LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiertours

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
L.

Vakantiertours

Ongelezen bericht door L. »

Dit is wel de meest onbeschofste "touroperator" die er bestaat. Wji reizen vaak en dit was de eerste keer dat we onze vakantie boekten bij deze "operator" een reis naar Bordum. Allereerst vroegen we om een nederlandse vliegmaatschappij, dit ivm de rare vertrektijden van de turkse maatsschappijen. Dit hadden we goed aangegeven, maar er werd met 99% zekerheid gezegd dat het bijna wel Transavia zou zijn. Wij maakten een reservering en nog geen 24 uur later lag de reservering/faktuur in de bus, met als vliegmaatschappij... Onur Air en jawel een vertrektijd midden in de nacht, waardoor je vakantie maar 6 dagen duurt ipv de 8 dagen waar je voor betaald.
Na een aantal telefoontjes en dreigementen van vakantietours onze richting uit in een zeer slecht nederlands, kregen we een dag daarna een andere vertrektijd. Hier gingen we wel mee accoord en betaalden de rekening.
Onze tickets zouden we een week van te voren thuis ontvangen of informatie krijgen dat we die op het vliegveld kunnen ophalen de dag van vertrek... drie dagen voor vertrek hadden we nog niets ontvangen en belden we vakantietours op om informatie, hier kreeg ik te horen dat we een klant zijn met een "sterretje" wat betekend een vervelende klant.... Ik kreeg ook te horen dat ze verder niets wisten van een betaling en dat ik niet moet zeuren.... dat bleek een zogenaamd grapje te zijn van deze meneer, wat ik als KLANT zeer zeker niet waardeer, alsmede dat ik niet waardeer een klant te zijn met een "sterretje"!
Ten eerste zal een klant toch altijd koning zijn en zullen zij niet op zo'n onproffesionele manier behandeld moeten worden!

Helaas is elk antwoord op onze vraag uitgebleven en hebben we nu nog geen info over waar onze tickets zijn. We zullen hier dus nu achteraan moeten gaan en hopen ook ons geld nog terug te krijgen, want in een vakantie met deze "touroperator" hebben wij geen zin meer!

Mensen ben gewaarschuwd voor deze praktijken van deze touroperator.

BOB de B

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door BOB de B »

Over welke "touroperator"heb je het nou? Zo als het hier staat, kan het iedereen zijn!
B

Gast

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door Gast »

Peter Langhout Reizen??

L.

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door L. »

www.vakantietours.nl ofwel zagatours

gaste

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door gaste »

Ja, op internet zit heel veel kaf tussen het koren. Niet altijd uitgaan van hoe goedkoop ben je uit maar even doorchecken - kijken op www.sgr.nl of www.anvr.nl en dan weet je dat deze vakantietours noch bij anvr noch bij het garantiefonds zijn aangesloten en dus niet aan de gewenste kwaliteitseisen voldoet - als je dan toch met iemand op reis wil die niet aan de vereisten van de branche voldoet, hoef je ook niet te klagen als er iets fout loopt met je reis

L.

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door L. »

oke, ik zag wel wat staan op hun site over www.sgr.nl of www.anvr.nl en ben er wel vanuit gegaan dat ze daarbij aangesloten zijn. Zo komt het in ieder geval over.

Maar goed ik wil even iedereen waarschuwen voor deze "touroperator" www.vakantietours.nl ofwel www.zagatours.nl
boek hier niet je vakantie en inderaad, dan maar wat meer geld uitgeven voor een goeie touroperator!

day after tomorrow
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2004 15:19

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door day after tomorrow »

Geplaatst op 26 Oct 2004 16:16 door WB6qbzXs


--------------------------------------------------------------------------------



Ik heb in september voor het eerst geboekt bij vakantietours en tevens de laatste keer.
Na bedrag te hebben overgemaakt zou ik mijn tickets binnen 2 weken ontvangen. Uiteindelijk kregen wij ze pas op het vliegveld. De toegestuurde bevestiging van de geboekte vakantie bevatte tot 2 x toe een verkeerde vermelding van de kamers.Vakantietours heeft dit 2 keer moeten corrigeren.Zij wisten het verschil niet tussen een familiekamer A bestaande uit 2 slaapkamers en en een penthouse bestaande uit 3 slaapkamers waarvoor wij betaald hadden. Achteraf kregen wij te horen dat Correndon de uitvoerende touroperator was.Omdat wij geen bevestiging kregen van de vluchtgegevens hebben wij moeten zelf opbellen voor de vluchtgegevens. Aangekomen op het vliegveld weer een verassing op tickets stond vermeld familiekamer A i.p.v. penthouse B waar we voor betaald hadden. Gebeld met vakantietours zouden direct een fax sturen naar het hotel. Daar aangekomen geen fax stonden gewoon geboekt op familiekamer A . Advies van de receptionist om de volgende dag het probleem voor te leggen aan de contactpersoon van Correndon. Om het verhaal kort te maken er is over en weer gecommuniceerd.Correndon geeft de schuld aan vakantietours en die weer aan Correndon. Uiteindelijk na twee dagen in de familiekamer A verbleven te hebben met 4 personen heeft de contactpersoon het probleem voorgelegd aan de directie van het hotel.Uiteindelijk hebben zij toegestemd om ons een penthouse te geven maar wij bleven geboekt staan op familiekamer A waarvoor betaald was door vakantietours. Afgezien van die 2 dagen hebben wij een perfecte vakantie gehad.Ik heb de zaak voorgelegd aan mijn advocaat en is nog lopende. Het verschil tussen een familiekamer A en een penthouse bedraagt €150 p.p x 4= €600 die wij dan in principe teveel hebben betaald. Ik voel me dan ook daadwerkelijk opgelicht.
Alles wat zij beloofd hadden zijn ze op geen enkele punt nagekomen.

resp001518463

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door resp001518463 »

waarom niet gewoon naar een reisbureau wij zijn nooit duurder uit dan op internet en worden altijd correct gehojpen heb je klachten zij zorgen er voor. en als je terug bent wordt je ook nog gebeld hoe je vakantie is geweest dat noem ik nou service. wij gaan graag naar vertrekpunt in zwolle aardige meisjes goede service en hebben tijd voor je en niets duurder dan internet groetjes jennie

Montagne2

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door Montagne2 »

Gewoon bij OAD boeken, deze is goedkoper dan de meest Turkse Reisorganisaties, hebben regelmatig bij Corendon, Kat reizen, OFC, Grandair (nu falliet) geboekt, eigenlijk nooit problemen gehad, maar nu dus gewoon OAD geboekt, met mogelijkheid om met Turkse dan wel nederlandse luchtvaart maatschappij te vliegen, is alleen wat duurder.

annemarie_dongen

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door annemarie_dongen »

ik heb 2 x een reis geboekt bij vakantietours, voor de zomer vakantie van 2003 en 2004. bij beide keren erg vriendelijk geholpen, geen problemen mee gehad. de meneer die deze disc. startte, zei dat turkse maatschappijen aaaltijd slechte tijden hebben, en transavia niet (?) die turkse maatschappijen zijn chartervluchten, en zelfs Transavia valt daaronder. na een beetje onderzoek te hebben gedaan op de luchthaven sites, staat toch duidelijk iedere x vermeld dat transavia degene is met de pokketijden. ik heb 1 x met Fly gevlogen, sochtends heen sochtends terug, en1 x met onur air, sochtends heen, smiddags terug...beide keren geen problemen gehad, alleen spraken ze bij Fly geen Nederlands..maar wat verwacht je dan, als je 500 euro betaald heb voor 8 dagen? :x zoveel kost het hotel nie teens, puntje bij paaltje heb je dus alleen betaald voor de vlucht ... en fouten in de bevestiging, tja dat kan je altijd hebben toeval dat vakantietours bij jou 2 x dat foutje gemaakt hebben. :!:

ik las laatst dat ze uitgekozen waren tot beste reisagent van de grootste turkse touroperator van 2004. heb ik ook na vraag naar gedaan, en dit is waar. als jij zegt dat het zo n k*t reisbureau is, waarom zijn ze dan uitgeroepen tot de beste???? :wink: dat jij een klant geworden bent met een sterretje, tja spijtig..klant is inderdaad altijd koning, maar dat houd niet in dat je een attitude op kan zetten ...

:) zoals ik al zei, ik heb nix te klagen gehad...over die tickets, erstaat toch overal duidelijk vermeld dat ze ook klaargelegd kunnen worden en dat vakantietours geen invloed hier op heeft? lijkt mij toch duidelijk datals je een vakantie ergens boekt...dat je alle voorwaarden en privacy verklaringen leest..

maar goed...vakantietours vind ik een top bedrijf!

met vriendelijke groetjesssss van

Annemarie 8)

day after to morrow

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door day after to morrow »

Annemarie fijn dat het bij jou is goedgegaan.Volgens mij snap jij het verhaal niet. Ik heb vakantietours juist uitgekozen omdat het in 2003 tot beste reisbureau is uitgeroepen. Ik heb geboekt voor een penthouse B en heb een A gekregen bij aankomst in Paradiso. p.p scheelt dit 125 euro.Penthouse A is goedkoper. Alles wat zij telefonisch hebben beloofd zijn ze niet nagekomen.Dit hebben ze ook toegegeven.Het vervelende is dat zij nu correndon daarvoor aansprakelijk stellen en correndon weer vakantietours.IK heb bij vakantietours geboekt en zij zijn aansprakelijk voor de goede gang van zaken.Tussen zeuren en afspraken nakomen is een groot verschil. Mijn bevestigingsbrief hebben zij 2 x moeten aanpassen omdat zij niet eens het verschil wisten tussen een penthouse B en een penthouse A. Dus niet te vlug conclusies trekken.Als het bij jou verkeerd loopt geloof me dit zal zeker een keer gebeuren met correndon wees dan ook sportief om dit in dit forum te zetten.

Gast

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door Gast »

beste reisbureau, vakantietours?
Waar heeft dat gestaan, nog nooit van gehoord, waar zitten die dan?

nikki_36

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door nikki_36 »

hey mensen...jullie lopen hier te vertellen dat vakantietours niet te vertrouwen is omdat ze zelf niet aangesloten zijn bij de SGR en de ANVR... aangezien jullie zo goed allemaal kunnen zoeken en sherlock holmes kunnen spelen, hebben jullie ook vast niet over het hoofd gezein dat vakantietours geen touroperator is? en dat vakantietours boekingen onderbrengt bij andere touroperators? dan zal je vast ook niet over het hoofd gezien hebben dat ze alleen maar samenwerken met touroperators die WEL aangesloten zijn? dus snap je ook wel dat je boeking dan Wel onder de voorwaarden van de ANVR en de SGR valt..maar goed, iedereen weet het zo goed. jullie horen de bel luiden, maar weten niet waar de klepel hangt. mensen eerst goed nazoeken voor je gaat bleren op een nationaal forum. dit is gewoon het onnodig neerhalen van een bedrijf wat zijn uiterste best doet om te bestaan, net als ieder ander bedrijf en als er dan van die ****** mensen zijn, die het leuk vinden om vuil te spuien over iets waar ze nix van weten, dan is dit erg zonde. VakantieTours, nix mis mee en gaat altijd gegarandeerd onder andermans prijs. aankomende zomer ga ik met ze naar Alanya, en ik heb geen enkele zorgen aan mijn hoofd.

met vriendelijke groet,

nikki

Gast

Re: Vakantiertours

Ongelezen bericht door Gast »

Nou Nikki, sterkte ermee dan maar!

Als jij er wel tevreden mee bent is het toch goed? Kan me alleen niet voorstellen dat je op de 1 of andere manier geen enkele band hebt met deze malafide handel.

Maar ik wens je veel sterkte toe!

Gesloten