LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vergoeding reservering vliegtuig stoel
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 aug 2017 20:08
Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Ik heb mijn geboekte reis i.v.m inreisverbod teruggekregen. Maar mijn reserveringskosten van de vliegtuigstoelen niet. Klopt dit.
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Nee, die moet je ook terugkrijgen.
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Alleen als er sprake is van een pakketreis. De term "geboekte reis" is daar onvoldoende duidelijk over. Als TS een los ticket had geboekt, kan het anders liggen.
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
De halve wereld stort in, een topic openen over een Euro of 10
Veel reizigers verliezen honderden tot duizende Euro's.
Veel reizigers verliezen honderden tot duizende Euro's.
moederslink
vindt dit leuk
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
De meeste mensen worden niet ziek, sommigen worden ziek, enkelen overlijden, bedrijven gaan kapot, maar blijven vragen hoe je een betaald iets terug krijgt, natuurlijk niet leuk als je wat geld verliest door overmacht. Als het verzekerde zaken zijn, dan is dat wel iets anders.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Er zijn wetten en regels bij annulering/ uitstellen en bv overmacht.
Dit Corona is nieuw , zal er niet een andere uitkomst , een versoepeling vd regels uit gaan rollen wanneer dit alles achter de rug is ?
Kunnen we niet beter wachten met geld terugeisen of het nu gaat over pakketreizen of losse tickets of gereserveerde stoelen ?
Er zullen toch n.m.m andere regels en maatstaven moeten gaan gelden ivm deze uitzonderlijke situatie ?
Hier moet over gebrainstormd worden én er moet geld zijn.
Laten we toch het eea afwachten en nu toch vooral gezond zien te blijven!
Al dit soort topics en vragen vind ik persoonlijk nu écht te voorbarig en eerlijk gezegd ook wel wat onnodig . Niemand weet hoe de vliegmaatschappijen en de reisorganisaties uiteindelijk zullen gaan reageren. Besef dat dit probleem wereldwijd is en op álle continenten speelt .
In Amerika van Oost naar West vliegen, in Australië van Noord naar Zuid vliegen etc etc.
Velen gaan geld verliezen en zullen óf niet óf gedeeltelijk óf geheel worden gecompenseerd.
Ik word er wat moe van al deze vragen over compensatie van dit, van dat.
Er zal heus wel íets geregeld worden !
Overleef eerst het Corona maar en hoop dat het je familie bespaard blijft én jezelf.
Om mij heen hoor ik mensen gewoon reizen boeken overal naartoe.
Ik snap dat heus wel een beetje , anderzijds snap ik daar niets van.
Dit Corona is nieuw , zal er niet een andere uitkomst , een versoepeling vd regels uit gaan rollen wanneer dit alles achter de rug is ?
Kunnen we niet beter wachten met geld terugeisen of het nu gaat over pakketreizen of losse tickets of gereserveerde stoelen ?
Er zullen toch n.m.m andere regels en maatstaven moeten gaan gelden ivm deze uitzonderlijke situatie ?
Hier moet over gebrainstormd worden én er moet geld zijn.
Laten we toch het eea afwachten en nu toch vooral gezond zien te blijven!
Al dit soort topics en vragen vind ik persoonlijk nu écht te voorbarig en eerlijk gezegd ook wel wat onnodig . Niemand weet hoe de vliegmaatschappijen en de reisorganisaties uiteindelijk zullen gaan reageren. Besef dat dit probleem wereldwijd is en op álle continenten speelt .
In Amerika van Oost naar West vliegen, in Australië van Noord naar Zuid vliegen etc etc.
Velen gaan geld verliezen en zullen óf niet óf gedeeltelijk óf geheel worden gecompenseerd.
Ik word er wat moe van al deze vragen over compensatie van dit, van dat.
Er zal heus wel íets geregeld worden !
Overleef eerst het Corona maar en hoop dat het je familie bespaard blijft én jezelf.
Om mij heen hoor ik mensen gewoon reizen boeken overal naartoe.
Ik snap dat heus wel een beetje , anderzijds snap ik daar niets van.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Wat ik vind en denk en wat mijn mening is mag ik ventileren. Jij doet dat ook , iedereen doet dat.
Ga niet op iedereen persoonlijk letten , maar volg het topic zoals jij het wilt. Haal je er wat uit? Prima, toch?
Inmiddels ontploft het een en ander door allemaal persoonlijke vragen te stellen, geënt op hún situatie.
Naar mijn mening is daar nu nog weinig concreets over te zeggen, omdat ik echt denk dat er passende compensaties gegeven gaan worden.
Een tsunami aan nagenoeg identieke vragen lijkt mij onnodig , op dit moment , omdat er hoogst waarschijnlijk andere regels gaan komen, meer soepele regels.
Er zullen heus oplossingen voor iedereen komen, verwacht ik.
Er zal tijd overheen gaan dus wat geduld lijkt mij wenselijk.
Wacht gewoon even af....
De één heeft het over €15 verloren inschrijfgeld , de ander over een paar tientjes gereserveerde vliegtuigstoelen, weer een ander over een sportschoolabonnement etc etc .
Hoe valt daar nu één antwoord op te geven? In een normale situatie --- JA ---In deze exceptionele situatie --NEE ---
Er zullen ook " noodmaatregelen en noodwetjes " komen , anders dan normaal.
Ga niet op iedereen persoonlijk letten , maar volg het topic zoals jij het wilt. Haal je er wat uit? Prima, toch?
Inmiddels ontploft het een en ander door allemaal persoonlijke vragen te stellen, geënt op hún situatie.
Naar mijn mening is daar nu nog weinig concreets over te zeggen, omdat ik echt denk dat er passende compensaties gegeven gaan worden.
Een tsunami aan nagenoeg identieke vragen lijkt mij onnodig , op dit moment , omdat er hoogst waarschijnlijk andere regels gaan komen, meer soepele regels.
Er zullen heus oplossingen voor iedereen komen, verwacht ik.
Er zal tijd overheen gaan dus wat geduld lijkt mij wenselijk.
Wacht gewoon even af....
De één heeft het over €15 verloren inschrijfgeld , de ander over een paar tientjes gereserveerde vliegtuigstoelen, weer een ander over een sportschoolabonnement etc etc .
Hoe valt daar nu één antwoord op te geven? In een normale situatie --- JA ---In deze exceptionele situatie --NEE ---
Er zullen ook " noodmaatregelen en noodwetjes " komen , anders dan normaal.
Lady1234
, Moneyman
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Eens!moederslink schreef: ↑17 mar 2020 22:12Er zullen heus oplossingen voor iedereen komen, verwacht ik.
Er zal tijd overheen gaan dus wat geduld lijkt mij wenselijk.
Wacht gewoon even af....
moederslink
vindt dit leuk
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
ook met allerlei noodoplossingen zullen er altijd mensen zijn die niet blij zijn met de aangedragen regels en maatregelen.
Zelf heb ik net voor 3 personeelsleden arbeidstijdverkorting aangevraagd. Zie ik ZZP ers om mij heen die de hypotheek niet kunnen betalen, zit ik zelf ook met diverse zaken waarvan ik nog niet weet hoe ik dat op moet gaan lossen . en misschien zijn ze niet eens op te lossen.
Ik begrijp best dat mensen zich druk gaan maken om 10 of 15 euro. Alle beetjes kunnen helpen om straks bv weer eten voor de kinderen te kunnen kopen.
Zelf heb ik net voor 3 personeelsleden arbeidstijdverkorting aangevraagd. Zie ik ZZP ers om mij heen die de hypotheek niet kunnen betalen, zit ik zelf ook met diverse zaken waarvan ik nog niet weet hoe ik dat op moet gaan lossen . en misschien zijn ze niet eens op te lossen.
Ik begrijp best dat mensen zich druk gaan maken om 10 of 15 euro. Alle beetjes kunnen helpen om straks bv weer eten voor de kinderen te kunnen kopen.
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Reserveringskosten krijgt u terug als er geen gebruik van is gemaakt. De stoelen zijne echter gereserveerd geweest van het moment van boeking tot het moment van annulering. Er is dus gereserveerd.
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Reseveringskosten betaal je om de zekerheid te hebben dat je een bepaalde stoel krijgt bij het vliegen. Die stoel geeft de vliegvaartmaatschappij niet, ze komen de reseveringsovereenkomst dus niet na.
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Die reserveringskosten betaal je in mijn ogen om een stoel te reserveren en dat is in dit geval gewoon gebeurd. Dat de vlucht niet doorgaat, wil niet zeggen dat de stoel niet gereserveerd is geweest.
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Dus als de vlucht wel was vertrokken en de klant krijgt bij binnenkomst een andere stoel dan is aan de overeenkomst nagekomen als tot een week voor vertrek de stoel gereserveerd was?
tttlocke
vindt dit leuk
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Nee, de reservering moet de hele tijd gelden.
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Je stelde dat je de redeveringskosten betaald wordt -in jouw ogen- om de stoel te reserveren. Volgens deze kijk op de zaak is het voldoende als de stoel slechts één dag of zelfs maar één uur gereserveerd is en kan je vervolgens een willekeurige stoel toegewezen krijgen.
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Dus tot en met de uitvoering van de vlucht.
Aan de door jou geïntroduceerde 'reserveringsvoorwaarde' wordt dus niet voldaan: de stoel is niet lang genoeg gereserveerd geweest en dus moet het geld terug,
Mee eens? (bij nader inzien).
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Dus tot de vlucht gedaan. De vlucht is gecanceld, dus gedaan. De service is verder genoten, dus daar zal voor betaald moeten worden.
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Als de geplande datum van de vlucht nog niet bereikt is (wat voor de hand ligt), dan is de service nog niet volledig genoten en moet het geld terug. Volgens jou redenering toch. Mee eens?
(Dit soort gedachtekronkels leiden tot onzinnige discussies zoals je ziet).
Re: Vergoeding reservering vliegtuig stoel
Geplande datum van de vlucht lijkt me in deze totaal niet van belang. Door de keuze van de klant (klant kan ook wachten tot het moment dat het gratis is om in te checken en een stoel te kiezen) maakt de maatschappij extra kosten. Deze extra kosten maakt men om deze stoel te reserveren tot de vlucht is afgerond. Nu is deze vlucht afgerond (gecanceld wil ook zeggen dat de gang van zaken rond deze vlucht stoppen), dus de service ook.