Van 19 december 2013 tot en met 3 januari 2014 hebben we met United Airlines een reis gemaakt naar Mexico, met zowel heen als terug een tussenstop in de Verenigde Staten. Op de heenreis deden zich geen problemen voor. Dat was anders tijdens de terugreis.
We vlogen deze reis naar Cancun op zich comfortabel, geboekt via D-Reizen in Gorinchem. Terugreis: 4,5 dag vertraging (108 uur), daardoor vier nachten op eigen kosten doorgebracht op twee locaties in de Verenigde Staten: 1 nacht Chicago Hilton Airport Hotel, 2 nachten Newark Hilton Airport Hotel en 1 nacht op het vliegveld.
In Chicago – geplande stop op O’Hare - misten we de aansluiting naar Amsterdam. Het vliegtuig uit Cancun landde vertraagd maar een uur voor vertrek van het volgende naar Amsterdam. Door alle bureaucratische formaliteiten ging de Boeing net voor onze neus de lucht in.
Nieuwe boeking gedaan, de eerste rechtstreekse vluchten naar Amsterdam waren volgeboekt, wel mogelijk was een vlucht met een tussenstop in Newark. Daar zorgden we op tijd bij te zijn, moesten wel anderhalf à twee uur wachten voor we zouden opstijgen. We stonden op de startbaan toen de piloot terug besloot te gaan naar de gate. Hij vertrouwde het niet: er was een lekkage in een hydraulisch systeem, een technisch mankement dus. Zou hooguit 20 minuten duren. We konden maar beter in het vliegtuig blijven. Het werd anderhalf uur. We kregen een glaasje water en een koekje. Uiteindelijk werd de vlucht gecancelled. Het was inmiddels over twaalf en het had niet zo veel zin meer om nog naar een hotel te gaan (veel volgeboekt door het grote aantal annuleringen dat weekend door het slechte weer). Nacht op het vliegveld doorgebracht. De volgende morgen meteen een nieuwe reservering gedaan: de enige optie was een vlucht met Lufthansa (Star Alliance member) via München naar Amsterdam: vertrek maandagavond 20.30 uur, werd uiteindelijk 21.30 uur. Voorspoedige vlucht met een Airbus en vervolgens van München naar Amsterdam met een cityhopper.
Het is duidelijk dat we extra kosten hebben moeten maken. We hebben van United Airlines ter plekke geen bonnen of vouchers gekregen, we zijn aan ons lot overgelaten. Kortom: slechte service. Niet alleen om te overnachten en te eten en te drinken, maar ook om extra (warme) kleding en dergelijke aan te schaffen. We hadden de koffers in Chicago afgegeven en die zouden we pas weer in Amsterdam terugkrijgen. In onze handbagage zat alleen het hoogst noodzakelijk, niet beter wetende…
De kosten staan hieronder in grote lijnen gespecificeerd. In de bijlagen vindt u de betreffende rekeningen:
Hotelovernachtingen (inclusief ontbijt en andere maaltijden)
Hilton Chicago 203,30 euro (278,20 dollar) (via creditcard)
Hilton Newark 314,32 euro (430,13 dollar) (via creditcard)
Eten en drinken (elders)
Ontbijt en dergelijke 173,08 euro (236,81 dollar) (contant)
Kleding
Diversen 70,54 euro (96,48 dollar) (via creditcard)
Inkomstenderving
J.C. 3 werkdagen x 8 x 75 euro = 1800 euro (2461,28 dollar)
S. 1 werkdag x 8 x 75 euro = 600 euro (820,64 dollar)
J. 2 werkdagen = 325 euro (440,89 dollar)
K. 2 werkdagen = 325 euro (440,89 dollar)
Overig
Medicatie 17,74 euro (24,28 dollar) (via creditcard)
Totale kosten 3828,98 euro (5194,39 dollar)
Ik verzoek u het totaalbedrag over te maken op [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Ik hoop dat deze informatie in eerste instantie voldoende is. We hebben betaalbewijzen en afschriften van betalingen via onze credit card en betaalpas. Ik hoop spoedig meer van u te horen.
Wat er volgde was een langdurige e-mail correspondentie, die uiteindelijk resulteerde in de vouchers van 500 dollar.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] United Airlines: Schandalige behandeling
United Airlines: Schandalige behandeling
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2014 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: United Airlines: Schandalige behandeling
Begrijpelijk verhaal, van het een komt het ander.
Wie schuld is, dan moet je naar de oorzaak gaan kijken van alle ellende. Die begon:
In Chicago – geplande stop op O’Hare - misten we de aansluiting naar Amsterdam. Het vliegtuig uit Cancun landde vertraagd maar een uur voor vertrek van het volgende naar Amsterdam. Door alle bureaucratische formaliteiten ging de Boeing net voor onze neus de lucht in.
Want had u die vlucht niet gemist, dan was alles in orde geweest.
Een vertraging kan altijd. Op O'Hare is de minimum connection time anderhalf uur. Met een minimum inchecktijd op AMS van twee uur dient u dus UITERLIJK drie en een half uur speling te hebben op O'Hare.
Heeft u die speling niet gehad, dan is het de schuld van het reisbureau (ze hadden u die connectie nooit mogen verkopen). Had u die speling wel en was de vertraging dus twee en een half uur, dan kunt u terecht bij de luchtvaartmaatschappij.
Wie schuld is, dan moet je naar de oorzaak gaan kijken van alle ellende. Die begon:
In Chicago – geplande stop op O’Hare - misten we de aansluiting naar Amsterdam. Het vliegtuig uit Cancun landde vertraagd maar een uur voor vertrek van het volgende naar Amsterdam. Door alle bureaucratische formaliteiten ging de Boeing net voor onze neus de lucht in.
Want had u die vlucht niet gemist, dan was alles in orde geweest.
Een vertraging kan altijd. Op O'Hare is de minimum connection time anderhalf uur. Met een minimum inchecktijd op AMS van twee uur dient u dus UITERLIJK drie en een half uur speling te hebben op O'Hare.
Heeft u die speling niet gehad, dan is het de schuld van het reisbureau (ze hadden u die connectie nooit mogen verkopen). Had u die speling wel en was de vertraging dus twee en een half uur, dan kunt u terecht bij de luchtvaartmaatschappij.
Re: United Airlines: Schandalige behandeling
Sorry, maar ik snap je redenering niet helemaal. De minimum connection time op O'Hare is 1,5 uur. Wat heeft de inchecktijd op Schiphol daar mee te maken? En wat bedoel je met "uiterlijk", ik neem aan dat je "minimaal" bedoeld?geengast schreef:Begrijpelijk verhaal, van het een komt het ander.
Wie schuld is, dan moet je naar de oorzaak gaan kijken van alle ellende. Die begon:
In Chicago – geplande stop op O’Hare - misten we de aansluiting naar Amsterdam. Het vliegtuig uit Cancun landde vertraagd maar een uur voor vertrek van het volgende naar Amsterdam. Door alle bureaucratische formaliteiten ging de Boeing net voor onze neus de lucht in.
Want had u die vlucht niet gemist, dan was alles in orde geweest.
Een vertraging kan altijd. Op O'Hare is de minimum connection time anderhalf uur. Met een minimum inchecktijd op AMS van twee uur dient u dus UITERLIJK drie en een half uur speling te hebben op O'Hare.
Heeft u die speling niet gehad, dan is het de schuld van het reisbureau (ze hadden u die connectie nooit mogen verkopen). Had u die speling wel en was de vertraging dus twee en een half uur, dan kunt u terecht bij de luchtvaartmaatschappij.
Re: United Airlines: Schandalige behandeling
'UITERLIJK' moest inderdaad minimaal zijn!
De inchecktijd voor een internationale vlucht vanaf O'Hare is twee uur voor vertrek. Die inchecktijd komt BIJ de minimum connecting time, dus je hebt minimaal 2 uur (inchecken) + 1,5 uur (m.c.t.) nodig. De minimum connecting time is voor het vliegveld (gate wisselen, door douane heen, evt koffers verhuizen). In totaal dus 3,5 uur. Een reisbureau mag daarbinnen geen aansluiting verkopen of ze moeten een waarschuwing op je boekingsformulier zetten.
De inchecktijd voor een internationale vlucht vanaf O'Hare is twee uur voor vertrek. Die inchecktijd komt BIJ de minimum connecting time, dus je hebt minimaal 2 uur (inchecken) + 1,5 uur (m.c.t.) nodig. De minimum connecting time is voor het vliegveld (gate wisselen, door douane heen, evt koffers verhuizen). In totaal dus 3,5 uur. Een reisbureau mag daarbinnen geen aansluiting verkopen of ze moeten een waarschuwing op je boekingsformulier zetten.
Re: United Airlines: Schandalige behandeling
geengast schreef:'UITERLIJK' moest inderdaad minimaal zijn!
De inchecktijd voor een internationale vlucht vanaf O'Hare is twee uur voor vertrek. Die inchecktijd komt BIJ de minimum connecting time, dus je hebt minimaal 2 uur (inchecken) + 1,5 uur (m.c.t.) nodig. De minimum connecting time is voor het vliegveld (gate wisselen, door douane heen, evt koffers verhuizen). In totaal dus 3,5 uur. Een reisbureau mag daarbinnen geen aansluiting verkopen of ze moeten een waarschuwing op je boekingsformulier zetten.
United Airlines heeft wat schandalig gedaan ??? te laat inschecken eigen schuld dikke bult natuurlijk geen betaling
Re: United Airlines: Schandalige behandeling
Handig....namen en rekeningnummer...