Ik heb een mooie vakantie geboekt voor begin januari.
Deze boeking heb ik gedaan bij Kras vakanties, helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat ik deze datum niet zal kunnen vliegen.
Ik heb een annuleringsverzekering genomen maar deze geld alleen voor akelige zaken als sterfgevallen en dat is nu niet aan de orde.
Omdat het lastig is nu een andere datum aan te wijzen wanneer we zouden kunnen herboeken overweeg ik het te laten voor wat het is en een nieuwe reis te boeken wanneer er meer zekerheid is over onze tijdsbesteding.
Mijn vraag is:
Kan het reisbureau mij verplchten om meer te betalen dan alleen mijn aanbetaling ?
De boeking is 2 dagen geleden gedaan, mocht dat relevant zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerd geboekt, moet ik meer dan de aanbetaling betalen ?
-
Re: Verkeerd geboekt, moet ik meer dan de aanbetaling betalen ?
Pak de voorwaarden van Kras en ANVR er eens bij. Hierin staat hoeveel je nog dient te betalen bij annuleren.
-
Deze voorwaarden had ik inderdaad al gezien en zij gaan uit van de aanbetaling.
Is dit een harde norm of kunnen ze nog extra kosten in rekening brengen ?
Artikel 9 - ANNULERING DOOR DE REIZIGER
1. Standaard-annuleringskosten
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
- bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.
Heb je al geinformeerd bij Kras zelf in de trend van wat zijn de kosten indien ik nu zou moeten annuleren.Krijg je het juiste antwoord en hoef je niet eindeloos te speculeren wat eventueel de kosten gaan worden.Deze voorwaarden had ik inderdaad al gezien en zij gaan uit van de aanbetaling.
gr Henk