LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Bericht ontvangen van RADAR
"Geachte ...
Afgelopen week hadden we contact over het topic op de Radar-site over OR343 naar Punta Cana met TUIfly. We gaan er morgen 17/3 aandacht aan besteden in de uitzending ...................... Het item zit aan de kop van de uitzending om 15.00. Luister dus vooral naar NPO Radio 1 tussen 15.00 en 16.00."
"Geachte ...
Afgelopen week hadden we contact over het topic op de Radar-site over OR343 naar Punta Cana met TUIfly. We gaan er morgen 17/3 aandacht aan besteden in de uitzending ...................... Het item zit aan de kop van de uitzending om 15.00. Luister dus vooral naar NPO Radio 1 tussen 15.00 en 16.00."
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 mar 2018 17:04
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Ook wij zaten in de vertraagde vlucht OR344 van TuiFly van Punta Cana via Jamaica naar Schiphol. Wij zijn al sinds 22 januari in contact met Tui over deze vertraging van 27 uur en de daaruit vloeiende claim van 600 euro p.p. Tui reageerde na veel aandringen en een aangetekende brief van ons met op 6 maart een brief waarin de uitleg van de vertraging werd beschreven (zie eerder voorbeeld in de reacties) en 2 reischeques van 100 euro p.p. als vergoeding voor het ongemak.
Bovendien hebben wij een klacht ingediend over de onbereikbaarheid van de hostess ter plaatse en Tui Nederland. Wij hebben 8-10 keer gebeld naar het in de reisinformatie genoemde telefoonnummers. wij hebben ook geen sms over de vertraging op het bij Tui geregistreerde mobiele telefoonnummer van ons ontvangen.Dit gold ook voor de andere reizigers in ons hotel Memories Splash . Wij vonden het onacceptabel dat er bij zo'n verre reis geen ondersteuning ter plaatse was. Je zal maar hulp nodig hebben gehad bij o.a. familieomstandigheden. Het zou toch heel vreemd zijn in geval van nood de ambassade te moeten raadplegen.
Ook hebben wij een klacht ingediend over de uitvoering van de vlucht. Er was een toestel van het Spaanse Privilege Style ingehuurd om vlucht OR344 uit te voeren. Nou, het was beslist geen "Privilege" om met hen te vliegen en al helemaal geen "Style" zoals de cabinecrew functioneerde. De passagiers werden telkens geteld, tijdens het lange wachten in het toestel op het vliegveld van Punta Cana en daarna op het vliegveld van Jamaica (een paar uur totaal) werd er geen drinken aangeboden, werden toiletten afgesloten. Het toilet wat niet gesloten was werd "bewaakt" door een stewardess. Toen bijna iedereen lag/of probeerde te slapen werd er om 02.00 een warme maaltijd aangeboden, die ook nog eens gedeeltelijk koud was. Na een fijne warme vakantie was de terugreis een heeel koude douche!
Bovendien hebben wij een klacht ingediend over de onbereikbaarheid van de hostess ter plaatse en Tui Nederland. Wij hebben 8-10 keer gebeld naar het in de reisinformatie genoemde telefoonnummers. wij hebben ook geen sms over de vertraging op het bij Tui geregistreerde mobiele telefoonnummer van ons ontvangen.Dit gold ook voor de andere reizigers in ons hotel Memories Splash . Wij vonden het onacceptabel dat er bij zo'n verre reis geen ondersteuning ter plaatse was. Je zal maar hulp nodig hebben gehad bij o.a. familieomstandigheden. Het zou toch heel vreemd zijn in geval van nood de ambassade te moeten raadplegen.
Ook hebben wij een klacht ingediend over de uitvoering van de vlucht. Er was een toestel van het Spaanse Privilege Style ingehuurd om vlucht OR344 uit te voeren. Nou, het was beslist geen "Privilege" om met hen te vliegen en al helemaal geen "Style" zoals de cabinecrew functioneerde. De passagiers werden telkens geteld, tijdens het lange wachten in het toestel op het vliegveld van Punta Cana en daarna op het vliegveld van Jamaica (een paar uur totaal) werd er geen drinken aangeboden, werden toiletten afgesloten. Het toilet wat niet gesloten was werd "bewaakt" door een stewardess. Toen bijna iedereen lag/of probeerde te slapen werd er om 02.00 een warme maaltijd aangeboden, die ook nog eens gedeeltelijk koud was. Na een fijne warme vakantie was de terugreis een heeel koude douche!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 mar 2018 17:04
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Kunnen jullie mij ook toevoegen aan de whatsapp groep?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 mar 2018 11:37
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Wij zaten ook op deze vlucht..
Graag zouden wij ook deel nemen aan de whatsapp groep.
Graag zouden wij ook deel nemen aan de whatsapp groep.
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Het item is hier terug te luisteren: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... y-terecht/
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Gewoon het onderzoek afwachten. Wat nu als TUI wel in zijn gelijk staat?
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Dank dat jullie uitgebreid aandacht hebben besteed aan dit onderwerp. TUI bleef onduidelijk wat betreft het antwoord op de vraag, of Boeing formeel bevestigd heeft dat de brandstoflekkage een fout in het productieproces was. Nergens is hier bewijs voor geleverd. Ik ben het eens met DAS en RADAR dat TUI voorbarig is geweest om de claim in dit stadium af te wijzen. By the way .. ook complimenten voor de interviewtechniek van Mischa Blok.Radar schreef:Het item is hier terug te luisteren: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... y-terecht/
.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 mar 2018 17:04
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Ik vond het een goed interview, waarin Tui niet sterk overkwam. Vooral na de antwoorden en vragen van verzekeraar DAS.
Dat Tui een claim afwijst terwijl er nog niets bewezen is of in een rapport staat. Tui had, zoals gezegd in het interview, de gedupeerden een antwoordbrief moeten schrijven dat het onderzoek nog niet is afgerond en dat men er later op terug zou komen. Dat zou klantvriendelijk zijn. In de reclame slogan van TUI "DISCOVER YOUR SMILE" kan ik MY SMILE NOT DISCOVER in de afhandeling van deze zaak. Het zal wel lang gaan duren voor de waarheid boven tafel komt. Intussen maar wachten en wanneer TuiFly toch aansprakelijk wordt gesteld voor de brandstoflekkage en de daar uitvloeiende vertraging van 27 uur moet er dan opnieuw een claim bij Tui worden ingediend?
Dat Tui een claim afwijst terwijl er nog niets bewezen is of in een rapport staat. Tui had, zoals gezegd in het interview, de gedupeerden een antwoordbrief moeten schrijven dat het onderzoek nog niet is afgerond en dat men er later op terug zou komen. Dat zou klantvriendelijk zijn. In de reclame slogan van TUI "DISCOVER YOUR SMILE" kan ik MY SMILE NOT DISCOVER in de afhandeling van deze zaak. Het zal wel lang gaan duren voor de waarheid boven tafel komt. Intussen maar wachten en wanneer TuiFly toch aansprakelijk wordt gesteld voor de brandstoflekkage en de daar uitvloeiende vertraging van 27 uur moet er dan opnieuw een claim bij Tui worden ingediend?
Laatst gewijzigd door Dirk Hendrik op 19 mar 2018 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Mijn vrouw en ik zaten ook op deze vlucht (terug naar NL). Zelfde brief en waardebonnen gehad. Willen graag toegevoegd worden op deze whatsapp berichtgeving.
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Wij blijven ook graag op de hoogte!!
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Twijfel groeit over ’fabrieksfout’ TUI-Dreamliner
RIJSWIJK - Er rijzen steeds meer twijfels over de ’fabricagefout’ in een Boeing 787 Dreamliner van TUIfly. Ruim zeshonderd passagiers zijn anderhalve dag vertraagd door een lekkende brandstoftank vlak voor vertrek op Schiphol naar de Cariben. Zij eisen 600 euro wettelijke schadevergoeding.
TUI weigert dat. Het reisconcern houdt vol dat controle heeft aangetoond dat er sprake is van een fout tijdens het productieproces in de Boeing-fabriek. Dat heeft Boeing volgens een TUI-brief aan gedupeerde reizigers erkend. Meerdere Dreamliners zouden met dit serieuze probleem te kampen kunnen hebben. TUI beroept zich daarom op overmacht.
Vreemd genoeg wil Boeing die lezing niet tegenover De Telegraaf bevestigen. De Amerikaanse vliegtuigbouwer geeft zelfs geen enkel commentaar. De Nederlandse woordvoerster van Boeing zwijgt op alle vragen, ook over intern onderzoek.
Lees meer :
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1809121 ... dreamliner
RIJSWIJK - Er rijzen steeds meer twijfels over de ’fabricagefout’ in een Boeing 787 Dreamliner van TUIfly. Ruim zeshonderd passagiers zijn anderhalve dag vertraagd door een lekkende brandstoftank vlak voor vertrek op Schiphol naar de Cariben. Zij eisen 600 euro wettelijke schadevergoeding.
TUI weigert dat. Het reisconcern houdt vol dat controle heeft aangetoond dat er sprake is van een fout tijdens het productieproces in de Boeing-fabriek. Dat heeft Boeing volgens een TUI-brief aan gedupeerde reizigers erkend. Meerdere Dreamliners zouden met dit serieuze probleem te kampen kunnen hebben. TUI beroept zich daarom op overmacht.
Vreemd genoeg wil Boeing die lezing niet tegenover De Telegraaf bevestigen. De Amerikaanse vliegtuigbouwer geeft zelfs geen enkel commentaar. De Nederlandse woordvoerster van Boeing zwijgt op alle vragen, ook over intern onderzoek.
Lees meer :
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1809121 ... dreamliner
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Boeing is nog bezig met een intern onderzoek en doet dus als zodanig geen uitspraken. Dit kan men ook niet doen, omdat als men publiekelijk erkent dat er mogelijk een fout is, dan worden alle Dreamliners aan de grond gehouden en levert dat gigantisch veel kosten op en gigantische imagoschade. En dat mogelijk om niets.
De procedure is dat men eerst nagaat of er een mogelijkheid is dat er een fout is en of dit direct op te lossen is en daarna pas een uitspraak hierover doet.
De procedure is dat men eerst nagaat of er een mogelijkheid is dat er een fout is en of dit direct op te lossen is en daarna pas een uitspraak hierover doet.
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Ook wij zaten in de vertraagde vlucht OR344 van TuiFly van Montego Bay naar Schiphol, en ook wij willen graag toegevoegd worden aan de app.
Wij hebben getracht rechtstreeks een claim bij TUI neer te leggen, en zijn met hetzelfde kluitje in het riet gestuurd. Vouchers, excuusbrief, afwijzing claim, en dat was het dan???
Ik denk het niet, het probleem van brandstoflekkage van dit toestel is nl. al langer bekend;
http://www.businessinsider.com/boeing-7 ... &r=US&IR=T
https://www.reuters.com/article/boeing7 ... 2320140122
http://thehill.com/policy/transportatio ... uel-leaks-
Of het hier om eenzelfde oorzaak en gevolg gaat weet ik niet, maar het lijkt er in ieder geval verdacht veel op.
Als het zo is, dan is TUI behoorlijk nalatig geweest in preventieve inspecties en onderhoud, met onze meer dan 27 uur vertraging tot gevolg.
Om over de al dan niet bekende risico's maar niet te spreken ....
Benieuwd hoe dit afloopt.
Wij hebben getracht rechtstreeks een claim bij TUI neer te leggen, en zijn met hetzelfde kluitje in het riet gestuurd. Vouchers, excuusbrief, afwijzing claim, en dat was het dan???
Ik denk het niet, het probleem van brandstoflekkage van dit toestel is nl. al langer bekend;
http://www.businessinsider.com/boeing-7 ... &r=US&IR=T
https://www.reuters.com/article/boeing7 ... 2320140122
http://thehill.com/policy/transportatio ... uel-leaks-
Of het hier om eenzelfde oorzaak en gevolg gaat weet ik niet, maar het lijkt er in ieder geval verdacht veel op.
Als het zo is, dan is TUI behoorlijk nalatig geweest in preventieve inspecties en onderhoud, met onze meer dan 27 uur vertraging tot gevolg.
Om over de al dan niet bekende risico's maar niet te spreken ....
Benieuwd hoe dit afloopt.
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Een fabricatiefout zegt TUI, welke fabricatiefout dan...zij hebben zelf deze fout in 24 uur opgelost dus ze kunnen ook duidelijk aangeven wat de fout was. Ze zijn er zelfs de volgende dag ermee doorgevlogen, nou zou de klacht dan zo erg zijn geweest??
Maar ze geven niet aan wat nu precies de klacht was, vreemd.
Maar ze geven niet aan wat nu precies de klacht was, vreemd.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 mar 2018 13:58
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Geachte,
Ook wij zaten met 4 personen op deze vlucht. Geen enkele informatie van Tui ter plaatse.
Worden afgescheept met reischeque twv €100=.
Aangetekend retour gestuurd.
Op mails naar de klantenservice word niet gereageerd.
Indien er een collectief is van benadeelden hoor ik het gaarne.
Sluiten we aan!
Ook wij zaten met 4 personen op deze vlucht. Geen enkele informatie van Tui ter plaatse.
Worden afgescheept met reischeque twv €100=.
Aangetekend retour gestuurd.
Op mails naar de klantenservice word niet gereageerd.
Indien er een collectief is van benadeelden hoor ik het gaarne.
Sluiten we aan!
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Meer problemen met de Dreamliner van TUI.
Boeing zwijgt nog steeds in alle toonaarden. Dit mag je op zijn minst vreemd vinden.
Lees meer;
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1840719 ... dreamliner
Boeing zwijgt nog steeds in alle toonaarden. Dit mag je op zijn minst vreemd vinden.
Lees meer;
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1840719 ... dreamliner
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
We zijn straks 3 maanden verder, en nog geen enkele reactie wel of geen compensatie. Heeft iemand al iets vernomen over het onderzoek wat de ILT momenteel uitvoert, of heeft uitgevoerd?
Hoe weten we nu of er wel of geen sprake is van buitengewone omstandigheden. ..
Er heerst een vreemde stilte...
Hoe weten we nu of er wel of geen sprake is van buitengewone omstandigheden. ..
Er heerst een vreemde stilte...
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 apr 2018 21:27
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Het is inderdaad erg stil. Inmiddels zijn we 4 weken verder na de radio uitzending van Radar op 17 maart en had ik veel vertrouwen dat er een bericht zou komen maar ik begin nu toch te betwijfelen of Tui ons wel serieus neemt. Van veel mensen hoor ik, dan heb je recht op die vergoeding maar er komt nog niets los.
Wellicht kan Radar hier een suggestie in doen welke actie we zouden kunnen ondernemen? Ook die meneer van DAS die in de uitzending was leek mij vastbesloten dit aan te gaan pakken. Misschien kan Radar ons als een suggestie aanreiken?
Wellicht kan Radar hier een suggestie in doen welke actie we zouden kunnen ondernemen? Ook die meneer van DAS die in de uitzending was leek mij vastbesloten dit aan te gaan pakken. Misschien kan Radar ons als een suggestie aanreiken?
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Misschien tijd om het te laten rusten en over te gaan tot de orde van de dag.
Wat maakt het uit, compensatie of niet?
Meestal gaat het goed, maar soms heb je pech. Dat bestaat.
Wat maakt het uit, compensatie of niet?
Meestal gaat het goed, maar soms heb je pech. Dat bestaat.
Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging
Ja, gewoon wachten tot het onderzoek is afgerond.