LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] v-bird
Re: v-bird
Idem,
Nooit zelf geboekt, nu gooide neckermann "ons" bungalowpark eruit, stoute schoenen aangetrokken, geboekt via Vbird voor januari.
Ik ben bang dat ik al mijn centen kwijt ben
Nooit zelf geboekt, nu gooide neckermann "ons" bungalowpark eruit, stoute schoenen aangetrokken, geboekt via Vbird voor januari.
Ik ben bang dat ik al mijn centen kwijt ben
Mijn buren zitten vast op Fuereventura, ik heb de ANWB gebeld die vertelde de reisverzekering in te schakelen. Als je die hebt is dit dan misschien een optie of een annuleringsverzekering?? In hun geval viel het onder bijzondere omstandigheden. Sterkte!
Rudi, er zijn strikt genomen enkele opties. VBird vindt nieuwe investeerders en het bedrijf blijft bestaan. Een andere mogelijkheid is dat VBird inclusief de lusten en lasten wordt overgenomen en het ticket geldig blijft. De slechtste optie is dat VBird inderdaad helemaal verdwijnt en dan kun je een claim deponeren bij de curator. Doch dat je dan je geld terugziet waag ik te betwijfelen. Fiscus etc. gaan voor. En ik neem aan dat hun schuldenberg zo torenhoog is dat voor de schuldeisers weinig of niets overblijft.
de schulden last ligt tussen de 10 en 15 miljoen dus dat we nog iets terug zien bij een falliesement lijkt me nul nu ga ik het proberen via mij reis en annulering verzekering bedankt voor de reakties
grt rudi
grt rudi
Nu V-bird mogelijk failliet dreigt te gaan is mijn vraag waar je het best op de hoogte gehouden wordt over de laatste ontwikkelingen? Neem niet aan dat V-bird nu ineens brieven gaat versturen met daarin informatie aan die reizigers die reeds een vlucht geboekt hadden.
Het bedrijf V-bird heeft naar verluid helemaal niets. Anders dan bv KLM huurt dit bedrijf zijn vliegtuigen, dat is de reden waarom ze niet meer vliegen. De verhuurder heeft de vliegtuigen niet meer beschikbaar gesteld omdat ie bang was dat ie geen geld meer zou krijgen van V-bird. De kans dat het bedrijf wordt overgenomen is dan ook miniem, immers het bedrijf heeft vrijwel alleen maar schulden en geen vermogensbestanddelen zoals vliegtuigen.
Op zijn hoogst komt er een doorstart. Dit is niets meer dan een functioneel faillissement, waarbij alle schuldeisers (om reizigers) worden gedumpt. Voor informatie kun je het best de site van V-bird in de gaten houden.[/quote]
Op zijn hoogst komt er een doorstart. Dit is niets meer dan een functioneel faillissement, waarbij alle schuldeisers (om reizigers) worden gedumpt. Voor informatie kun je het best de site van V-bird in de gaten houden.[/quote]
v-bird is falliet 750 euro armer en een ervaring rijker dus nooit meer via internet boeken.
gewoon naar een reisburo.
dan maar iets meer betalen
grt rudi
grt rudi
Dit gebeurd niet alleen via het internet. Je kunt ook vliegtickets bij een reisburo boeken. Als dan in die tussentijd een vliegmaatschappij failliet gaat, ben je ook je geld kwijt, alleen zullen ze je dan (hoop ik) helpen zoeken naar een alternatief.
Alie
Alie
Het is erg naar dat je je geld kwijt bent, maar ik vind het nog erger voor de mensen die hun baan kwijt zijn. De banen in de luchtvaart zijn al zo krapjes.v-bird is falliet 750 euro armer en een ervaring rijker dus nooit meer via internet boeken.
grt rudi
ANVR / SGR is hier dan niet van toepassing???Geplaatst op 14 Oct 2004 19:10 door Alie G
--------------------------------------------------------------------------------
Dit gebeurd niet alleen via het internet. Je kunt ook vliegtickets bij een reisburo boeken. Als dan in die tussentijd een vliegmaatschappij failliet gaat, ben je ook je geld kwijt, alleen zullen ze je dan (hoop ik) helpen zoeken naar een alternatief.
Alie
als het een chartermaatschappijs is zoals bv martinair en je hebt de vlucht van deze chartermaatschappij via een reisorganisatie of reisbureau geboekt is de losse vlucht gedekt via het garantiefonds - anvr biedt geen dekking bij faillisement van luchtvaartmaatschappijen - heb je de vlucht rechtstreeks bij martin air of transavia geboekt heb je geen recht op geld terug bij faillissement
D-Reizen biedt wel een mogelijkheid om een eventueel failissement te dekken van de luchtvaartmaatschappij. Deze verzekering kost 3 euro per ticket
ik heb deze middag geboekt bij d-reizen voor drie personen 944 euro en voor 3 euro verzekerd tegen alle ellende die ik bij v-bird heb gehad
grt rudi
grt rudi
Heel jammer voor jullie Rudi, dat dit zo moest lopen, maar vind het tof van je dat je toch nog even hier laat weten wat je nu gedaan hebt. Ik hoop dat jullie een fijne vakantie zullen hebben.
Mvg, Alie
Mvg, Alie
inderdaad ali ik laat mijn vakantie niet vergallen door v-bird maar voor die 750 euro had ik toch wel iets anders in gdachten.
maar we laten de moed niet zakken ik probeer nog via mijn creditcard maatschappy mijn geld terug te krijgen.
er schijnt een verzekering te zijn die diensten ,gekocht met je creditcard en die niet geleverd zijn, vergoed te krijgen van de verzekering.
maar of het werkelijk tot betalen aankomt dat weet ik niet ik laat jullie weten hoe het afloopt.
groet rudi.
maar we laten de moed niet zakken ik probeer nog via mijn creditcard maatschappy mijn geld terug te krijgen.
er schijnt een verzekering te zijn die diensten ,gekocht met je creditcard en die niet geleverd zijn, vergoed te krijgen van de verzekering.
maar of het werkelijk tot betalen aankomt dat weet ik niet ik laat jullie weten hoe het afloopt.
groet rudi.
Heb ook maar mijn verlies genomen ca 700 euro
Doe dit dus nooit meer, boek alleen nog maar georganiseerd via reisorganisatie
Voor meer lotgenoten en verhalen zie http://hanky.web-log.nl/
en
http://vbird.web-log.nl/index.log?ID=1161535
Doe dit dus nooit meer, boek alleen nog maar georganiseerd via reisorganisatie
Voor meer lotgenoten en verhalen zie http://hanky.web-log.nl/
en
http://vbird.web-log.nl/index.log?ID=1161535
Spaar dan de volgende keer fff door voor een echte Maatschappij om mee te vliegen[/quote]
idd alleen bij D-reizen zijn losse lijndienst tickets en te 'verzekeren'. Bij reisburo"s niet meer, vroeger wel via het Garantiefonds, maar let op, niet meer. Dus via internet al helemaal niet.
Boek je een all-in vakantie d.w.z. met hotel en vlucht bij 1 touroperator en deze vlucht is lijndienst dan valt de ticket wel onder Garantiefonds.
Van de losse campingvluchten weet ik t niet zeker maar denk ook daar niet meer verzekerd.
Boek je een all-in vakantie d.w.z. met hotel en vlucht bij 1 touroperator en deze vlucht is lijndienst dan valt de ticket wel onder Garantiefonds.
Van de losse campingvluchten weet ik t niet zeker maar denk ook daar niet meer verzekerd.