LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vakantie verzet, maar moet nu bijbetalen
Vakantie verzet, maar moet nu bijbetalen
Wij zouden met 6 personen 20 april 12 dagen (meivakantie) met tui naar Orlando vliegen, huis geboekt + vliegreis. Dit hebben wij verzet naar 14 oktober (herfstvakantie). Dus tui gebeld die deden niet moeilijk. Toen kreeg ik de nieuwe boekingbevestiging dezelfde reis is dan ineens 2200 EUR totaal duurder. Kan.dot zo maar...niets is gewijzigd behalve de datum.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2020 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Re: Vakantie verzet, maar moet nu bijbetalen
Dat is voor veel vakanties een behoorlijke wijziging. Dit zal te maken hebben met vakantieperioden en hoe gewild bepaalde gebieden in bepaalde periodes zijn. Ik zie op zich wel een trend bij reisorganisaties, dat reizen in het najaar opeens significant verhoogd zijn, wellicht om de verliezen in deze periode wat te compenseren.
wat ik dan wel raar vind is dat ze dat dan niet aan de telefoon gemeld hebben
en dat u er achter moest komen bij het ontvangen van de bevestiging.
De lijkt mij logisch om in het contact met de reisorganisatie te vragen naar de kosten in plaats van klakkeloos aan te nemen (of te hopen) dat één en ander met gesloten beurzen plaats kan vinden. Er was dan wellicht nog ruimte geweest voor onderhandeling. Even afwachten was ook nog een optie geweest. Wellicht had TUI dan op een bepaald moment kleur moeten bekennen en zelf moeten annuleren. Nog gemakkelijker was het geweest met een fatsoenlijke annuleringsverzekering.
Als de prijs van de reis onlangs flink verhoogd is, dan voelt natuurlijk niet goed. Als de prijs die u moet betalen, ook ten tijde van uw eerdere boeking al zo hoog was, dan hoeft u zich in ieder geval niet genept te voelen.
Als u het te duur vindt, kunt u het misschien nog terugdraaien.
Als de prijs van de reis onlangs flink verhoogd is, dan voelt natuurlijk niet goed. Als de prijs die u moet betalen, ook ten tijde van uw eerdere boeking al zo hoog was, dan hoeft u zich in ieder geval niet genept te voelen.
Als u het te duur vindt, kunt u het misschien nog terugdraaien.
Zo raar is dat niet. Als de klant de indruk wekt dat ze wil verzetten en dat de prijs haar klaarblijkelijk niet interesseert (door het niet ter sprake te brengen of te vragen), dan kan het best zo zijn dat het niet gemeld wordt.