkt overboeking) kan men onbeperkt gratis overboeken naar ander vertrekdatum.
Is die volgende vertrekdatum duurder, dan bijbetalen. Is die goedkoper, krijg je niets terug. PRIMA!!
Zonder FLEX ONBEPERKT overboeking kost u dat 50 euro. PRIMA!! Wij hebben voor 115 euro pp 10-2-2014 ochtendvlucht geboekt.
Door omstandigheden willen we gebruik maken van de door ons betaalde FLEX ONBEPERKT overboeking en de ochtend vlucht 15-2-2014 nemen.
Op Transavia is deze zaterdag ochtend vlucht 85 euro. De volgende dag 95 euro. Jammer dan, 115 betaald voor een vlucht van 85 euro. Pech.
DOCH, wat flikt Transavia? ((((Ik heb 3 x getest, of er geen Transavia site fout was. Neen dus))))
Via MIJN Transavia naar FLEX overboeken, blijken alle goedkope vluchten (geel)OPEENS 120 euro. De dagen erna ook!!
Dit verteld Transavia je niet, dat het FLEX overboeken je wel in een hoger 35 euro extra pp vlucht zet. Dat is met die 7 euro FLEX 42 euro. Ik vind dit schandalig!!!!! Dit wordt nergens vermeld. De hulp contact lijn, ( student die de telefoon aanneemt ( Richard nr 4260RH ) geeft je geen hulp en snapt het zelf niet.

Kijk wij hoeven maar 5 euro pp bij te betalen ( van 115 naar 120 )
Het frustreert ons, dat Transavia dingen verzwijgt en de mensen die overboeken met FLEX nooit gratis overboeken.

Gesloten