LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaccon Travel: borg niet terug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
fss390

Vaccon Travel: borg niet terug

Ongelezen bericht door fss390 »

Wij van de studievereniging Anguilla, hebben op 2 mei 2007 een reservering gedaan bij Vaccon Travel om in het weekend van 28 tot en met 30 september in een boerderij te verblijven. Wij hebben alles netjes op tijd betaald (voor 30 juli) en zijn op weekend geweest. Maar sindsdien wil Vaccon Travel de borg van 650 euro niet terug betalen. Wij kregen op 31 oktober de onderstaande brief. De algemeen directeur is helaas vrijwel niet te bereiken, reageert niet op aangetekende brieven en zelfs een incassobureau heeft nog niet geholpen. Dus blijkbaar heeft Vaccon Travel geldproblemen en aangezien de website nog open is, kunnen ze nog meer slachtoffers maken.
Hebben nog meer mensen problemen met Vaccon Travel? En hoe hebben jullie dit opgelost? Wij zijn aan het overwegen om juridische stappen te ondernemen. Graag jullie reactie.

Eindhoven, 31-10-2007
Geachte heer/ mevrouw,
U heeft bij ons het huis met de code NOV-43/b gehuurd. U heeft hiervoor een borg van eu 650,- betaald. De te verrekenen kosten bedragen eu ---. Dit betekent dat wij u eu 650,- schuldig zijn.
Wij hebben een probleem met een grote buitenlandse touroperator en zijn daardoor op dit moment niet in staat uw borg terug te betalen. Wij vinden dit zeer vervelend, want het is Uw geld. Wij betreuren dit ten zeerste en bieden u hiervoor onze oprechte excuses aan. Ook al begrijpen wij dat het moeilijk voor u is, hopen wij dat u begrip heeft voor deze situatie.
Zodra wij hier toe in staat zijn, zullen wij het aan u toekomende bedrag aan u overmaken. Mocht u in de tussentijd bij ons een boeking doen, dan mag u deze borg beschouwen als aanbetaling. Verder hoeft u geen aanbetaling te doen. Het resterende bedrag mag u dan kort voor uw vertrek betalen.
Nogmaals onze oprechte excuses en wij hopen op uw begrip.
Wilt u zich voor vragen alleen richten tot ondergetekende, dhr. J. Bloks, algemeen directeur.
U kunt mij bereiken tussen 10 en 14.00 uur
Ik verzoek u heel vriendelijk om als ik er niet ben, deze zaken NIET met onze medewerkers te bespreken. Als u zegt dat het om de BORG gaat en u laat uw naam en telefoonnummer achter, dan bel IK, om onrust te voorkomen, u persoonlijk in principe nog dezelfde dag terug.
Met vriendelijke groet,

Algemeen Directeur

Saskiac1977

Re: Vaccon Travel: borg niet terug

Ongelezen bericht door Saskiac1977 »

Mooi verhaal......geen onrust stoken...en jij moet maar begrip hebben voor de situatie....Lekker verhaal.
Ik hoop voor je dat de problemen met de buitenlandse touroperator opgelost worden en dat zij dan hun financiele verplichting naar jou nakomen...anders ben ik bang dat je onder aan de lijst komt en je kan fluiten naar je centen...jeetje....
Nou ik zou voet bij stuk houden en inderdaad het incassobureau erachter zetten..dan maak je nog enige kans je geld terug te krijgen...is deze "verhuurder"bij het SGR aangelsoten?

Succes....

fss390

Ongelezen bericht door fss390 »

nee, vaccon is niet bij het SGR aangesloten...helaas zien we (ook op kassa.nl) steeds meer gedupeerden van Vaccon.

verhuurder

Ongelezen bericht door verhuurder »

Als eigenaar heeft men mij de laatste verhuring ook niet betaald, samen met de borg die de huurder niet terug krijgt gaat het over 2500 € die Vaccon zo achterover drukt voor 1 verhuring... mooi niet..

Behalve mijn rechtsbijstand verzekering en de politie te hebben ingelicht stuurde ik op 9 en 13 januari 2008 een berichtje naar opgelicht @tros.nl

Vermoedelijk zijn zij een dossier aan het samenstellen en kunnen zo mogelijks de volgende huurders verwittigen dat er daar iets fout is. Bij de volgende huurperiode die door Vaccon bij mij is vastgelegd mogen de huurders van Vaccon immers terug huiswaarts keren, ik heb die periode reeds opgezegd en terug verhuurd. De put is voor mij reeds diep geoeg.
Spijtig voor die mensen, het enige dat ik weet is dat het om de groep Nieuwenhuyze gaat. Ik vermoed dat Vaccon gewoon zijn verhuring afmaakt en saldo en borg nog graag wil ontvangen van die mensen en het zo lang mogelijk wil rekken. Uiteraard heb ik geen antwoord gekregen op die e-mail waar ik de periode opgezegd heb.

Hopelijk gebeurd er vlug iets om de mensen van het krokusverlof alsnog te verwittigen dat ze mogelijks geen toegang krijgen in de door hen gehuurde woningen, als eigenaar hebben we zeker geen verplichtingen aan vaccon zijn klanten als wij voor de periode niet zijn betaald.
Het enige dat we kunnen doen is eens aan de alarmbel trekken en veel weesgegroetjes lezen... maar ik vrees ervoor of dat veel zal uithalen.

:D

Jaczwi

Ongelezen bericht door Jaczwi »

Wij zijn eind september een weekendje weg geweest met vrienden. Dit weekend had ik in april geboekt en in juli alles netjes op tijd betaald. Bij aankomst op de bestemming moesten we nog eens 300 euro borg betalen aan de accomodatie bovenop de 500 euro borg welke ik al aan Vaccon had betaald. De 300 euro heb ik gelijk bij het uitchecken terug gekregen, maar op de 500 euro van Vaccon wacht ik nog steeds.

Ook ik heb gebeld en precies dezelfde mail gekregen op 31 oktober. De directeur is niet te bereiken. Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en wacht nog op antwoord van deze.[/url]

Gesloten